Hetedik alkalommal készült el a szakmabeliek véleményére alapozott Social Media Marketing Industry Report. Ugyan a Facebook uralja a terepet, de több területen erodálódott a dominancia.

Idén hetedszer készült el a Social Media Marketing Industry Report, amely a közösségi csatornákon folytatott marketing aktuális állapotát igyekszik bemutatni. A felmérésben idén több mint 3700 illetékest vontak be. A válaszadók között egyéni vállalkozásoktól egészen a nagyvállalati szegmens képviselőiig terjedt a paletta. A cégek székhely szerint felerészben egyesült államokbeli, felerészt a világ többi országában tevékenykednek.

A Facebookon mindenki ott van 

Nem meglepetés, hogy a használt csatornák szempontjából ismételten a világ legnagyobb közösségi hálózata, a Facebook végzett az élen. A megkérdezettek 93 százalékának van aktivitása ezen a platformon. Viszont ahhoz képest, hogy milyen domináns pozícióban van az oldal a felhasználói bázis méretét tekintve, már nem annyira pozitív az összkép. Egyrészt tavaly ugyanez az arány egy százalékkal magasabb volt, másrészt a konkurens csatornák arányaiban szintén erős számokat hoztak. A sokszorosan kisebb Twitter 79, a LinkedIn pedig 71 százalékon áll. A feltörekvő Instagram pedig egy év alatt 28-ról 36 százalékra javított. A Facebook szerencséje, hogy utóbbi már három éve az ő csapatában játszik, miután 2012 áprilisában egymilliárd dollárért megvásárolták a gyorsan növekvő startupot. 

Közösségimédia-riport | Create infographics

A felmérésben megkérdezték azt is, melyik a válaszadó számára legfontosabb közösségi csatorna a használtak közül. A fenti második grafikonon jól látszik, hogy ebben a vetületben is a Facebook végzett az élen, hiszen a megkérdezettek több mint fele ezt a platformot jelölte meg. Ha azonban a vállalatok marketingcélpontjai szerint nézzük az adatokat, már nem ennyire egyértelmű ez az elsőség. A kifejezetten végfelhasználókat kiszolgáló vállalatoknál (B2C) ugyan kétharmadosra nő a Facebook uralma, ám az üzleti ügyfelekre építő cégeknél (B2B) kénytelen beérni 30 százalékkal. Ráadásul ebben a szegmensben ez már az elsőséghez sem elég, hiszen itt a professzionális közösségi hálózatként üzemelő LinkedIn kényelmes többséggel előzte be.

Csinálják, de nem tudják, megéri-e

Érdekes vetülete a kutatásnak a hatékonyságot firtató kérdéskör is. Azzal a feltevéssel, miszerint megfelelően tudják mérni a közösségi médiára fordított erőforrások hatékonyságát, mindössze 8 százalék tudott azonosulni teljesen és további 34 értett nagyjából egyet. A maradék több mint ötven százalék vagy bizonytalan volt, vagy kategorikus nemmel válaszolt. Bár ez nem túl fényes arány, ugyanakkor a tendencia javuló képet mutat, hiszen két évvel ezelőtt még csak 26, tavaly pedig 37 százalék volt az egyetértők aránya.

A kutatásban külön rákérdeztek arra, hogy cégük Facebookon folytatott aktivitását hatékonynak ítélik-e a válaszadók. Itt is nagyjából a fenti arányok jöttek ki: 9 százalék volt teljesen biztos, 36 százalék pedig nagyjából biztos abban, hogy amit a Facebookon végeznek, az hasznos a vállalatuk számára. A maradék közül minden harmadik bizonytalan volt ebben, minden ötödik pedig meg volt győződve róla, hogy több a ráfordítás, mint amennyi hasznot hoz a közösségi oldalon történő "nyomulás". Szegmentálással ebben az esetben is eltérő arányokat láthatunk. A B2C piacon többségben vannak az elégedettek (51%), míg a B2C szektorban lényegesen rosszabbnak látszik a megtérülés (36%). Hasonló különbségek mutatkoztak, ha az egyéni vállalkozókat és a nagyvállalatokat vetették össze. Utóbbiak mérete itt előnyként mutatkozik, és a válaszokból úgy tűnik, pontoan a felük elégedett az elért eredményekkel.

A riport részletes adatait tartalmazó anyagot a további információkra kíváncsi olvasók a Social Media Examiner oldaláról tölthetik le.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.