A kínai számítógépgyártó tegnap bejelentett szolgáltatásával kifejezetten a vállalati táblagép-felhasználásra fókuszál, megkönnyítve a céges mobil eszközök központi menedzselését.
Ahogy a vállalati felhasználásban egyre szaporodnak az okostelefonok és a tabletek, amelyeket nagyrészt otthonról hoznak be az alkalmazottak, az eszközök központi menedzselése egyre nehezebb feladat. Nem csoda, hogy egyre többen választják a könnyebb megoldást, vagyis a készülékek helyett a telepített alkalmazások felügyeletére koncentrálnak. Ebben segít a tegnap indított
Lenovo Enterprise App Shop is, amelynek szolgáltatásai a 3.1-es vagy frissebb Androidot futtató táblagépeken vehető igénybe, függetlenül azok gyártójától.
Ellenőrzött letöltések ■ A Lenovo alkalmazásboltja lehetővé teszi, hogy a cégek mennyiségi kedvezménnyel vásároljanak appokat munkatársaiknak, vagy a felhasználók saját maguk töltsék le a vállalatuk által korábban jóváhagyott alkalmazásokat. A Lenovo App Shop Managerrel az IT adminisztrátorok központilag kezelhetik az appok beszerzését, licencelését, kiosztását vagy felügyeletét, míg a Lenovo a maga részéről azt vállalja, hogy szolgáltatásán keresztül saját eszközein tesztelt, rosszindulatú kódoktól vagy jogsértő tartalmaktól mentes programokat tesz elérhetővé.
A vállalatok mindezek alapján engedélyezhetik vagy letilthatják az egyes appokat, sőt a saját készítésű vagy személyre szabott megoldásokat is könnyebben juttathatja el a megfelelő alkalmazottakhoz. Az adminisztrátorok figyelmeztetést kaphatnak és küldhetnek, ha valaki olyan programot telepített táblagépére, amelyet el kell róla távolítani, a nem engedélyezett alkalamzásokat pedig egyszerűen azonosíthatják, sőt szükség esetén távolról le is törölhetik.
A Lenovo Enterprise App Shop tervezésekor a gyártó a már működő, önkiszolgáló rendszerű konzumer alkalmazásboltokat vette alapul, de hosztolt szoftverszolgáltatásaival igyekszik kiváltani céges ügyfelei házon belüli infrastrukturális szükségleteit és támogatási feladatait is.
Alulról indulnak ■ Az androidos gyártóknak égető szükségük van a hasonló készségekre, hiszen az Androidot futtató tabletek a vállalati felhasználásban egyelőre óriási lemaradásban vannak az Apple iPad táblagépeivel szemben. A Good Technology év végi adatai szerint az Android a frissen aktivált rendszerek mindössze 6 százalékát jegyzi, bár az okostelefonok között valamivel magasabb, 35 százalékos a részesedése; a helyzetet jól illusztrálja, hogy a készüléktípusok toplistáján az első öt helyet az Apple valamelyik eszköze foglalja el.