A közösségi óriás egy hónappal ezelőtt bejelentett applikációs oldala néhány órája élesedett, ami elsősorban egy újabb lépés a mobil szektor felé.
Miután a napokban a Facebook több, a közösségi oldal mobil eszközökön történő használatát segítő, illetve az abból szerezhető
bevételeket növelő intézkedéseket jelentett be, kevesen gondolták, hogy még a hét vége előtt érkezik a
május elején beharangozott alkalmazásbolt.
Bár az itthoni felhasználóknál egyelőre nem villog vörössel egy sor a menüben, hogy irány az áruház, azért a direkt link segítségével már lehet mazsolázni a bő 600 tétellel induló
App Center kínálatból.
A közös piactéren egyszerre vannak jelen a számítógépen illetve az okostelefonokon, táblagépeken futtatható programok, játékok. Ahogy azt már korábban beharangozták, az App Center keretében megjelennek az alapból fizetős facebookos alkalmazások is. (Eddig csak a programokon belül lehetett pénzt kérni a fejlesztőknek a felhasználóktól.)
Mások boltját (is) tolják ■ A közösségi oldal megoldása különös áruházként üzemel, hiszen az appok egy jó részét nem a Facebook felületén lehet megszerezni. Egy adott androidos vagy iPhone-os alkalmazást megtalálva a felhasználókat átirányíthatjál az Apple App Store, vagy a Google Play felületére. Az appok közvetlen linkjét a Send to Mobile gomb segítségével át tudjuk küldeni mobilunkra, ahol a Facebook alkalmazását megnyitva egy külön menüpontban találjuk az általunk használni kívánt programot. Innen már csak egy kattintás, hogy az adott alkalmazásboltban, a kiszemelt program oldalán találjuk magunkat.
Az App Centerben egyébként meglehetősen világos és egyértelmű a tájékozódás. Kereshetünk kizárólag mobilos és webes programokat, de válogathatunk a korábbi viselkedésünk alapján felállított, személyre szabott listából, vagy azokból az alkalmazásokból, amelyeket ismerőseink közül használnak többen. Természetesen témák (játék, zene, utazás stb.) és azon belüli alkategóriák szerint is szűrhetünk.
Win-win ■ A Facebook ezzel a bevezetéssel két legyet üthet egy csapásra. Egyrészt felszámolja azt a - számára mindenképpen - áldatlan állapotot, hogy az applikációkat eddig igen nehéz volt megtalálni az oldalon, pláne kategorizált és teljes formában. Az appokhoz ugyanis direkt link hiányában eddig maximum a keresőmezőn keresztül lehetett eljutni. Másrészről pedig az automatizált mobil hirdetésfeladás és az egyszerűbb mobilos fizetés bevezetése után ismét valami olyasmit vezettek be, ami szorosabbra tudja fűzni a mobil eszközökön "élő" felhasználók és a Facebook visznyát. Márpedig ez utóbbi az elkövetkező időszak
leglényegesebb kérdése a Zuckerberg-birodalom számára.
Vigyázat, spekuláció! ■ Bár nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de nem tudunk elmenni szó nélkül amellett, hogy az alkalmazásbolt indulásáról hírt adó
bejegyzés képei között erősen felülreprezentált a Pinterest. Az egyre népszerűbb, szintén
közösségi megosztásra építő kreatív szolgáltatás ilyen típusú reklámja teljesen érthetetlennek tűnik a Facebook részéről, hiszen egy konkurenciát promotál önként. Hacsak nem eldöntött, de még be nem jelentett tény, hogy a tőzsdére lépéssel igen sok pénzhez jutó és ebből deklaráltan felvásárlásokra (is) szánó Facebook egyik kiszemeltje a képtűzögetős oldal. Ennek így lényegesen több értelme lenne, mint egy altruista reklámkampánynak.