Amikor valaki először elolvassa a Google keresőjének legújabb fejlesztését, akár annyira egyértelműnek és logikusnak is találhatja, hogy megkérdezi: "ez eddig hogyhogy senkinek nem jutott eszébe?"
Néha a sokmillió dolláros fejlesztések, új technológiák és titkos receptek helyett elég egy logikus, egyszerű ötlet ahhoz, hogy egy meglévő szolgáltatást új szintre emeljünk. A Google egyik mérnökét kifejezetten jó pillanatban szállhatta meg az ihlet: a most tesztelt újítás a Google keresést saját Gmail fiókunkkal kapcsolja össze, hogy korábbi levelezéseinkből nyert adatokkal pontosítsa a találatokat.

Ne kérdezd, ha már úgyis tudod Sokszor előfordul az emberrel, hogy olyan dolgokra is rákeres az interneten, amelyekkel kapcsolatban korábban már volt tapasztalata, csak épp az idők során feledésbe merült. Leginkább ebben az esetben hasznos a Google által tesztelt megoldás: a keresőbe beírt kifejezésre ugyanis már nem csak az interneten fellelhető, releváns tartalmú weboldalak hivatkozását kapjuk meg, hanem saját Gmail leveleink közül is megjelennek a jobb sávban azok, amelyek kapcsolódnak a keresett kifejezéshez.



Ha például rákeresünk, hogy lehet eljutni Budapestről Kővágóörsre, megkapjuk ugyan a szokásos találatokat, ám a jobb oldali levéllistában felbukkan egy olyan beszélgetés, melyben egy ismerősünk egy éve már részletesen leírta nekünk az útvonalat.

Sagar Kamdar, az univerzális keresőmegoldásokért felelős Google-igazgató szerint a jelenleg próbaváltozatban, a felhasználók kis részénél futó összekapcsolt kereső csak belépő olyan távlati tervek felé, ahol a keresés többé nem korlátozódik egy-két területre, hanem valóban általánossá válik, és szó szerint mindenhol keres. Egyrészt már folynak a tárgyalások más e-mail szolgáltatókkal is, de házon belül is dolgoznak azon, hogy a Google több más szolgáltatását (többek között a Docs, Calendar és Drive adatokat) bevonják a kereshetők közé.

A mostani teszt fő célja az, hogy a lehető leghatékonyabban fésüljék össze a kétféle adatbázist, a webes keresési indexet és a postafiókok legalább ugyanilyen bonyolult indexét. Emellett szintén fontos feladat, hogy a keresés során megőrizzék a levelek titkosságát. Ne fordulhasson elő például az, hogy ha valaki egy nyilvános gépen bejelentkezik Gmail fiókjába, majd egy keresés során saját e-mailjei is felbukkannak, azok pár órával később egy másik felhasználó számára is láthatóak maradjanak.

Sajnos a tesztre csak a Google kereső nemzetközi változatát használók jelentkezhetnek a g.co/searchtrial címen: amelyik országban elérhető lokalizált felület (így nálunk is), egyelőre kimarad a próbakörből. Érdekes adalék, hogy a Google idén júniusban megszüntette azt a lehetőséget is, hogy a google.com/ncr címen a felhasználók felülírják a lokalizációt és a nemzetközi keresőfelületre léphessenek be. Ezáltal az sem egyértelmű, mikor vezetik be mindenki számára a más forrásokban is kutakodó megoldást.

Fénysebességű internet és tévé a Google-től
Új korszakba lép a Google analitikája
300 ezer mérföldnél járnak a Google vezető nélküli autói

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.