A LinkedIn az álláskeresők Facebookjaként van elkönyvelve. Hogy ebből a skatulyából kitörjön a közösségi oldal, most bárhová beágyaztható ajánlógombokat készített a cégek számára.
A novemberi adatok szerint 80 milliónál több felhasználóval rendelkező üzleti közösségi portál az utóbbi egy évben jelentős fejlesztéseket tett annak érdekében, hogy ne tűnjenek el a social media egyre inkább Facebook uralta térképéről.
Feltalálták a spanyolviaszt ■ A most bejelentett fejlesztéssel az említett rivális emblematikus megoldását, a Like-gombot próbálják saját képükre formálva elterjeszteni a céges oldalakon. A LinkedIn tagjai eddig is tehettek ajánlásokat kollégákra, üzletfelekre vonatkozóan, ám sokan nincsenek tisztában vele, hogy ugyanezt a cégek számára kialakított külön profilokra, vagy akár egyes termékekre, szolgáltatásokra is meg lehet tenni.
A lehetőség népszerűsítésére olyasmit húz elő a kalapból most a LinkedIn, ami a Facebooknak már nagyon bejött. Egy
weboldalba ágyazható kódrészlettel ugyanis a céges saját oldalukba integrálhatják az ajánlásra ösztönző gombot. A Recommend-button a LinkedIn logóját és az eddig beérkezett ajánlások számát is mutatja. Így a cégeknek nem kell külön elirányítani az elégedett felhasználókat a közösségi szájtra, elég egyetlen kattintás a termék, szolgáltatás oldalán elhelyezett gombra, és máris pörög a számláló.
Vélelmezhető, hogy ez a bevezetés nem fog annyira széles körben elterjedni, mint az említett Like-gomb, de a LinkedIn számára biztosan hoz némi extra ismertséget, forgalmat, ami miatt már megérte foglalkozni vele.
Nem tétlenkedtek ■ Az elmúlt bő egy év fejlesztéseinek sorát tavaly ősszel kezdték a Twitter üzenetek integrálásának lehetőségével, illetve a dolog fordítottjával, a LinkedInről történő csiripeléssel. 2010 elején indítottak egy URL-rövidítő megoldást, fejlesztették a megosztási lehetőséget, megteremtették az
együttműködést a Microsoft Outlook alkalmazással, és nem utolsó sorban megnyitották az utat a külső fejlesztők applikációi előtt. Április végén pedig megteremtették
konkrét cégek követésének lehetőségét, ami nagyon hasonló funkció, mint a Twitter follow-ja, vagy éppen a Facebookon a rajongóvá válás.