Emellett a menedzselt nyomtatási szolgáltatások terén várnak jelentősebb előrelépést, a vállalati szerződéses üzletektől évente 4 százalékos növekedést várnak – ismertette Miskei Gábor, a HP nyomtatási és képalkotási (IPG) üzletág igazgatója a cég szerdai rendezvényén, amelyen a HP legújabb PC-s és nyomtató termékeit mutatták be. A nyomtatási és képalkotási üzletág az elmúlt évben 32 százalékos növekedést ért el, ami a legnagyobb volt a régióban.
A hagyományos nyomtatási területen az idén a legújabb trendet a mobilnyomtatás, illetve a bármilyen web- vagy email-képes készülékről indítható nyomtatási szolgáltatás, az e-print jelenti. Miskei Gábor hozzátette: a hazai piacon a tintasugaras termékek esetében jövőre 50 százalékos részesedést szeretnének elérni, míg a lézernyomtatók terén - ahol az elmúlt időszakban a válság hatására csökkent az elérhető termékek száma, és így a HP piaci részesedése is - jövőre 40 százalék környékére szeretnék visszatornászni magukat.
A vállalatok kivárnak ■ A hardver piac volt a legérintettebb a válság miatti informatikai visszaesésben, ennek ellenére a HP mind az asztali, mind a hordozható számítógépek piacán vezető pozíciót ért el, ami a régióban unikális – hangsúlyozta Takáts Kristóf, a HP vezérigazgató-helyettese, PC üzletág vezetője.
Bár az IDC piackutató és a HP saját adatai szerint is már látszódnak fellendülés jelei: az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban a PC-piac az első hat hónapban már 20 százalékkal bővült, itthon pedig 12 százalék volt a növekedés az első félévben a tavalyi 30 százalékos visszaeséshez képest. A második félévben azonban itthon ismét visszafogottságot tapasztalnak, enyhe pesszimizmust tapasztalnak a felhasználók körében, így az idén összességében stagnálást vár a vezérigazgató-helyettes. Az asztali gépek hazai piacán a második negyedévben a HP 37 százalékos részesedéssel rendelkezett, míg a notebook-piacon 20 százalék körüli volt a piaci részesedése.
A teljes piacnak immár háromnegyedét teszik ki a hordozható számítógépek, egyedül a nagyvállalatoknál és a közigazgatásban fordítottak még az arányok, ahol az asztali gépek aránya még kétharmados. A hordozható számítógépeken belül tavaly nagy bummot értek el az elsősorban internetezésre használható netbookok; az újonnan vásárolt gépek közül 30 százalékos volt az arányuk, idén azonban már várhatóan 17 százalékra esik vissza az arányuk.
A nagyvállalati, de a kis- és közepes vállalati (kkv)-szektor PC-beszerzései is stagnálni fognak idén tavalyhoz képest; a vállalatok körében kivárás tapasztalható. A cégek csak akkor fognak megint beszerezni, ha már látják a fellendülést – folytatta Takáts Kristóf.
A nagyvállalati szegmensben egyre többen érdeklődnek a desktop-virtualizáció, a vékonykliensek iránt is, azonban mivel ezek esetében nem feltétlenül mutatható ki költségcsökkenés a hagyományos gépekkel szemben, így egyelőre a legtöbb helyen megrekedtek ezek a projektek. A HP a közeljövőben így elsősorban a teljes piac 60 százalékát adó otthoni szegmensben lát növekedést, emiatt is erősített kiskereskedelmi területen, és a következő időszakban számos új, otthoni felhasználóknak szánt géppel jelennek meg.
Nyomtatás bárhonnan ■ Az elkövetkező időszakban a HP PC-üzletágánál is az okostelefonok, illetve a táblagépek lesznek a slágerek. Bár most már több hónap telt el a Palm felvásárlása óta, egyelőre még a mostani rendezvényen sem tudtak információval szolgálni, hogy ennek mikor várható a hazai piacon is kézzel tapintható eredménye.
A rendezvényen bemutatták a BlackBerry okostelefonokról, vagy bármilyen más email- vagy webképes eszközről indítható ePrint nyomtatási szolgáltatást is, amelyet az erre felkészített új nyomtatók használata mellett ingyenesen érhetnek el a kkv-k, illetve az otthoni felhasználók.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak