Egyre zsúfoltabb a geolokáción alapuló alkalmazások piaca, amelybe most a Facebook is beletenyerel, megirigyelve a Foursquare modelljének sikerét.
Frissítette iPhone-ra és androidos telefonokra szánt kliensét a Facebook, és ezzel együtt új szolgáltatást is bevezetett: a Facebook Deals egyelőre az Egyesült Államokban indult el hivatalosan, ám hamarosan világszintűvé válik a geolokációt és az üzleti ajánlatokat, kedvezményeket ötvöző megoldás.
Ingyen farmer, dupla menü ■ Mostantól, ha mobiltelefonon használjuk a Facebookot, és azon belül annak geolokációs szolgáltatását, a Placest (amely egyelőre itthonról továbbra sem érhető el), egyes helyeken sárga figyelmeztető cimkékre lehetünk figyelmesek. Ezeken az adott helyhez kötődő kiemelt ajánlatok, kedvezmények és akciók láthatóak, amelyeket akkor érvényesíthetünk, ha a Places-en belül "becsekkolunk" az adott helyre.
A tengeren túl már működő megoldást fű alatt már valószínűleg régóta ajánlhatják a partnereknek, mivel már most nagy nevek csatlakoztak, és a hírekben húszezernyi olyan üzlet vagy szolgáltató belépését ígérik napokon belül, akik szintén engedményekkel, extra akciókkal kedveskednek a hozzájuk bejelentkezőknek.
Las Vegas egyik legnagyobb kaszinó-szállodája például a becsekkolóknak tartózkodásul egy éjszakás ingyenes meghosszabbítását vagy szobafoglalásuk minőségi szintjének megemelését kínálja. A Gap ruházati üzletlánc az első tízezer becsekkolónak ingyen farmert ad, a mexikói ízekre specializálódott Chipotle étteremlánc két menüt ad egy helyett - ilyen és ezekhez hasonló ajánlatok bukkannak fel és szaporodnak gombamód a Deals kínálatában. A legtöbb új csatlakozó a termékek, szolgáltatások árából ad kedvezményeket, de akadnak olyanok is, mint például a Starbucks vagy a McDonald's, akik a kedvezményeket nem a vásárlóknak adják, hanem jószolgálati célokat támogatnak az így befolyó összegekből.
Az egyiknek sikerül, a többinek nem ■ A modell természetesen nem új, többek között a Foursquare építette hasonlóra teljes üzleti modelljét, és mellette is több más olyan szolgáltató próbálkozik a piacon, amelyek a geolokációs technológiákat üzleti ajánlatokkal társítják.
Augie Ray, a Forrester technológiai elemzője szerint azonban ezek egyike sem ért el igazi áttörést, ezért hiába nem a Facebooké az időbeli elsőség, nagyon könnyen lesöpörheti versenytársait a piacról.
Ray szerint a Facebook Places egyelőre nem volt más a többség számára, mint olyasféle játék, amibe belekukkanthatnak, aztán békén hagyják. Most azonban a közösségi óriás okot ad felhasználóinak, hogy belevessék magukat a hely-alapú szolgáltatásba, márpedig a Facebooknak így olyasmije van, ami sem a Foursquare-nek, sem a többi próbálkozónak nincs: egy hatalmas felhasználói bázis. Erre és a folyamatosan növekvő számú partnerekre támaszkodva a Zuckerberg-művek gyakorlatilag puskalövés nélkül költözhet be a mobilos közösségi geolokáció területére, hogy egy újabb irányból érkező pénzcsapot nyisson meg.