Több semleges forrás szerint is gyengén teljesít a Google közösségi megoldása. A cég azonban állítja, minden lényeges mutatóval a tervek szerint haladnak.
Egy hónapja a Google még büszkén jelentette be, hogy
90 millió regisztráltnál jár a Google+ szolgáltatás, ám az eltelt hetekben sorra jelentek meg olyan számok, amelyek inkább elerőtlenedésről tanúskodnak.
Lefelé menet ■ A
Shareaholic blogján közzétett elemzés szerint a keresőcég egyre több saját szolgáltatást integráló közösségi oldala kevesebb internetes forgalmat terelt a vizsgált oldalakra, mint egy hónappal korábban. Ami a decemberről januárra történő visszaesésnél nagyobb gond a Google-nek, az az, hogy a Plust messze lekörözik olyan kisebb vállalkozások is, mint például az egyre népszerűbb
Pinterest, hogy a Facebook monolitjáról már ne is beszéljünk...
A Wall Street Journal a minap egy
szellemvároshoz hasonlította a Google+ jelenlegi helyzetét. A lap a ComScore adataira hivatkozva vonta le a következtetést: a kutatócég mérései alapján a felhasználók havi szinten átlagosan mindössze 3-4 percet töltenek a keresőóriás közösségi oldalán, ráadásul a trend itt is lefelé mutat. Míg novemberben még átlag 5,1 perc oldalon töltött időt regisztráltak, decemberre ez 4,8-ra, januárra pedig 3,3-ra csökkent. Mindeközben a lassan 850 milliós táborra büszkélkedő Facebookon az év első hónapjában 7 és fél órát töltöttek átlagosan az emberek a megosztások, státuszüzenetek és lájkok tengerében.
Az ügyben megszólaló szakértők szerint a Google nem tud olyan valós többletet felmutatni a Facebookkal szemben, ami elég motivációt jelentene az átpártoláshoz. Szintén gond, hogy a felhasználók ideje véges, így az esetek többségében a párhuzamos közösségi létezés sem valós alternatíva. Ennek fényében az időközben egyre több külsős platformon (újságokban, tévében) megindított hirdetési kampány egyelőre hiábavaló pénzköltésnek látszik.
Mindennel meg vannak elégedve ■ Hivatalosan viszont egyáltalán nem aggódnak a Google főhadiszállásán. A témában megkérdezett
Bradley Horowitz alelnök az említett gyenge adatokat azzal próbálta diszkreditálni, hogy külsősként nagyon nehéz pontos képet kapni a forgalomról és aktivitásról, mivel a Plus lényegesen több egy sima internetes céloldalnál. A rossz híreket azonban leginkább valós, belső adatokkal lehetne cáfolni, ám ezzel most (is) adós maradt a Google. Az alelnök mindössze annyit közölt, hogy minden, számukra lényeges statisztikai adat szempontjából elégedettek a Plusz teljesítményével, a ComScore számai pedig "drámaian alacsonyabbak" a valóságnál.