A MasterCard saját PayPass-pénztárcája a versenytársak zárt megoldása helyett a "mindent bele" elvét követné. A PayPass Wallet Services sok pénztárca, valamint minden szállítási információ egybegyúrva.
Ha valaki úgy véli, hogy máris túl sokféle digitális pénztárca létezik a világban, a MasterCard biztosan nem tartozik közéjük. A "második számú kártyaszolgáltató" elindította saját szolgáltatását PayPass Wallet Services néven: ez a virtuális tárca lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók akár összes kártyájukat összevonják benne, de arra is, hogy akár más szolgáltatók is integrálhassák fizetési megoldásaikat. Ezzel a lépéssel a MasterCard igyekszik kibővíteni a PayPass fogalmát az érintés nélküli fizetésnél nagyobb felhasználási körre.
Tárca nélküli miszter ■A MasterCard egy egyre zsúfoltabb piacra lép be saját megoldásával: a Visa, az American Express, valamint több virtuális fizetési megoldás mellett már alapvetően nem pénzügyi vonalról érkező, ám fontos szereplők is igyekeznek a digitális pénztárcák terén jól helyezkedni: ilyen a Google is, amelynek saját megoldásában a MasterCard például kiemelt partner.
Épp ezért igyekszik a kártyaszolgáltató egy kibővített ajánlattal piacra lépni: a MasterCard PayPass ikonja a tervek szerint egyre több webáruházban jelenik majd meg, ahol a vásárlók egyetlen kattintással fizethetnek majd a többszörös bejelentkezés és hitelesítés helyett. Az első csatlakozó partnerek között megtalálható a Barnes & Noble könyvkiadó és az American Airlines is. Ezekre az oldalakra elég egyszer bejelentkezni a vevők megszokott hitelesítési információval, a PayPass fizetés már ezzel "összedrótozva" automatikusan azonosítja a felhasználót, és minden újabb teendő nélkül, egy kattintással lebonyolítja a fizetést.
Szaporodjatok, sokasodjatok, fizessetek ■A szolgáltató részletesen konfigurálható megoldással, komoly fejlesztőeszközökkel igyekszik serkenteni más digitálispénztárca-megoldások fejlesztőit arra, hogy csatlakozzanak saját PayPass rendszerükhöz. "A mi stratégiánk nem egy egyedi pénztárca létrehozása, hanem az, hogy egymáshoz kapcsolódó pénztárcák hálózatát tegyük lehetővé" - fogalmazta meg Ed Oebe, a MasterCard e-kereskedelmi megoldásokért felelős alelnöke. "Úgy szeretnénk megnövelni a rendelkezésre álló fizetési megoldások számát, hogy ez ne járjon semmiféle bonyolultsággal, többek között egy különálló fizetési procedúrával az eladók és a vevők számára." A Gartner elemzője, Mark Hung szerint a MasterCard előremutató abban a tekintetben, hogy többféle kényelmes megoldást is kínál külső szolgáltatóknak ahhoz, hogy a Wallet Services-hez csatlakozzon.
A PayPass Wallet szolgáltatásra feliratkozva a felhasználók akár 25 különféle fizikai vagy virtuális kártya datait adhatják meg, valamint beállíthatják szállítási címüket és egyéb kapcsolódó preferenciáikat. Ezáltal a zöld gombot lenyomva nem csak a fizetést, de a kiszállítás részleteinek megadását is egyetlen kattintásba tudják sűríteni. Természetesen az online vásárlások mellett mobilos alkalmazás formájában NFC termináloknál is használható a MasterCard szolgáltatása.
Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.