Az Adobe Creative Suite 6 szoftverkészlete összesen 14 alkalmazást kínál négy csomagba rendezve, amelyeket az előfizetéses Creative Cloud üzleti modell keretében, havi 50 dollárért tesz elérhetővé.
Az Adobe ma jelentette be kreatív alkalmazáscsomagjának legújabb kiadását, amelynek árazásában már megjelenik a cég új üzleti modellje is. A hagyományos, dobozos értékesítés hátrányának eddig a verziók közti bevétel-visszaesést, ennek kapcsán pedig a részvények árfolyamának hullámzását tartották, amit az előfizetéses modell bevezetésével és az eladások növekedésének kiszámíthatóbbá tételével ellensúlyoznának.
A fokozatos irányváltásnak természetesen nehézségei is lesznek: a Creative Cloud ügyfelekből például több mint négy év alatt lehet csak kifacsarni az Adobe prémium csomagja, a Master Collection 2600 dolláros árát. A felhőalapú ajánlat ezzel szemben kevésbé terheli meg a felhasználók pénztárcáját, és olyan extra szolgáltatásokkal csábítja őket, mint a 20 gigabájtos tárhely vagy a megosztási, közzétételi és szinkronizálási lehetőségek.
Sűrű fillér ■A Creative Cloud felhasználói letölthetik és telepíthetik az CS6 összes új alkalmazását, illetve a HTML5-alapú Muse és Edge Preview szoftvereket, kiegészülve a tableteket célzó Touch Apps segédeszközökkel, nem utolsósorban pedig újabb szöget verve az Adobe saját Flash technológiájának koporsójába.
A Creative Cloud előfizetés egy éves hűségnyilatkozattal havi 50 dollárba, határozatlan idejű megállapodás kereteiben pedig havi 75 dollárba kerül, amelynek fejében a húsz szoftverből álló csomag Windows PC-ken és Mac számítógépeken is használatba vehető. A korábbi Creative Suite kiadások tulajdonosai az első évben 30 dolláros havi díjért válthatnak az új verzióra, professzionális felhasználói csoportok számára pedig még az idén elérhető lesz az Adobe 70 dolláros ajánlata.
A szoftvercég technológiai vezetője, Kevin Lynch már korábban, a Creative Cloud tavalyi beharangozásakor is ezt a rendszert nevezte a jövő disztribúciós modelljének, és hangsúlyozta annak fontosságát, hogy az Adobe ebben a tekintetben is releváns maradjon. A gyártó novemberi prezentációja szerint több százezer új ügyfelet és évi egymilliárd dolláros bevételt remél az online előfizetéses terjesztéstől.
Azt az Adobe illetékesei is elismerték, hogy a Creative Cloud rövid távon nem feltétlenül hoz látványos eredményeket, a Bloomberg által megszólaltatott elemzők pedig az üzleti modell várható finanszírozási nehézségeire hívják fel a figyelmet. Ezzel együtt az irányváltás sokak szerint elkerülhetetlen volt, sőt az Adobe előtt már több iparági szereplő (például az Autodesk vagy a Microsoft) is belevágott az előfizetéses értékesítésbe.
A Creative Cloud és CS6 online bemutatója ma este 7 órától zajlik majd ezen a webhelyen, a későbbiekben pedig elérhető marad a tv.adobe.com oldalon.
Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.