Nem ment túl jól az utóbbi években az amerikai profi baseball-ligában szereplő Pittsburgh Pirates csapatának. Hogy negyvenezres stadionjuk mégis megteljen, prediktív analitikai eszközökkel próbálkoznak.
Bár az Egyesült Államokban óriási népszerűségnek örvend a baseball, ha a helyi csapat rendszeresen verve kullog le a pályáról, az nem tesz jót a jegyeladásnak. A Pittsburgh Pirates csapatánál pontosan ezzel szembesültek, hiszen az egymást követő rossz idények egyre inkább megnehezítik a negyvenezer férőhelyes hazai stadion megtöltését.

A kalózok stadionja impozáns, de sokszor foghíjas...

Jegyet vegyenek! Az amerikai Computerworld beszámolója szerint a csapat vezetése most az üzleti intelligencia egyik előremutató ágához, a prediktív analitikához fordul segítségért. A SAS Institute célalkalmazását használva azt próbálják feltérképezni kiket, mikor és konkrétan milyen ajánlattal érdemes megkeresni. A szoftver a rajongók, támogatók csoportját többek között korábbi vásárlásaik és a közösségi média felületein publikált megnyilvánulásaik alapján szegmentálja.

Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a csapat csak azokat az embereket keresi meg mondjuk bérletvásárlási ajánlattal, akik között magas arányban lesznek olyanok, akik valóban hajlandóak is vásárolni. Miközben azokat a rajongókat békén hagyják, akiknél mondjuk egy ilyen zaklatás lenne az utolsó csepp a pohárban, és dühükben nem is mennének többet meccsre.

Tízből egy A Computerworld által megszólaltatott gartneres szakértő szerint a prediktív elemzést már minden tizedik nagyvállalatnál sikeresen használják a hosszú távú célok elérésére. A megoldás szélesebb körű elterjedése abban az esetben borítékolható, ha tovább egyszerűsödik a rendszer kezelhetősége, így az nem igényel a bevezető cég oldaláról speciális kompetenciával rendelkező munkatársakat.

Az üzleti intelligencia idei trendjeivel foglalkozó hazai felmérésből is az derült ki, hogy a magyar vállalatoknál is egyre több azon cégek aránya, amelyek elkötelezetten fejlesztik döntéstámogató rendszereiket. 

A hazai cégek is vevők az üzleti intelligenciára
Az X-Faktor tehetségkutatót is a közösségi analitika mozgatja

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.