Jó ideje működik már ingyenesen a Google térképszolgáltatása, és elérkezett az idő, hogy valamilyen közvetlen bevételt is termeljen a fejlesztőknek. Tesztverzióban most indul a Grouponhoz hasonló ajánlatok beépítése.
Egyelőre az Egyesült Államok területén teszteli új szolgáltatását a Google Maps: a térképen elkezdtek feltünedezni olyan helyek, amelyek valamilyen szolgáltatást, terméket, akciót kínálnak a közelben lévőknek. Természetesen a végleges változatban fizetni kell majd azért, ha valaki szeretné megjeleníteni vállalkozásához kapcsolódó ajánlatait.
A Groupon vajon mi? ■A Google Offers termékfejlesztésért fejlesztős igazgatója, Eric Rosenblum szerint már a napokban több város térképén felbukkanhatnak ajánlatok, amelyek a tesztidőszak ellenére élő akciókat, valóban beváltható kedvezményeket kínálnak. Zömében éttermek, rekreációs szolgáltatások, turisztikai jellegű ajánlatok kerülnek elsőként a térképre.
A szakember szerint háromféle üzleti modellel próbálkoznak: napi ajánlatok, kuponok és ajándékok kategóriáját különböztetik meg. A napi ajánlatok alatt olyan kedvezmények lesznek, amelyek értelemszerűen aznapra, azonnali fizetés mellett érvényesek - az ilyen helyek az akció napján, illetve azt megelőző pár napig láthatók majd a térképen. A kuponos megoldásban az adott helyen olyan kuponokat szerezhetünk, amelyek egy következő alkalommal válthatók be valamilyen kedvezményre, az ajándékok pedig egyfajta hűségprogramként járnak azoknak, akik többször vásárolnak valahol.
Az ajánlatokat a Google Maps 6.7-es változatával gyúrták össze, amely legelőször az androidos alkalmazás legújabb frissítésében jelent meg a napokban, a webes felület viszont csak az első próbakör után frissülnek. Rosenblum szerint ez értelemszerű, hiszen a helyalapú ajánlatokat PC-vel vajmi kevesen használnák a lokációs szolgáltatásokra felészített mobil eszközök tulajdonosai viszont annál inkább.
Az egyes ajánlatok a tesztidőszakban csak meghatározott területeken jelennek meg, a hűségprogramot kínáló szolgáltatások például csak a San Franciscót és környékét magába foglaló Bay Area körzetben. Az első körben azt is kipróbálják, pontosan milyen módon számolják ki azt az összeget, amelyet a térképen megjelenő szolgáltatók fizetnek a Google felé - ez minden bizonnyal azon alapul majd, hányan váltják be az adott kedvezményeket, tehát a kihelyezésért és megtekintésekért külön senki nem kap számlát.
Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.