Minden kétséget kizárólag a konkurencia erősödő nyomása miatt kényszerült az egyik legjelentősebb tárhelyszolgáltató árai drasztikus csökkentésére. A Dropbox még így sem olcsó, de talán az elszivárgást ezzel meg tudják állítani.
Miközben a Google
erőteljesen tolja saját, alig néhány hónappal ezelőtt bevezetett tárhelyszolgáltatását, a
Drive-ot, a Dropbox egyre nehezebb helyzetbe kerül. Hiába lehet néhány olyan pontot találni a lehetőségei között, amellyel a legújabb kihívó nem rendelkezik (például a Linux-kompatibilitás), legtöbbször a pénz beszél. És a pénz azt mondja, hogy a Dropbox drága, nagyon-nagyon drága.
Legalábbis mostanáig ez volt a felállás, hiszen 50 gigabájt cloud tárhelyért évi 100 dollárt, 100 gigáért pedig 200 dollárt kellett fizetni. Ezzel szemben a Google Drive-ban 100 giga tárhely bérlése éves szinten nem éri el a 60 dollárt sem. A
Microsoft SkyDrive-ja pedig még ennél is olcsóbban kínálja az elektronikus raktárhelyet: 100 giga évi 50 dollárunkba kerül.
Többet olcsóbban ■ Az óriások között független szereplőként harcoló Dropbox eddig bírta ennyire magasan tartani az árait. Mostantól ugyanis
megduplázzák az említett csomagok kapacitását, miközben áruk változatlan marad. Ezzel egy laza csuklómozdulattal lefelezik áraikat, de azok még így is lényegesen magasabban maradnak annál, mint amennyiért a konkurensek többségénél kaphatunk azonos méretű tárhelyet. A változásokkal egy időben egy újabb, 500 gigabájtos csomagot is kialakítanak. Ennél komolyabb kapacitáshoz már a cégekre szabott
Teams megoldást lehet igénybe venni, ami egy terabájttól indul.
Persze a tárhely mérete egy dolog, a kapcsolódó szolgáltatások pedig egy másik, szintén nem lebecsülendő tényező. De miközben a Dropbox még tényleg fel tud mutatni néhány olyan elemet, ami könnyebben - vagy egyáltalán - elvégezhető a cég megoldásával (mondjuk a fájlok egyszerű megosztása másokkal egy link segítségével), ezek az apró versenyelőnyök szépen lassan el fognak tűnni. Ha nem is azonnal, de a nagyok fel fogják ismerni azokat a kritikus elemeket, amelyekkel egyelőre a Dropbox, vagy éppen a Box.com versenyelőnyként rendelkezik, és szépen beépítek ezeket saját rendszereikbe.
A független szereplők számára a legjobb megoldás talán az lenne, hogy a lassú nyomorgatás helyett kapnának egy elfogadható felvásárlási ajánlatot valamelyik nagy szállítótól (emlékezetes, hogy Steve Jobs 2009-ben egy kilencszámjegyű összeget ajánlott a Dropboxért a céget alapító
Drew Houstonnak, aki elutasította az Apple ajánlatát). Ez persze a verseny intenzitásának csökkenésével járna, azaz a felhasználók ritkábban találkoznának ilyen mértékű áreséssel, mint amilyenre most a Dropbox kényszerült.