Új fejlesztéseken dolgozik a hazai tulajdonban lévő Montana: egy automatikus megfigyelést és riasztást lehetővé tévő biztonsági rendszert, továbbá egy telefonbeszélgetéseket automatikusan szöveggé alakító elemzőrendszert hoznak létre vállalati felhasználók bevonásával.
A Montana az elmúlt időszakban a közigazgatási megrendelések gazdasági válsággal összefüggő összpiaci visszaesésére reagálva hangsúlyosabban fordult a magánszektor felé, és innovatív megoldásokkal új piaci szegmensekbe készül betörni - nyilatkozta a közelmúltban tartott beszélgetésen Preklet István, a Montana Tudásmenedzsment Kft. év elején kinevezett ügyvezető igazgatója. Az egyik ilyen fejlesztés a Digisec névre hallgató kamerás megfigyelő rendszer, amely folyamatos emberi jelenlét nélkül használható a különböző helyszínek figyelemmel követésére.

A fejlesztés egy másfél éves projekt keretében zajlik. Az intelligens kamerák képeit a rendszer összegyűjti és központilag elemzi azokat, amelyeken előre meghatározott eseményeket képes azonosítani. Az adott események észlelését követően rögtön riasztást ad ki a rendszer, és a felügyeletet végző személyek azonnal visszajátszhatják a riasztás alapjául szolgáló felvételeket, és ha szükséges, be tudnak avatkozni.

Tipikus mozgássorok Preklet István hangsúlyozta: a kereskedelmi forgalomban beszerezhető intelligens ipari kamerák különböző objektumokat, személyeket, illetve ezek mozgását is követni tudják, és a rendszer a különböző helyzetekben lezajló tipikus mozgássorok - vagy éppen az ezektől való eltérés - alapján jelez. Ilyen, riasztásra okot adó helyzet lehet például egy otthagyott táska, az egyszerre felemelt kezek vagy a készpénz számolás nélküli átadása.

A Montana reményei szerint minden olyan helyen - így többek között reptereken vagy bankfiókokban - hasznos lehet a rendszer, ahol szigorú biztonsági követelmények alapján folyamatosan követniük kell az eseményeket. A várhatóan idén ősszel záruló kutatási-fejlesztési projektben a MKB Bank néhány bankfiókjában implementálják a rendszert. Az ügyvezető szerint a világpiacon ugyan akad néhány cég, amely hasonló terméket kínál, ezek azonban "őrült drágák". Ezeknél a Digisec több nagyságrenddel olcsóbban lesz telepíthető, ami annak köszönhető, hogy a képek, illetve az események feldolgozását az intelligens kamerák is el tudják végezni.

Intelligens ügyfélszolgálat A Montana másik innovációja az Infovadász szövegbányászati szoftverre épülő Monspeach megoldás. Az Infovadász intelligens tartalomkeresésre használható, a korábban az angol Autonomy IDOL motorjára épülő, a felhasználók számára egyszerű kezelhetőséget biztosító felület alá a közelmúltban saját szövegbányászati motort fejlesztettek, így immár nem csak nagyvállalatok számára érhető el a megoldás.

A Vodafone Magyarországgal közösen fejlesztett Monspeach lehetővé teszi, hogy a telefonbeszélgetéseket szöveggé alakítsák, és elemezzék azok tartalmát. A fejlesztés jelenleg is folyik, a pilot projekt pedig valószínűleg nyáron indulhat el a Vodafone-nál. A rendszer segítségével a telefonos ügyfélszolgálati kolléga előtt a beszélgetéssel párhuzamosan, automatikusan megjelennek a hallottakkal kapcsolatos információk, így például a különböző díjcsomagok árazása. Az azonnali online kiszolgálás mellett a meglévő hangadattárak feldolgozására és elemzésre is alkalmas lehet a rendszer.

Preklet István szerint az alkalmazás a legrondább beszédnél is 70 százalék feletti hatékonysággal alakítja a beszédet szöveggé, az előre meghatározott kulcsszavakat, így például a szolgáltatások neveit pedig szinte hiba nélkül felismeri. Mindez a speciális felhasználásoknál, ahol pontosan definiálni lehet a kulcsszavakat, már bőven elegendő lehet arra, hogy rögtön, automatikusan reagálni tudjanak a beszédben elhangzottakra vagy pedig elemezzék a szöveggé alakított hangot.

Top 10: menő technológiák 2012-ben
Bele fogunk fulladni az adatok óceánjába?

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.