A nyomtatási piacon a legújabb trend a mobilról, illetve bármilyen más webképes eszközről közvetlenül indítható nyomtatás. A vállalati piac elbizonytalanodásával a PC-gyártók figyelme egyre inkább az otthoni felhasználók felé fordul - derült ki a HP szerdai eseményén, ahol a gyártó legújabb eszközeit mutatták be.
A nyomtatási piacon nagy változások zajlanak, így a HP számára is új piacok nyílnak meg, új szegmensekben jelennek meg. Ennek részben az is oka, hogy a hagyományos irodai (tintás, lézer) nyomtatási piac a következő években minimális mértékben, évente mindössze átlagosan egy százalékkal növekszik majd. Ezzel szemben a grafikai, nyomdai nyomtatás piaca évente 6 százalékkal bővül, a HP pedig ezen belül is kétszer ekkora átlagos növekedésre számít.

Emellett a menedzselt nyomtatási szolgáltatások terén várnak jelentősebb előrelépést, a vállalati szerződéses üzletektől évente 4 százalékos növekedést várnak – ismertette Miskei Gábor, a HP nyomtatási és képalkotási (IPG) üzletág igazgatója a cég szerdai rendezvényén, amelyen a HP legújabb PC-s és nyomtató termékeit mutatták be. A nyomtatási és képalkotási üzletág az elmúlt évben 32 százalékos növekedést ért el, ami a legnagyobb volt a régióban.

A hagyományos nyomtatási területen az idén a legújabb trendet a mobilnyomtatás, illetve a bármilyen web- vagy email-képes készülékről indítható nyomtatási szolgáltatás, az e-print jelenti. Miskei Gábor hozzátette: a hazai piacon a tintasugaras termékek esetében jövőre 50 százalékos részesedést szeretnének elérni, míg a lézernyomtatók terén - ahol az elmúlt időszakban a válság hatására csökkent az elérhető termékek száma, és így a HP piaci részesedése is - jövőre 40 százalék környékére szeretnék visszatornászni magukat.

A vállalatok kivárnak A hardver piac volt a legérintettebb a válság miatti informatikai visszaesésben, ennek ellenére a HP mind az asztali, mind a hordozható számítógépek piacán vezető pozíciót ért el, ami a régióban unikális – hangsúlyozta Takáts Kristóf, a HP vezérigazgató-helyettese, PC üzletág vezetője.

Bár az IDC piackutató és a HP saját adatai szerint is már látszódnak fellendülés jelei: az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban a PC-piac az első hat hónapban már 20 százalékkal bővült, itthon pedig 12 százalék volt a növekedés az első félévben a tavalyi 30 százalékos visszaeséshez képest. A második félévben azonban itthon ismét visszafogottságot tapasztalnak, enyhe pesszimizmust tapasztalnak a felhasználók körében, így az idén összességében stagnálást vár a vezérigazgató-helyettes. Az asztali gépek hazai piacán a második negyedévben a HP 37 százalékos részesedéssel rendelkezett, míg a notebook-piacon 20 százalék körüli volt a piaci részesedése.

A teljes piacnak immár háromnegyedét teszik ki a hordozható számítógépek, egyedül a nagyvállalatoknál és a közigazgatásban fordítottak még az arányok, ahol az asztali gépek aránya még kétharmados. A hordozható számítógépeken belül tavaly nagy bummot értek el az elsősorban internetezésre használható netbookok; az újonnan vásárolt gépek közül 30 százalékos volt az arányuk, idén azonban már várhatóan 17 százalékra esik vissza az arányuk.

A nagyvállalati, de a kis- és közepes vállalati (kkv)-szektor PC-beszerzései is stagnálni fognak idén tavalyhoz képest; a vállalatok körében kivárás tapasztalható. A cégek csak akkor fognak megint beszerezni, ha már látják a fellendülést  – folytatta Takáts Kristóf.

A nagyvállalati szegmensben egyre többen érdeklődnek a desktop-virtualizáció, a vékonykliensek iránt is, azonban mivel ezek esetében nem feltétlenül mutatható ki költségcsökkenés a hagyományos gépekkel szemben, így egyelőre a legtöbb helyen megrekedtek ezek a projektek. A HP a közeljövőben így elsősorban a teljes piac 60 százalékát adó otthoni szegmensben lát növekedést, emiatt is erősített kiskereskedelmi területen, és a következő időszakban számos új, otthoni felhasználóknak szánt géppel jelennek meg.

Nyomtatás bárhonnan Az elkövetkező időszakban a HP PC-üzletágánál is az okostelefonok, illetve a táblagépek lesznek a slágerek. Bár most már több hónap telt el a Palm felvásárlása óta, egyelőre még a mostani rendezvényen sem tudtak információval szolgálni, hogy ennek mikor várható a hazai piacon is kézzel tapintható eredménye.

A rendezvényen bemutatták a BlackBerry okostelefonokról, vagy bármilyen más email- vagy webképes eszközről indítható ePrint nyomtatási szolgáltatást is, amelyet az erre felkészített új nyomtatók használata mellett ingyenesen érhetnek el a kkv-k, illetve az otthoni felhasználók.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.