A videómegosztó a mai naptól szeretné a játékosokat is meghódítani – indul a YouTube Gaming.

A YouTube idén júniusban jelezte, hogy immáron koncentráltan is beszáll a játékiparba és a nyár folyamán elindítja a játékosokra szabott szolgáltatását. A YT Gaming a weben, illetve mobilos alkalmazásokkal szeretné kiszolgálni a felhasználókat és lefaragni a Twitch-csel szemben összeszedett jelentős hátrányát.

Engedd játszani!

A ma induló szolgáltatás a fő YouTube site-tól elkülönítve fog a játékokra és a játékosokra összpontosítani. Már induláskor 25 ezer dedikált oldalt találhatnak meg rajta a látogatók, ahol előre felvett, illetve élő, streaming alapú tartalmat érhetnek el az érdeklődők.

Az oldal felépítése hasonló a már jól ismert YT logikához, azaz lehetőség lesz feliratkozni a bennünket érdeklő csatornákra, vagy a kedvencekhez adni azt a játékot, aminek a történéseiről nem szeretnénk lemaradni. A játékokra való fókuszálás a keresési metódusban is megmutatkozik majd, vagyis egyes kulcsszavak megadásakor kizárólag a játékokkal összefüggő tartalmak kerülnek a felhasználó elé.

A játékokkal és a streaminggel kapcsolatos „fegyverkezési verseny” tavaly indult be igazán, amikor többen is próbálták megvásárolni a rövid idő alatt látványos sikereket elért Twich.tv-t. Az érdeklődők közt ott volt a Google tulajdonában álló YouTube is, akinek végül nem sikerült megszereznie a játékos streamekre szakosodott oldalt, amit így az az Amazon vásárolt meg közel 1 milliárd dollárért.

A Google előtt innentől nem maradt más út, mint átszervezni a csatornáin már addig is jelentős mennyiségben megtalálható játékos tartalmat és mindezt egy külön oldal alá rendezni. Az előkészületek részeként a vállalat tavaly decemberben egy, a témának szentelt tanulmányban is azt boncolgatta, ami egyébként is nyilvánvaló: a játékipar üzleti és mozgósítási szempontból is lelépte az összes nagy szórakoztató iparágat.

Még annál is nagyobb üzlet

Az elemzés szerint a 18-34 éves korosztály a játékokon nőtt fel és számukra sokkal inkább egy konzol megvásárlása és használata az ésszerűbb, mint bármilyen TV csatornára való előfizetés. A Nielsen legutóbbi kutatása is azt mutatta, hogy az amerikai lakosság 64 százaléka játszik valamit, valamilyen platformon, illetve a GTA V már képes volt arra, hogy a legnagyobb hollywoodi produkciókat is lelépje bevételek tekintetében. A Google azt is kiemelte, hogy a YouTube-on található tartalmak közül az egyik legnépszerűbb a Minecraft volt, valamint a legsikeresebb, több mint 32 millió feliratkozóval rendelkező PewDiePie is elsősorban játékokkal kapcsolatos videókkal ért el sikereket.

A gaming tehát hihetetlen embertömegeket mozgat, stadionokat tölt meg, és az sem elhanyagolható szempont, hogy az előbb említett korosztály a hirdetők számára is rendkívül értékes. A YouTube Gaming a mai napon indul el az USA és az Egyesült Királyság területén, de a későbbiekben várhatóan minden országban elérhető lesz.

Piaci hírek

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.