A Nokia HERE nevű szoftvercsaládjának új tagjai az autók beépített navigációs rendszerének lehetőségeit használnák ki. A cég mintha az NNG pozícióira is hajtana.
A finnek a mobilokon és a Windows Phone-on kívül rendkívül tudatosan építik a szoftveres üzletágukat, aminek élén
a HERE termékcsalád áll. A pár hónappal ezelőtt átnevezett navigációs és térképszolgáltatás eddig mobilokra és táblagépekre volt elérhető, de a Nokia bejelentése szerint hamarosan az autók beépített navigációs berendezésein is futhat.
HERE és most ■ A rendszer két részből áll: az egyik a HERE Auto, a másik a HERE Auto Companion alkalmazás névre hallgat. Előbbi az a felület, illetve rendszer, ami az autó beépített, képernyővel ellátott navigációs rendszerén fut, utóbbi pedig egy Android, illetve Windows Phone mobilokra elérhető alkalmazás, ami kiegészíti az autóban működő egység lehetőségeit. A Nokia a bemutatkozó anyagában többször használja a
„connected car”, azaz hálózatba, az internethez kapcsolódó autó kifejezést, vagyis a gyártó
az NNG-hez hasonlóan abban látja az előrelépést, ha az eddig mobilkészülékeken biztosított funkciókat beviszik az autókba.
A HERE Auto nyitóképernyője
A HERE Auto a gépkocsi mozgásához, sebességéhez alkalmazkodó, intelligens navigációs rendszer, ami nagy sebesség mellett az autópálya felülnézeti képét mutatja, de a városban hajtva már utcaszintű nézetet biztosít, a célhoz érve pedig valós fotók megjelenítésével segít a tájékozódásban. A HERE Auto offline verzióban is működik (amit a Nokia térképek esetében már megszokhattunk), de a finnek szerint net kapcsolattal a térkép mindig friss maradhat, az új térképek letöltése is sokkal egyszerűbb, és így kihasználhatók lesznek a felhő adta lehetőségek. A Nokia számít az autógyártókra, ezért rendelkezésükre bocsátja az alkalmazás API-ját, amivel még több, egy-egy márkához kötődő funkció programozható a rendszerbe.
A HERE Auto Companion alkalmazás lehetőségei
Riválist kapott az NNG ■ A HERE Auto Companion alkalmazás az egész megoldás kiegészítőjeként jön a képbe és furcsa módon kezdésnek csak Androidra és Windows Phone-re lesz elérhető. Az app (és a LiveSight) segítségével például megnézhetjük a térképen, hogy hol parkoltuk le az autónkat, de távolról akár azt is ellenőrizhetjük, hogy mennyi üzemanyag van a tankban, milyen az utastér hőmérséklete, az abroncsok nyomása, sőt, távirányításban nyithatjuk, zárhatjuk az autót, vagy bekapcsolhatjuk a légkondit.
Noha ez utóbbi lehetőségek még kicsit sci-fibe illően hangoznak, a Nokia valószínűleg ezerrel dolgozik azon, hogy az autógyártók a HERE-t és ne valamelyik másik cég megoldását válasszák. Eddig annyit árultak el a finnek, hogy a HERE Auto már a Continental új generációs Open Infotainment Platformjának a részét képezi, illetve együtt dolgoznak a
Magneti Marelli alkatrész specialista vállalkozással is. A Nokiát támogató autógyártókról még nem esett szó, de a finnek ígérete szerint a szeptember 12-én kezdődő
Frankfurti Autókiállításon sok fontos részlet ki fog derülni a megállapodásokkal kapcsolatban.