A MasterCard saját PayPass-pénztárcája a versenytársak zárt megoldása helyett a "mindent bele" elvét követné. A PayPass Wallet Services sok pénztárca, valamint minden szállítási információ egybegyúrva.
Ha valaki úgy véli, hogy máris túl sokféle digitális pénztárca létezik a világban, a MasterCard biztosan nem tartozik közéjük. A "második számú kártyaszolgáltató" elindította saját szolgáltatását PayPass Wallet Services néven: ez a virtuális tárca lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók akár összes kártyájukat összevonják benne, de arra is, hogy akár más szolgáltatók is integrálhassák fizetési megoldásaikat. Ezzel a lépéssel a MasterCard igyekszik kibővíteni a PayPass fogalmát az érintés nélküli fizetésnél nagyobb felhasználási körre.



Tárca nélküli miszter A MasterCard egy egyre zsúfoltabb piacra lép be saját megoldásával: a Visa, az American Express, valamint több virtuális fizetési megoldás mellett már alapvetően nem pénzügyi vonalról érkező, ám fontos szereplők is igyekeznek a digitális pénztárcák terén jól helyezkedni: ilyen a Google is, amelynek saját megoldásában a MasterCard például kiemelt partner.

Épp ezért igyekszik a kártyaszolgáltató egy kibővített ajánlattal piacra lépni: a MasterCard PayPass ikonja a tervek szerint egyre több webáruházban jelenik majd meg, ahol a vásárlók egyetlen kattintással fizethetnek majd a többszörös bejelentkezés és hitelesítés helyett. Az első csatlakozó partnerek között megtalálható a Barnes & Noble könyvkiadó és az American Airlines is. Ezekre az oldalakra elég egyszer bejelentkezni a vevők megszokott hitelesítési információval, a PayPass fizetés már ezzel "összedrótozva" automatikusan azonosítja a felhasználót, és minden újabb teendő nélkül, egy kattintással lebonyolítja a fizetést.



Szaporodjatok, sokasodjatok, fizessetek A szolgáltató részletesen konfigurálható megoldással, komoly fejlesztőeszközökkel igyekszik serkenteni más digitálispénztárca-megoldások fejlesztőit arra, hogy csatlakozzanak saját PayPass rendszerükhöz. "A mi stratégiánk nem egy egyedi pénztárca létrehozása, hanem az, hogy egymáshoz kapcsolódó pénztárcák hálózatát tegyük lehetővé" - fogalmazta meg Ed Oebe, a MasterCard e-kereskedelmi megoldásokért felelős alelnöke. "Úgy szeretnénk megnövelni a rendelkezésre álló fizetési megoldások számát, hogy ez ne járjon semmiféle bonyolultsággal, többek között egy különálló fizetési procedúrával az eladók és a vevők számára." A Gartner elemzője, Mark Hung szerint a MasterCard előremutató abban a tekintetben, hogy többféle kényelmes megoldást is kínál külső szolgáltatóknak ahhoz, hogy a Wallet Services-hez csatlakozzon.

A PayPass Wallet szolgáltatásra feliratkozva a felhasználók akár 25 különféle fizikai vagy virtuális kártya datait adhatják meg, valamint beállíthatják szállítási címüket és egyéb kapcsolódó preferenciáikat. Ezáltal a zöld gombot lenyomva nem csak a fizetést, de a kiszállítás részleteinek megadását is egyetlen kattintásba tudják sűríteni. Természetesen az online vásárlások mellett mobilos alkalmazás formájában NFC termináloknál is használható a MasterCard szolgáltatása.

Lyukas a Google mobiltárcája
Elstartolt a Google digitális pénztárcája
2012-ben Magyarországon is megjelenhetnek a mobiltárcák

Megjöttek Androidra az első telepítés nélkül futtatható appok

A Google már tavaly beígérte, mostanra megvalósította. Elindult az Instant App, de egyelőre csak néhány alkalmazást lehet telepítés nélkül kipróbálni.
 
Hirdetés

Megújult a First Class csomag – uniós adatroaming akár 70 gigabájtig

A változtatásokkal az elsősorban üzleti ügyfelek igényeire szabott ajánlat még rugalmasabb, miközben a prémium jellege is megmarad.

A technológiai fejlődés jó, csak épp még az adatvédelmi kockázatok is nőnek vele. A vállalatoknak pedig ezzel kell valamit kezdeni a változó adatkezelési szabályozás miatt. Összegyűjtöttük, mire kell figyelni.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

A CISPE adatvédelmi magatartási kódex szerint szolgáltat az Aruba

Az Aruba Cloud minden felhőszolgáltatása megfelel azoknak az előírásoknak, amelyeket az európai felhőinfrastruktúra-szolgáltatók szakmai szövetsége adatvédelmi magatartási kódexében rögzített.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.