■ Kezdjük az elején: mindenképpen szükség van arra, hogy a HR-t szoftverekkel is támogassák?
– Vannak olyan területek, ahol elengedhetetlen egy jó szoftver – a bérszámfejtésre például számtalan különböző előírás vonatkozik, amelyek évente akár 15 alkalommal is változnak, így a hibákat csak egy mindig naprakész rendszerrel lehet kiküszöbölni. Más területeken – például a toborzás-kiválasztás vagy a munkaidő-nyilvántartás esetén – sokan még mindig Excel táblákat használnak annak ellenére, hogy egy professzionális szoftver nagyban növeli a hatékonyságot.
■ A NEXON pontosan mit kínál felhő alapú szolgáltatásként?
– A HR minden területére megoldást kínáló nexONHRM integrált rendszer érhető el hoszting szolgáltatásként, amely ugyanakkor modularitásának köszönhetően részletekben is megvásárolható. A számítási felhőben emellett a webes dolgozói önkiszolgáló felületeinket is biztosítjuk ügyfeleinknek. Ez utóbbinál interneten keresztül elérhető, egyedi jelszóval védett rendszerben a dolgozók maguk menedzselhetik személyes adataikat, például lekérdezhetik elektronikus bérjegyzéküket, összeállíthatják cafeterianyilatkozatukat vagy képzésekre jelentkezhetnek.
■ Miért döntöttek úgy, hogy hoszting szolgáltatásként is elérhetővé teszik ezeket a szoftvereket?
– A felhő alapú szolgáltatás tulajdonképpen a korábbi megoldásaink folyamatos továbbfejlesztésének eredménye. A NEXON már 1994 óta nyújt outsourcing szolgáltatást, és korábban is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy ügyfeleink hozzáférhessenek a nálunk tárolt adatokhoz, lekérdezhessenek bizonyos statisztikákat, kimutatásokat. A technikai háttér fejlesztésével végül elértük, hogy felhő alapú szolgáltatást is tudjunk nyújtani.
■ Mit lehet tudni a megoldás technológiai hátteréről?
– Tavaly 50 millió forintos beruházást hajtottunk végre, amelynek köszönhetően egy nagy teljesítményű, magas rendelkezésre állású virtualizált szerverkörnyezetet alakítottunk ki. Az alkalmazáskiszolgálók 2*4 processzormagos, 32 GB memóriával felszerelt szerverek, amelyeken a Microsoft 64 bites termékei futnak. Ezzel az infrastruktúrával rendkívül rugalmas szolgáltatást tudunk biztosítani az ügyfeleinknek.
■ A felhő alapú szolgáltatást a legtöbb kritika az adatbiztonság miatt éri.
– Mi szigorú informatikai és humánpolitikai előírásokkal garantáljuk ügyfeleink adatainak biztonságát, amelyek az ISO 27001-es tanúsítványnak is megfelelnek. Többféle fizikai és logikai adatvédelmi megoldást alkalmazunk. Az adatok sértetlenségét például titkosítással biztosítjuk, de emellett gondoskodunk a vírusvédelemről, a betörések felderítéséről, valamint a biztonságos adatvédelmi és mentési eljárásról is. A felhő alapú szolgáltatásunk ráadásul már bizonyította stabilitását, hiszen januárban 20 ezer munkavállaló nyilatkozott a cafeteriakerete felhasználásáról a nexCAFÉ rendszer webes felületén.
Bővebb információ a NEXON felhő alapú szolgáltatásáról a vállalat honlapján található. (x)
Bérszámfejtés felhőben
Sok szó esett már a számítási felhő előnyeiről és hátrányairól. Most egy gyakorlati példán keresztül mutatjuk be a megoldást, hiszen a NEXON humánügyviteli szoftverei már hoszting szolgáltatásként is elérhetők. A vállalat informatikai igazgatóját, Kudich Zsoltot kérdeztük a részletekről.
Kezdjük az elején: mindenképpen szükség van arra, hogy a HR-t szoftverekkel is támogassák?
Kudich Zsolt: Vannak olyan területek, ahol elengedhetetlen egy jó szoftver – a bérszámfejtésre például számtalan különböző előírás vonatkozik, amelyek évente akár 15 alkalommal is változnak, így a hibákat csak egy mindig naprakész rendszerrel lehet kiküszöbölni. Más területeken – például a toborzás-kiválasztás vagy a munkaidő-nyilvántartás esetén – sokan még mindig Excel-táblákat használnak annak ellenére, hogy egy professzionális szoftver nagyban növeli a hatékonyságot.
A NEXON pontosan mit kínál felhő alapú szolgáltatásként?
K. Zs.: A HR minden területére megoldást kínáló nexONHRM integrált rendszer érhető el hoszting szolgáltatásként, amely ugyanakkor modularitásának köszönhetően részletekben is megvásárolható. A számítási felhőben emellett a webes dolgozói önkiszolgáló felületeinket is biztosítjuk ügyfeleinknek. Ez utóbbinál interneten keresztül elérhető, egyedi jelszóval védett rendszerben a dolgozók maguk menedzselhetik személyes adataikat, például lekérdezhetik elektronikus bérjegyzéküket, összeállíthatják cafeterianyilatkozatukat vagy képzésekre jelentkezhetnek.
Miért döntöttek úgy, hogy hoszting szolgáltatásként is elérhetővé teszik ezeket a szoftvereket?
K. Zs.: A felhő alapú szolgáltatás tulajdonképpen a korábbi megoldásaink folyamatos továbbfejlesztésének eredménye. A NEXON már 1994 óta nyújt outsourcing szolgáltatást, és korábban is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy ügyfeleink hozzáférhessenek a nálunk tárolt adatokhoz, lekérdezhessenek bizonyos statisztikákat, kimutatásokat. A technikai háttér fejlesztésével végül elértük, hogy felhő alapú szolgáltatást is tudjunk nyújtani.
