Több semleges forrás szerint is gyengén teljesít a Google közösségi megoldása. A cég azonban állítja, minden lényeges mutatóval a tervek szerint haladnak.
Egy hónapja a Google még büszkén jelentette be, hogy 90 millió regisztráltnál jár a Google+ szolgáltatás, ám az eltelt hetekben sorra jelentek meg olyan számok, amelyek inkább elerőtlenedésről tanúskodnak.

Lefelé menet  A Shareaholic blogján közzétett elemzés szerint a keresőcég egyre több saját szolgáltatást integráló közösségi oldala kevesebb internetes forgalmat terelt a vizsgált oldalakra, mint egy hónappal korábban. Ami a decemberről januárra történő visszaesésnél nagyobb gond a Google-nek, az az, hogy a Plust messze lekörözik olyan kisebb vállalkozások is, mint például az egyre népszerűbb Pinterest, hogy a Facebook monolitjáról már ne is beszéljünk...

A Wall Street Journal a minap egy szellemvároshoz hasonlította a Google+ jelenlegi helyzetét. A lap a ComScore adataira hivatkozva vonta le a következtetést: a kutatócég mérései alapján a felhasználók havi szinten átlagosan mindössze 3-4 percet töltenek a keresőóriás közösségi oldalán, ráadásul a trend itt is lefelé mutat. Míg novemberben még átlag 5,1 perc oldalon töltött időt regisztráltak, decemberre ez 4,8-ra, januárra pedig 3,3-ra csökkent. Mindeközben a lassan 850 milliós táborra büszkélkedő Facebookon az év első hónapjában 7 és fél órát töltöttek átlagosan az emberek a megosztások, státuszüzenetek és lájkok tengerében.

Az ügyben megszólaló szakértők szerint a Google nem tud olyan valós többletet felmutatni a Facebookkal szemben, ami elég motivációt jelentene az átpártoláshoz. Szintén gond, hogy a felhasználók ideje véges, így az esetek többségében a párhuzamos közösségi létezés sem valós alternatíva. Ennek fényében az időközben egyre több külsős platformon (újságokban, tévében) megindított hirdetési kampány egyelőre hiábavaló pénzköltésnek látszik. 

Mindennel meg vannak elégedve Hivatalosan viszont egyáltalán nem aggódnak a Google főhadiszállásán. A témában megkérdezett Bradley Horowitz alelnök az említett gyenge adatokat azzal próbálta diszkreditálni, hogy külsősként nagyon nehéz pontos képet kapni a forgalomról és aktivitásról, mivel a Plus lényegesen több egy sima internetes céloldalnál. A rossz híreket azonban leginkább valós, belső adatokkal lehetne cáfolni, ám ezzel most (is) adós maradt a Google. Az alelnök mindössze annyit közölt, hogy minden, számukra lényeges statisztikai adat szempontjából elégedettek a Plusz teljesítményével, a ComScore számai pedig "drámaian alacsonyabbak" a valóságnál.

Profiltisztítás a Google-nél, a Plus közelít a 100 millióhoz
Közösségi össztűz a Google új keresőjére
2012 a Google+ éve lesz?

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.