Egy átlagos hazai netező naponta 86 percet tölt Mark Zuckerberg oldalán. Sokan még evés közben vagy társasági eseményen sem bírják ki a közösségi oldal nélkül.

Nem túl szívderítő, de semmiképpen sem meglepő számokat tartalmaz az a friss kutatás, amely a magyarok Facebook-használati szokásait vizsgálta. Ahogy máshol a világban, így Magyarországon is sokan függőségi problémával küzdenek, az átlagos oldalon töltött idő viszont világviszonylatban is kirívóan magas.

Mindig és mindenhol

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az NRC kutatása csak a 18-49 év közötti hazai facebookozókat szondázta, ami némiképpen eltérő számokat eredményezhetett, mint egy teljes körű felmérés. Ennek ellenére is rendkívül soknak tűnik a felhasználók napi 86 perces, azaz közel másfél órás átlagos aktivitása. Tavalyi becslések és információk szerint a közösségi oldal globálisan több mint 20 percet "követel" egy átlagos felhasználótól, miközben a fejletebb régiókban ennek nagyjából duplája a norma. Egy szintén friss ír kutatás például 49 percre taksálta egy ottani felhasználó napi adagját.

Másfél óra rengeteg idő egy napból, így nem meglepő az sem, hogy a magyarok sem szerénykednek, ha az F betűs oldalról van szó. 82 százalékuk minden nap aktív, további 8 pedig maximum egyetlen napot hagy ki egy héten. Az adatokat a fiatalok, a nők és az alacsonyabb iskolai végzettségűek húzzák felfelé, miközben egy 30 feletti értelmiségi férfi jellemzően sokkal visszafogottabban facebookozik.

 

 

A magyarok majdnem kétharmadánál a lefekvés előtti rituálé kihagyhatatlan részévé vált közösségi fiókjuk ellenőrzése, de közel minden második ember a reggeli ébredésnél is ezzel nyit. Abban semmi meglepő nincs, hogy utazás és várakozás közben előkerül a hírfolyam, ám az kicsit riasztó, hogy a teljes hazai facebookozó közösség több mint harmada nyilatkozott úgy, hogy étkezés közben sem fogja vissza magát, ötödük pedig társasági tevékenység alkalmával is bátran nyomkodja a telefonját.

Mobilizálható közeg

Apropó telefon. A világszintű trendeknek megfelelően a magyaroknál is megfigyelhető a mobil platformok, különösen az okostelefonok előretörése. A hazai facbookozók fele már mobilról is bejelentkezik, amivel a platform beérte a használati arányban eddig vezető hagyományos asztali gépeket.

 

 

Semmi meglepő sincs abban, hogy az intenzív felhasználók (heavy user) esetében lényegesen erőteljesebb a mobilhasználat, hiszen az utazás és várakozás perceit valóban könnyű eltölteni az okostelefonnal böngészve. Az már kicsit érdekesebb, hogy az esti, azaz jellemzően otthon töltött órákban is megmarad a telefonhasználat dominanciája. Az mobileszköz-használat fejlődését mutatja, hogy egyre többen nem kapcsolják be a számítógépet csak azért, mert valamit meg akarnak nézni a Facebookon.

Közösség & HR

Kanadai költözéssel hergeli Trumpot az Amazon

Alighogy az Apple bejelentett 20 ezer új amerikai munkahelyet, az Amazon meglebegtette, hogy 50 ezer állást vihet Kanadába.
 
Hirdetés

Nagy kihívás blockchain szakértőt találni, pedig már van rá igény

Ha kell, projekt alapon, ha kell, klasszikus fejvadász módjára közvetíti az itthon is nagy számban keresett informatikai szakértőket a Bluebird International Zrt.

Hogyan alakítják át a munkaerőpiacon bekövetkezett változások a HR-cégek tevékenységét? Milyen új eszközök és módszerek jelennek meg a fejvadászatban?

a melléklet támogatója a Bluebird

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.