A YouTube-ra néhány héttel ezelőtt kezdtek megérkezni az úgynevezett 360 fokos videók. Ezeknél a felvételeknél a felhasználó egér segítségével vagy akár a mobilja megdöntésével teljesen körbenézhet a kisfilmben, azaz tetszőlegesen választhatja meg, hogy a körkörösen felvett videót milyen perspektívából szeretné megnézni. A Google nem sokat vacakolt, és ezt a lehetőséget máris beépítette hirdetési rendszerébe.
Kacsalábon forgó hirdetések
A reklámozóknak természetesen mindig fontos, hogy valamilyen módon kitűnjenek a versenytársak, illetve a többi hirdető anyaga közül. Kezdetben tehát borítékolhatóan lesz érdeklődés a 360 fokos megjelenésre. A filmet speciális kamerákkal lehet rögzíteni, amelyek vagy egy állványon sorban egymás mellett rögzítik a jelenetet, vagy annyira nagy a látószögük, hogy kifejezetten ilyen jellegű felvételekre fejlesztették.
A megjelenések már csak azért is biztosak, mert amint lehetőség volt ilyen felvételeket készíteni, a nagyobb cégek azonnal elkezdtek kísérletezni vele saját csatornájukon. Ezekre láthatunk példát a Coca-Cola vagy a Nike videójában, utóbbiban ráadásul még egy kis csavar is van. De nem csak a cégek próbálkoznak újat mutatni, hiszen az izlandi popsztár, Björk is előállt egy körbeforgatható klippel. Sőt, már megvan az első éles hirdetés is, az alábbi videót egy amerikai sörgyártó készíttette.
Egyelőre a funkció számítógépen Chrome alatt, mobilon a YouTube iOS-re és Androidra készített appjával érhető el. Az erre alkalmas készülékeken még csak a képernyőhöz sem kell érni, elég a mobilt a megfelelő irányba dönteni, hogy változzon a perspektíva.
Állítva is menni fog
Nem a reklámokhoz, de a nézethez mindenképpen köze van a YouTube másik újdonságának is. A felhasználók mindennapi videózását teszi elviselhetőbbé az az apró módosítás, hogy a vertikálisan, azaz álló tájolással felvett videók esetében nem kell egy lekicsinyített mezőt bámulni miközben a videó szélén két sötét csík veszi el a képernyő nagy részét. A mobilok képernyőjén tehát teljes nézetnél nem vált át a megjelenítés horizontálisba, hanem az egész kijelzőn a tényleges felvétel látszik. A funkció egyelőre csak az androidos app hamarosan elérhető 10.28-as változatától lesz használható.
Forrás: AndroidPolice
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak