A 4. Innovációs TechShow résztvevői között kutatva több olyat találtunk, akiket már a rendezvény előtt is igyekszünk bemutatni a Bitporton. Az Analogy Dialogue a vállalati tudásbázist egyfajta tőkeként kezelve olyan megoldáson dolgozik, amikor minden céges tapasztalatból kereshető adat válik.
Amikor egy közepes, vagy annál is nagyobb méretű vállalat egyik dolgozója előtt valamilyen új probléma, kihívás, feladat bukkan fel, alapesetben nem tehet mást: megoldja saját kútfőből, vagy kérdez. Nehéz azonban összegyűjteni a szükséges információkat úgy, hogy az adott témáról többet tudó kollégák esetleg már elhagyták a vállalatot, vagy egy másik részleg "mélyén" dolgoznak. Ezáltal a cég tőkéjének egyik fontos szelete veszik el, a közös tudás, amelynek értékét pont akkor vesszük észre, ha a hiányát érezzük.
Sorstársak, segítség! ■ Az
Analogy Dialogue alapítói üzletfejlesztési tanácsadással foglalkozó szakemberek, akik korábbi munkáik során sokszor találkoztak hasonló esetekkel.
Szertics Gergely, a vállalkozás ügyvezetője szerint a tapasztalatok átadásának legjobb módja a "best practice" megosztása: az agy sokkal könnyebben és hatékonyabban adaptál olyan adatokat, amelyeket az adott problémához hasonló, már végigvitt és megoldott eset kapcsán gyűjtöttek össze.
A szakember szerint az Analogy Dialogue egyben módszertan és eszköztár: a jelenleg béta állapotban, de már élesben működő rendszer lényege, hogy összegyűjti a vállalati munkatársak által birtokokt tudást, és olyan kereshető formába rendezi, amely mások számára is hasznossá válhat.
A megoldás fontos alkotóeleme a fejlett keresőmotor, amely már szemantikus alapokon igyekszik a legközelebbi, legpontosabb találatok összerendezésében. Ha egy feladattal kapcsolatban segítségre vágyó kolléga beírja a szükséges keresőkifejezéseket (például "új dolgozó érkezett a részlegbe" vagy "kilépett a főnököm"), a rendszer a meglévő esettanulmányok és dokumentációk közül igyekszik kiválasztani azokat, amelyek a mostani problémához legközelebb állnak. A találatok természetesen tovább is szűrhetőek, így akár az is előfordulhat, hogy a kutakodó azzal a furcsa, de örömteli ténnyel szembesül a folyamat végén, hogy egy másik részlegen valaki már megoldotta ugyanezt a problémát. A keresés során emellett a rendszer ajánlásokkal is segíti a dolgozókat, egy adott témához kapcsolódó egyéb információkat és lehetőségeket is felsorolva.
Nagy ugrás előtt ■ Az Analogy Dialogue éles indulását Szertics Gergely március 30-ra datálja, ekkor mutatták be működő változatát New Yorkban, az Executive Coaching Conference keretében. A szakember szerint azóta már nemzetközi és hazai szinten is élénk a megoldás iránti érdeklődés, amerikai és hazai nagyvállalatokkal is tárgyalnak az Analogy Dialogue bevezetéséről. A szakember a nagyvállalati felhasználás mellett nagy lehetőséget lát abban is, hogy egymással nem konkuráló kisebb vállalatok (például szövetségek, klaszterek tagjai) is használatba vegyék a megoldást, és egymás között oszthassanak meg a többiek által is hasznos tudást.
A rendszer jelenlegi "éles béta" változata a közeljövőben még tovább bővül majd, többek között az ügyfelek visszajelzéseire, igényeire alapozva. Az alapértelmezett konstrukció szerint a szolgáltatás ügyfél-havidíj alapú, de az eddigi tárgyalások alapján lehetséges lesz személyre szabott megoldások esetén egyfajta projektárképzés is. Az Akváriumban, június 6-án rendezett
4. Innovációs TechShow többek között befektetői kapcsolatok terén nyújthat segítséget számukra, hiszen az eddigi fejlesztéseket az alapítók kizárólag saját zsebből pénzelték. Emellett a módszertant és magát a megoldást is igyekeznek népszerűsíteni a szakmai vendégek és az érdeklődők, leendő felhasználók körében.