Jó ideje működik már ingyenesen a Google térképszolgáltatása, és elérkezett az idő, hogy valamilyen közvetlen bevételt is termeljen a fejlesztőknek. Tesztverzióban most indul a Grouponhoz hasonló ajánlatok beépítése.
Hirdetés
 
Egyelőre az Egyesült Államok területén teszteli új szolgáltatását a Google Maps: a térképen elkezdtek feltünedezni olyan helyek, amelyek valamilyen szolgáltatást, terméket, akciót kínálnak a közelben lévőknek. Természetesen a végleges változatban fizetni kell majd azért, ha valaki szeretné megjeleníteni vállalkozásához kapcsolódó ajánlatait.



A Groupon vajon mi? A Google Offers termékfejlesztésért fejlesztős igazgatója, Eric Rosenblum szerint már a napokban több város térképén felbukkanhatnak ajánlatok, amelyek a tesztidőszak ellenére élő akciókat, valóban beváltható kedvezményeket kínálnak. Zömében éttermek, rekreációs szolgáltatások, turisztikai jellegű ajánlatok kerülnek elsőként a térképre.

A szakember szerint háromféle üzleti modellel próbálkoznak: napi ajánlatok, kuponok és ajándékok kategóriáját különböztetik meg. A napi ajánlatok alatt olyan kedvezmények lesznek, amelyek értelemszerűen aznapra, azonnali fizetés mellett érvényesek - az ilyen helyek az akció napján, illetve azt megelőző pár napig láthatók majd a térképen. A kuponos megoldásban az adott helyen olyan kuponokat szerezhetünk, amelyek egy következő alkalommal válthatók be valamilyen kedvezményre, az ajándékok pedig egyfajta hűségprogramként járnak azoknak, akik többször vásárolnak valahol.



Az ajánlatokat a Google Maps 6.7-es változatával gyúrták össze, amely legelőször az androidos alkalmazás legújabb frissítésében jelent meg a napokban, a webes felület viszont csak az első próbakör után frissülnek. Rosenblum szerint ez értelemszerű, hiszen a helyalapú ajánlatokat PC-vel vajmi kevesen használnák a lokációs szolgáltatásokra felészített mobil eszközök tulajdonosai viszont annál inkább.

Az egyes ajánlatok a tesztidőszakban csak meghatározott területeken jelennek meg, a hűségprogramot kínáló szolgáltatások például csak a San Franciscót és környékét magába foglaló Bay Area körzetben. Az első körben azt is kipróbálják, pontosan milyen módon számolják ki azt az összeget, amelyet a térképen megjelenő szolgáltatók fizetnek a Google felé - ez minden bizonnyal azon alapul majd, hányan váltják be az adott kedvezményeket, tehát a kihelyezésért és megtekintésekért külön senki nem kap számlát.

Robot-raktárosokat állít munkába az Amazon
Újratervezi térképeit a Google és a Microsoft
Az épületekbe is benéz a Google Maps

Vállalná három szabad napért, hogy négy napig intenzívebben dolgozik?

Egy brit techcégnél bejött a dolgozóknak, igaz, némi plusz szervezést igényelt. Mások inkább azt szeretnék, hogy heti 60 óra legyen a keret.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.