A Google-t legyőzni nem lehet, de kiegészíteni igen - ez lehetne a szlogenje azoknak, akik napjaink alternatív keresőit fejlesztik. Most két magyar és egy érdekes nemzetközi példát ragadtunk ki, amelyek egyedi funkcióikkal akár meg is nyerhetik szimpátiánkat.
Az internetes keresés hőskorában a Yahoo, az AltaVista, és pár feltörekvőnek kikiáltott versenyző (például a WebCrawler) küzdött egymással az akkor még kiforratlan piacon, ám mára a Google keresőpiaci dominanciája vitathatatlanná vált. Bár a Yahoo még mindig élő és létező szolgáltatás, és a Microsoft által fejlesztett Bing is kiharapott egy kis szeletet a kereső-tortából, az általános keresés terén azonban egy ideig egyértelmű marad a vezető személye.

Nem leváltani, kipótolni! | A legtöbb fejlesztő szerint az általános internetes keresés terén nincs is miért belevágni valamilyen nagyratörő terv megvalósításába, ám ez nem azt jelenti, hogy kereséssel kapcsolatos szolgáltatásokban egyáltalán nem érdemes goldolkozni. Egyszerűen csak arról van szó, hogy tematikus keresőkkel, specializált megoldásokkal lehet megfogni egy jóval kisebb, ám annál lojálisabb felhasználói kört.

A Yahoo motorjára épül a WebLib által fejlesztett Johu, amely bár általános keresőnek számít, kényelmi funkcióival próbál felhasználókat toborozni. A hazai megoldás lényege, hogy azokat a találatokat is közelebb hozza a kutakodóhoz, amelyeket hagyományos módszerrel talán már nem találna meg. Mivel a felhasználók nagy része csak a keresők első, néha a második találati oldalát nézi át, a többi gyakorlati szempontból láthatatlan - a találati lista bal oldalán megjelenő tartalomjegyzékben viszont megjelenik minden olyan kapcsolódó eredmény, amiben az adott szó szerepel, függetlenül attól, hogy sorrendben hányadik helyen volt. Ezt a listát ráadásul grafikus formában is megnézhetjük, jobban eligazodva a társítható kifejezések között.

Nem nehéz a blogbányász élete | A nevében is az adatok bányászatára utaló Miner már jó ideje része a hazai keresőkínálatnak. Eredeti funkciója most is a szolgáltatás legfontosabb része, a blogkereső. Vállalati szinten is igen hasznos lehet a "közösségi újságírás" során megszülető információmennyiség. A cégek manapság már nem csak hagyományos webes cikkekben találhatnak utalást arra, milyen a termékük vagy szolgáltatásuk megítélése - a webes újságírók mellett megjelent az "istenadta nép" is, akik néha kendőzetlenül, néha jóval kevésbé szerkesztve, ám mindenképpen jóval hasznosabb, őszintébb módon fogalmazza meg véleményét. A vállalatok számára is fontos tehát, hogy monitorozni tudják a velük kapcsolatos blogos megjelenéseket is, amelyre hazai szinten ügyes megoldás a Miner.

A szolgáltatás emellett hasonló részletes kereséseket végez el fórumbejegyzésekben vagy akár videók között és Twitter bejegyzésekben is.

Mikor lesz nekem...? | A Hypezoo a fentiekkel ellentétben nemzetközi kezdeményezés, ám annak ellenére, hogy még igen kezdetleges béta, nagyszerű ötleten alapul. Olyan termékkeresőről van szó, amely megmutatja, mikor jelenik meg valamilyen új eszköz a piacon - rákereshetünk vele az új iPhone-ra, a találat pedig nem csupán azt mondja meg, mikor érkezik az új Apple telefon, de kapcsolódó hírekhez és információkhoz is elvezet.

Sajnos a szolgáltatás még kísérleti stádiumban van, ezért kizárólag mobiltelefonok, digitális fényképezőgépek és számítógépes játékok keresésével tesztelhetjük a rendszert, ám a hírek szerint hamarosan átfogó termékkereső és -előrejelző eszközzé bővül a Hypezoo - egyik legújabb fejlesztésük már szintén kipróbálható, valamelyik fő termékkategóriára kattintva egy átlátható idővonalon láthatjuk, mik jelentek meg mostanában és milyen újdonságok várhatóak az elkövetkezendő időszakban.

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.