A Vemoco a jármű adatainak kiolvasásán kívül egy új biztosítás forma bevezetését is lehetővé teszi.

A személyautók által termelt értékes adatok felhasználása eddig elsősorban a szervizek privilégiuma volt, most azonban a hazai sofőrök is profitálhatnak vezetéssel összefüggő adatok kinyeréséből. A Vemoco ma útjára indított szolgáltatása az autók speciális csatlakozójára kapcsolódó hardverből, mobilos, illetve táblagépes alkalmazásokból, valamint a háttérben működő, adatfeldolgozó rendszer egységéből áll össze.

Adatelemzés okosan

A 2001 óra gyártott gépjárművel nagy része rendelkezik az úgynevezett ODB-II porttal, ide kell csatlakoztatni a Vemoco diagnosztikai és nyomkövető eszközét, ami alig nagyobb egy gyufásdoboznál. Hasonló készüléket használ az IneTrack szolgáltatása is, csak míg az elsősorban a földrajzi helymeghatározásra és követésre fókuszál, addig a ma bemutatott megoldás a gépkocsik, illetve annak söfőrének védelmét szolgálja a vezetés közben keletkező adatok begyűjtésével és elemzésével.

A mozgással összefüggő információk kiegészülnek az autó elektronikus rendszere, illetve fedélzeti számítógépe által szolgáltatott adatokkal, amit aztán az előfizető egy webes felületen, vagy mobilos alkalmazásokon tud nyomon követni. Az alapvető mutatókon túl (megtett út, átlag fogyasztás, teljes fogyasztás, vezetési idő) olyan részletekbe menő statisztikák nyerhetők ki az alkalmazásból, amelyek percről percre képesek kimutatni, hogy bizonyos időszak alatt milyen dinamikával (hirtelen fékezések, gyorsítások), mekkora fordulatszám mellett autóztunk, ami segít egy tudatosabb, takarékosabb vezetési stílus kialakításában.

A Vemoco, illetve a cég partnereként fellépő szervezetek (Posta Biztosító, Magyar Autóklub, Netrisk) képviselői szerint az analitikai megközelítés mellett sokkal fontosabb a Vemoco élet- lopásvédelmi és biztonságtechnikai funkciója, hiszen egy esetleges ütközés után a csatlakoztatott eszköz érzékeli, hogy veszélyhelyzet van, és automatikusan értesíti a hatóságokat, akik a mentéshez szükséges alapinformációkkal már akkor rendelkeznek, amikor befut a segélyhívás.Ennek kezeléséhez a Vemoco a Magyar Autóklubbal egy 0-24 órás ügyfélszolgálatot üzemeltet, így a szervezet nem csak akkor tud segíteni, ha komolyabb probléma történt, de akkor is, ha kisebb, de a haladást megakadályozó meghibásodásról van szó.

"Csak" a százalékra kell figyelni

A készülék és az általa produkált adatok már az autó és a vezetés iránt jobban érdeklődő sofőröknek is hasznos segítséget nyújt, a Vemoco partneréül szegődött Posta Biztosító azonban egy speciális Casco csomagot is kidolgozott az ügyfeleknek. A rendszer saját algoritmusai alapján minden vezető esetében megállapít egy 1-100%-os skálán mozgó értéket, amely minél magasabb, annál inkább arra utal, hogy takarékosan terelgeti autóját az utakon: ezt az értéket veszi figyelembe a Posta Biztosító is, amikor szerződést köt a Vemoco ügyfelekkel. Ez a viselkedés alapú biztosítás elsőként jelenik meg Magyarországon, és megéri figyelni a százalékos értéket, hiszen minél magasabb, annál nagyobb (akár 40%-os) kedvezményre számíthatnak a biztosító casco ügyfelei.

A Vemoco a szolgáltatást első körben hazánkban vezeti be, ahol az elkövetkező egy évben egy 10 ezres darabszámú értékesítéssel már elégedettek lennének a cégvezetők. De ennél sokkal fontosabbnak és több lehetőséggel kecsegtetőnek érzik az európai, illetve világpiacot, ahol hamarosan megindul az értékesítés. A cég több autógyártóval is tárgyal arról, hogy a szolgáltatást a jövőben ne utólagosan csatlakoztatott eszköz képében kelljen használni, hanem már gyártáskor integrálják a járművekbe.

A Vodafone által biztosított SIM kártyát, érzékelőket, GPS vevőt tartalmazó tracker 30 ezer forintos áron vásárolható meg, ami után előfizetéstől függően 1700-2700 forint havi díjat kell fizetni. Az adatok a mobilhálózat segítségével kerülnek a Vemoco szervereire, viszont az ezzel kapcsolatban felmerülő adatforgalom költsége már benne van az árban, akkor is, ha a szolgáltatást külföldön vesszük igénybe. Az adatok nyomon követésére szolgáló ingyenes alkalmazás iOS és Android alapú eszközökre tölthető le.

Konzumer tech

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.