Egyre zsúfoltabb a geolokáción alapuló alkalmazások piaca, amelybe most a Facebook is beletenyerel, megirigyelve a Foursquare modelljének sikerét.
Frissítette iPhone-ra és androidos telefonokra szánt kliensét a Facebook, és ezzel együtt új szolgáltatást is bevezetett: a Facebook Deals egyelőre az Egyesült Államokban indult el hivatalosan, ám hamarosan világszintűvé válik a geolokációt és az üzleti ajánlatokat, kedvezményeket ötvöző megoldás.

Ingyen farmer, dupla menü Mostantól, ha mobiltelefonon használjuk a Facebookot, és azon belül annak geolokációs szolgáltatását, a Placest (amely egyelőre itthonról továbbra sem érhető el), egyes helyeken sárga figyelmeztető cimkékre lehetünk figyelmesek. Ezeken az adott helyhez kötődő kiemelt ajánlatok, kedvezmények és akciók láthatóak, amelyeket akkor érvényesíthetünk, ha a Places-en belül "becsekkolunk" az adott helyre.


A tengeren túl már működő megoldást fű alatt már valószínűleg régóta ajánlhatják a partnereknek, mivel már most nagy nevek csatlakoztak, és a hírekben húszezernyi olyan üzlet vagy szolgáltató belépését ígérik napokon belül, akik szintén engedményekkel, extra akciókkal kedveskednek a hozzájuk bejelentkezőknek.

Las Vegas egyik legnagyobb kaszinó-szállodája például a becsekkolóknak tartózkodásul egy éjszakás ingyenes meghosszabbítását vagy szobafoglalásuk minőségi szintjének megemelését kínálja. A Gap ruházati üzletlánc az első tízezer becsekkolónak ingyen farmert ad, a mexikói ízekre specializálódott Chipotle étteremlánc két menüt ad egy helyett - ilyen és ezekhez hasonló ajánlatok bukkannak fel és szaporodnak gombamód a Deals kínálatában. A legtöbb új csatlakozó a termékek, szolgáltatások árából ad kedvezményeket, de akadnak olyanok is, mint például a Starbucks vagy a McDonald's, akik a kedvezményeket nem a vásárlóknak adják, hanem jószolgálati célokat támogatnak az így befolyó összegekből.

Az egyiknek sikerül, a többinek nem
A modell természetesen nem új, többek között a Foursquare építette hasonlóra teljes üzleti modelljét, és mellette is több más olyan szolgáltató próbálkozik a piacon, amelyek a geolokációs technológiákat üzleti ajánlatokkal társítják. Augie Ray, a Forrester technológiai elemzője szerint azonban ezek egyike sem ért el igazi áttörést, ezért hiába nem a Facebooké az időbeli elsőség, nagyon könnyen lesöpörheti versenytársait a piacról.

Ray szerint a Facebook Places egyelőre nem volt más a többség számára, mint olyasféle játék, amibe belekukkanthatnak, aztán békén hagyják. Most azonban a közösségi óriás okot ad felhasználóinak, hogy belevessék magukat a hely-alapú szolgáltatásba, márpedig a Facebooknak így olyasmije van, ami sem a Foursquare-nek, sem a többi próbálkozónak nincs: egy hatalmas felhasználói bázis. Erre és a folyamatosan növekvő számú partnerekre támaszkodva a Zuckerberg-művek gyakorlatilag puskalövés nélkül költözhet be a mobilos közösségi geolokáció területére, hogy egy újabb irányból érkező pénzcsapot nyisson meg.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.