A vállalat az utóbbi időben kevés dologgal fürdött be, de a saját műsorok gyártása éppen ilyen volt. Most még elszántabbak, a következő nekifutásra egymilliárd dollárt tolnak Hollywood letámadásába.

Az Apple saját térképszolgáltatásának öt évvel ezelőtti katasztrófája mellett talán csak az eredeti tartalomgyártás az a terület, amibe a világ legértékesebb vállalatának látványosan beletört a bicskája. A kész műsorok megvásárlása állítólag a társaság kompromisszumokat nem ismerő tárgyalási stílusa miatt nem igazán jött össze. A házon belül készített műsorok enyhén szólva sem kaptak pozitív kritikát, a legutóbb beharangozott sorozatok pedig meg nem nevezett nehézségek miatt vagy késve jöttek ki, vagy egyáltalán meg sem érkeztek.

Ezt a szakmát nekik is tanulniuk kell

A kommentárok rendszerint azt boncolgatják, hogy az Apple érdekes módon egy igen nehezen pozicionálható márka a televíziós műsorok piacán. Azt semmiképpen sem engedheti meg magának, hogy az almás logót a fogyasztók különösebben szexuális vagy erőszakos jellegű tartalommal párosítsák, így nehezen versenyezhet például a műfaj új etalonjával, az HBO Trónok harca sorozatával. A családbarát és minőségi termékek vonalán viszont a Disney épített fel magának világos imázst, így az Apple ebben az irányban sem hozhatja a tőle megszokott exkluzivitást.

Az Apple-t mindennek alapján ahhoz a sportolóhoz hasonlítják, aki a saját sportágában bajnok lett, de mindenki jól szórakozik rajta, amikor megfelelően bénán végzi el egy baseball mérkőzés kezdő dobását. A bennfentesek szerint az eddigi próbálkozásokon az sem segített, hogy a vállalat bármilyen kohezív stratégia nélkül vágott bele a tartalomgyártásba, a különböző műsorokba pedig eseti jelleggel bonyolódtak bele a cég különböző vezetői, akiknek ráadásul nem volt semmilyen tapasztalata ezen a területen.

Új vezetők jönnek rendes büdzsével

Ez utóbbit minden bizonnyal az Apple-nél is érzékelték, hiszen a nyár elején kát iparági nagyágyút fogadtak fel, hogy kézbe vegye a gyeplőt. A Sony Pictures Entertainmenttől érkező új vezetők ráadásul a szükséges forrásokat is megkapják, hogy maradandót alkossanak: a WSJ beszámolója alapján az Apple egymilliárd dollárt szán rá a következő évben, hogy versenyképes műsorokkal lépjen a közönség elé. Ez a WSJ szerint tíz tévésorozat beindítását jelentené, amelyek közül néhányat a márkát meghatározó, szimbolikus terméknek szánnak.

A kezdeti egymilliárdos büdzsé nagyon komoly támogatást jelent, és mindenképpen biztosíthatja, hogy az Apple végre megvesse a lábát a számára idegen piacon. Összehasonlításban azonban tényleg csak induló összegnek számít: a HBO tavaly 2 milliárdot költött műsorgyártásra, az idén pedig ennél jóval többet tervez. Az Amazon a JPMorgan becslése alapján már 4,5 milliárdot fordít 2017-ben saját műsorokra, míg a Netflix még ezt is megfejeli, és saját közlése alapján 7 milliárdból forgat ebben az évben.

Az élvonalba tartozó televíziós műsorok gyártásának költségeit egyébként epizódonként 2 és 5 milliárd dollár közé teszik, attól függően, hogy limonádéról vagy drámáról van szó, de a már említett és minden szempontbóla műfaj csúcsát jelentő Trónok harca ma már 10 milliót is eléget egy-egy új rész forgatására. A várható nyereség viszont sokkal magasabb: az Apple esetében az iTunes forgalmának felpörgetése lenne az elsődleges cél, amely tavaly összességében 4,1 milliárd dolláros bevételt generált, ebből azonban már csak 35százalékot tett ki a filmek kölcsönzése és eladása, szemben a 2012-es 50 százalékkal.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.