Egy átlagos hazai netező naponta 86 percet tölt Mark Zuckerberg oldalán. Sokan még evés közben vagy társasági eseményen sem bírják ki a közösségi oldal nélkül.
Hirdetés
 

Nem túl szívderítő, de semmiképpen sem meglepő számokat tartalmaz az a friss kutatás, amely a magyarok Facebook-használati szokásait vizsgálta. Ahogy máshol a világban, így Magyarországon is sokan függőségi problémával küzdenek, az átlagos oldalon töltött idő viszont világviszonylatban is kirívóan magas.

Mindig és mindenhol

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az NRC kutatása csak a 18-49 év közötti hazai facebookozókat szondázta, ami némiképpen eltérő számokat eredményezhetett, mint egy teljes körű felmérés. Ennek ellenére is rendkívül soknak tűnik a felhasználók napi 86 perces, azaz közel másfél órás átlagos aktivitása. Tavalyi becslések és információk szerint a közösségi oldal globálisan több mint 20 percet "követel" egy átlagos felhasználótól, miközben a fejletebb régiókban ennek nagyjából duplája a norma. Egy szintén friss ír kutatás például 49 percre taksálta egy ottani felhasználó napi adagját.

Másfél óra rengeteg idő egy napból, így nem meglepő az sem, hogy a magyarok sem szerénykednek, ha az F betűs oldalról van szó. 82 százalékuk minden nap aktív, további 8 pedig maximum egyetlen napot hagy ki egy héten. Az adatokat a fiatalok, a nők és az alacsonyabb iskolai végzettségűek húzzák felfelé, miközben egy 30 feletti értelmiségi férfi jellemzően sokkal visszafogottabban facebookozik.

 

 

A magyarok majdnem kétharmadánál a lefekvés előtti rituálé kihagyhatatlan részévé vált közösségi fiókjuk ellenőrzése, de közel minden második ember a reggeli ébredésnél is ezzel nyit. Abban semmi meglepő nincs, hogy utazás és várakozás közben előkerül a hírfolyam, ám az kicsit riasztó, hogy a teljes hazai facebookozó közösség több mint harmada nyilatkozott úgy, hogy étkezés közben sem fogja vissza magát, ötödük pedig társasági tevékenység alkalmával is bátran nyomkodja a telefonját.

Mobilizálható közeg

Apropó telefon. A világszintű trendeknek megfelelően a magyaroknál is megfigyelhető a mobil platformok, különösen az okostelefonok előretörése. A hazai facbookozók fele már mobilról is bejelentkezik, amivel a platform beérte a használati arányban eddig vezető hagyományos asztali gépeket.

 

 

Semmi meglepő sincs abban, hogy az intenzív felhasználók (heavy user) esetében lényegesen erőteljesebb a mobilhasználat, hiszen az utazás és várakozás perceit valóban könnyű eltölteni az okostelefonnal böngészve. Az már kicsit érdekesebb, hogy az esti, azaz jellemzően otthon töltött órákban is megmarad a telefonhasználat dominanciája. Az mobileszköz-használat fejlődését mutatja, hogy egyre többen nem kapcsolják be a számítógépet csak azért, mert valamit meg akarnak nézni a Facebookon.

Közösség & HR

Óriási teljesítményugrást ígér a következő AMD processzor

A vállalat március elején megjelenő Ryzen 7 chipjétől nagyon sokat várnak.
 
Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

a melléklet támogatója a MiniCRM

Hirdetés

Kitörési pont a kkv-knak

Ahhoz, hogy Magyarország fejlődni tudjon, elengedhetetlen a kis-, és középvállalkozások növekedése. De mi kell ahhoz, hogy ez teljesüljön? Cikkünkből kiderül! (x)

Egy nemzetközi kutatás szerint a szoftvergyártók auditja nem tesz jót az innovációnak, és a versenyt is gátolja. Segítsen felmérni a hazai helyzetet!
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.