Nem ment túl jól az utóbbi években az amerikai profi baseball-ligában szereplő Pittsburgh Pirates csapatának. Hogy negyvenezres stadionjuk mégis megteljen, prediktív analitikai eszközökkel próbálkoznak.
Bár az Egyesült Államokban óriási népszerűségnek örvend a baseball, ha a helyi csapat rendszeresen verve kullog le a pályáról, az nem tesz jót a jegyeladásnak. A Pittsburgh Pirates csapatánál pontosan ezzel szembesültek, hiszen az egymást követő rossz idények egyre inkább megnehezítik a negyvenezer férőhelyes hazai stadion megtöltését.
A kalózok stadionja impozáns, de sokszor foghíjas...
Jegyet vegyenek! ■ Az amerikai Computerworld beszámolója szerint a csapat vezetése most az üzleti intelligencia egyik előremutató ágához, a prediktív analitikához fordul segítségért. A SAS Institute célalkalmazását használva azt próbálják feltérképezni kiket, mikor és konkrétan milyen ajánlattal érdemes megkeresni. A szoftver a rajongók, támogatók csoportját többek között korábbi vásárlásaik és a közösségi média felületein publikált megnyilvánulásaik alapján szegmentálja.
Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a csapat csak azokat az embereket keresi meg mondjuk bérletvásárlási ajánlattal, akik között magas arányban lesznek olyanok, akik valóban hajlandóak is vásárolni. Miközben azokat a rajongókat békén hagyják, akiknél mondjuk egy ilyen zaklatás lenne az utolsó csepp a pohárban, és dühükben nem is mennének többet meccsre.
Tízből egy ■ A Computerworld által megszólaltatott gartneres szakértő szerint a prediktív elemzést már minden tizedik nagyvállalatnál sikeresen használják a hosszú távú célok elérésére. A megoldás szélesebb körű elterjedése abban az esetben borítékolható, ha tovább egyszerűsödik a rendszer kezelhetősége, így az nem igényel a bevezető cég oldaláról speciális kompetenciával rendelkező munkatársakat.
Az üzleti intelligencia idei trendjeivel foglalkozó
hazai felmérésből is az derült ki, hogy a magyar vállalatoknál is egyre több azon cégek aránya, amelyek elkötelezetten fejlesztik döntéstámogató rendszereiket.