Az Embark a nagyvárosi tömegközlekedést segíti pontos útvonaltervezéssel.
A Google mellett az Apple is nagyon érzi, hogy a térképpel, illetve navigációval összefüggő szolgáltatások kulcsfontosságúak a felhasználók kiszolgálása szempontjából. Mindkét cég sorra vásárolja az ilyen profilú cégeket, illetve az ahhoz kötődő appokat.
Jessica E. Lassin, a Wall Street journal újságírójának
információi szerint az Apple ismét belenyúlt a kasszába, hogy megvásárolja a mindössze 2011 óta működő
Embark csapatát.
Még nem hivatalos az üzlet ■ A vételárról egyelőre semmit sem lehet tudni, ahogy még a felvásárlás tényét sem erősítették meg a cégek. Lassin azonban biztosra veszi a dolgot, sőt, azt is megtudta, hogy az Embark funkciói hamarosan megjelennek azt Apple Maps szolgáltatásai között. Az ingyenes alkalmazás eddig iOS-re és Androidra is elérhető volt, mostanra annyi változott, hogy a Google Play Store-ból eltűnt az app, viszont az App Store-ból még mindig letölthető.
Az Embark 2011 óta a startup cégek életét élte, elsősorban befektetői pénzekből (Y Combinator, SV Angel és BMW Group ) finanszírozták a fejlesztéseket és a tavaly novemberi állapot szerint fél millió felhasználóval rendelkeztek. Az Embarkhoz számos hasonló megoldás létezik, az Apple azonban valamiért mégis bennük látott fantáziát. Egyelőre elsősorban az USA nagyvárosaiban (Chicago, New York, San Fransisco), illetve Londonban elérhető app a tömegközlekedés megtervezésében segíti a felhasználót úgy, hogy lépésről-lépésre megtervezi az útvonalat, és valós időben képes reagálni, ha időközben egy járat késik, vagy egyéb fennakadás történne a közlekedésben.
Navigációban utaznak ■ Nem ez az első és valószínűleg nem is az utolsó közlekedéssel, navigációval összefüggő alkalmazás, amire az Apple ráteszi a kezét. A legutóbbi,
beltéri helymeghatározást segítő WifiSlamról mi is beszámoltunk, de ezen kívül még egy sor térkép adatbázisokkal (Placebase), 3D-s térképekkel (Poly9, C3 Technologies), és közlekedési információkkal foglalkozó (Locationary, HopStop) céget vásárolt fel az Apple az elmúlt pár évben.
A Google esetében ugyanez a tendencia érvényesül: a legfrissebb szerzemény a közösségi navigációs app, a Waze, amit állítólag 1,3 milliárd dolláros összegért vásárolt meg a keresőcég és az első Waze funkciók időközben meg is jelentek a Google Maps felületén.