Mit lehet tudni a megoldás technológiai hátteréről?
K. Zs.: Tavaly 50 millió forintos beruházást hajtottunk végre, amelynek köszönhetően egy nagy teljesítményű, magas rendelkezésre állású virtualizált szerverkörnyezetet alakítottunk ki. Az alkalmazáskiszolgálók 2*4 processzormagos, 32 GB memóriával felszerelt szerverek, amelyeken a Microsoft 64 bites termékei futnak. Ezzel az infrastruktúrával rendkívül rugalmas szolgáltatást tudunk biztosítani az ügyfeleinknek.
A felhő alapú szolgáltatást a legtöbb kritika az adatbiztonság miatt éri.
K. Zs.: Mi szigorú informatikai és humánpolitikai előírásokkal garantáljuk ügyfeleink adatainak biztonságát, amelyek az ISO 27001-es tanúsítványnak is megfelelnek. Többféle fizikai és logikai adatvédelmi megoldást alkalmazunk. Az adatok sértetlenségét például titkosítással biztosítjuk, de emellett gondoskodunk a vírusvédelemről, a betörések felderítéséről, valamint a biztonságos adatvédelmi és mentési eljárásról is. A felhő alapú szolgáltatásunk ráadásul már bizonyította stabilitását, hiszen januárban 20 000 munkavállaló nyilatkozott a cafeteriakerete felhasználásáról a nexCAFÉ rendszer webes felületén.
(Bővebb információ a NEXON felhő alapú szolgáltatásáról a vállalat honlapján található.)Bérszámfejtés felhőben
Sok szó esett már a számítási felhő előnyeiről és hátrányairól. Most egy gyakorlati példán keresztül mutatjuk be a megoldást, hiszen a NEXON humánügyviteli szoftverei már hoszting szolgáltatásként is elérhetők. A vállalat informatikai igazgatóját, Kudich Zsoltot kérdeztük a részletekről.
Kezdjük az elején: mindenképpen szükség van arra, hogy a HR-t szoftverekkel is támogassák?
Kudich Zsolt: Vannak olyan területek, ahol elengedhetetlen egy jó szoftver – a bérszámfejtésre például számtalan különböző előírás vonatkozik, amelyek évente akár 15 alkalommal is változnak, így a hibákat csak egy mindig naprakész rendszerrel lehet kiküszöbölni. Más területeken – például a toborzás-kiválasztás vagy a munkaidő-nyilvántartás esetén – sokan még mindig Excel-táblákat használnak annak ellenére, hogy egy professzionális szoftver nagyban növeli a hatékonyságot.
A NEXON pontosan mit kínál felhő alapú szolgáltatásként?
K. Zs.: A HR minden területére megoldást kínáló nexONHRM integrált rendszer érhető el hoszting szolgáltatásként, amely ugyanakkor modularitásának köszönhetően részletekben is megvásárolható. A számítási felhőben emellett a webes dolgozói önkiszolgáló felületeinket is biztosítjuk ügyfeleinknek. Ez utóbbinál interneten keresztül elérhető, egyedi jelszóval védett rendszerben a dolgozók maguk menedzselhetik személyes adataikat, például lekérdezhetik elektronikus bérjegyzéküket, összeállíthatják cafeterianyilatkozatukat vagy képzésekre jelentkezhetnek.
Miért döntöttek úgy, hogy hoszting szolgáltatásként is elérhetővé teszik ezeket a szoftvereket?
K. Zs.: A felhő alapú szolgáltatás tulajdonképpen a korábbi megoldásaink folyamatos továbbfejlesztésének eredménye. A NEXON már 1994 óta nyújt outsourcing szolgáltatást, és korábban is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy ügyfeleink hozzáférhessenek a nálunk tárolt adatokhoz, lekérdezhessenek bizonyos statisztikákat, kimutatásokat. A technikai háttér fejlesztésével végül elértük, hogy felhő alapú szolgáltatást is tudjunk nyújtani.
Mit lehet tudni a megoldás technológiai hátteréről?
K. Zs.: Tavaly 50 millió forintos beruházást hajtottunk végre, amelynek köszönhetően egy nagy teljesítményű, magas rendelkezésre állású virtualizált szerverkörnyezetet alakítottunk ki. Az alkalmazáskiszolgálók 2*4 processzormagos, 32 GB memóriával felszerelt szerverek, amelyeken a Microsoft 64 bites termékei futnak. Ezzel az infrastruktúrával rendkívül rugalmas szolgáltatást tudunk biztosítani az ügyfeleinknek.
A felhő alapú szolgáltatást a legtöbb kritika az adatbiztonság miatt éri.
K. Zs.: Mi szigorú informatikai és humánpolitikai előírásokkal garantáljuk ügyfeleink adatainak biztonságát, amelyek az ISO 27001-es tanúsítványnak is megfelelnek. Többféle fizikai és logikai adatvédelmi megoldást alkalmazunk. Az adatok sértetlenségét például titkosítással biztosítjuk, de emellett gondoskodunk a vírusvédelemről, a betörések felderítéséről, valamint a biztonságos adatvédelmi és mentési eljárásról is. A felhő alapú szolgáltatásunk ráadásul már bizonyította stabilitását, hiszen januárban 20 000 munkavállaló nyilatkozott a cafeteriakerete felhasználásáról a nexCAFÉ rendszer webes felületén.
(Bővebb információ a NEXON felhő alapú szolgáltatásáról a vállalat honlapján található.)
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak