A YouTube idén júniusban jelezte, hogy immáron koncentráltan is beszáll a játékiparba és a nyár folyamán elindítja a játékosokra szabott szolgáltatását. A YT Gaming a weben, illetve mobilos alkalmazásokkal szeretné kiszolgálni a felhasználókat és lefaragni a Twitch-csel szemben összeszedett jelentős hátrányát.
Engedd játszani!
A ma induló szolgáltatás a fő YouTube site-tól elkülönítve fog a játékokra és a játékosokra összpontosítani. Már induláskor 25 ezer dedikált oldalt találhatnak meg rajta a látogatók, ahol előre felvett, illetve élő, streaming alapú tartalmat érhetnek el az érdeklődők.
Az oldal felépítése hasonló a már jól ismert YT logikához, azaz lehetőség lesz feliratkozni a bennünket érdeklő csatornákra, vagy a kedvencekhez adni azt a játékot, aminek a történéseiről nem szeretnénk lemaradni. A játékokra való fókuszálás a keresési metódusban is megmutatkozik majd, vagyis egyes kulcsszavak megadásakor kizárólag a játékokkal összefüggő tartalmak kerülnek a felhasználó elé.
— YouTube Gaming (@YouTubeGaming) 2015. augusztus 25.
A játékokkal és a streaminggel kapcsolatos „fegyverkezési verseny” tavaly indult be igazán, amikor többen is próbálták megvásárolni a rövid idő alatt látványos sikereket elért Twich.tv-t. Az érdeklődők közt ott volt a Google tulajdonában álló YouTube is, akinek végül nem sikerült megszereznie a játékos streamekre szakosodott oldalt, amit így az az Amazon vásárolt meg közel 1 milliárd dollárért.
A Google előtt innentől nem maradt más út, mint átszervezni a csatornáin már addig is jelentős mennyiségben megtalálható játékos tartalmat és mindezt egy külön oldal alá rendezni. Az előkészületek részeként a vállalat tavaly decemberben egy, a témának szentelt tanulmányban is azt boncolgatta, ami egyébként is nyilvánvaló: a játékipar üzleti és mozgósítási szempontból is lelépte az összes nagy szórakoztató iparágat.
Még annál is nagyobb üzlet
Az elemzés szerint a 18-34 éves korosztály a játékokon nőtt fel és számukra sokkal inkább egy konzol megvásárlása és használata az ésszerűbb, mint bármilyen TV csatornára való előfizetés. A Nielsen legutóbbi kutatása is azt mutatta, hogy az amerikai lakosság 64 százaléka játszik valamit, valamilyen platformon, illetve a GTA V már képes volt arra, hogy a legnagyobb hollywoodi produkciókat is lelépje bevételek tekintetében. A Google azt is kiemelte, hogy a YouTube-on található tartalmak közül az egyik legnépszerűbb a Minecraft volt, valamint a legsikeresebb, több mint 32 millió feliratkozóval rendelkező PewDiePie is elsősorban játékokkal kapcsolatos videókkal ért el sikereket.
A gaming tehát hihetetlen embertömegeket mozgat, stadionokat tölt meg, és az sem elhanyagolható szempont, hogy az előbb említett korosztály a hirdetők számára is rendkívül értékes. A YouTube Gaming a mai napon indul el az USA és az Egyesült Királyság területén, de a későbbiekben várhatóan minden országban elérhető lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak