Az USA-ban hamarosan megnyíló 11 Main felér az eBaynek és az Amazonnak küldött nyílt hadüzenettel.

Bár a kínai e-kereskedelmi óriástól eddig is lehetett szinte bármit rendelni az USA-ból, az Alibaba tegnapi bejelentése sokkal közelebb hozza a harcot a két amerikai rivális, az eBay és az Amazon számára, mint azt valószínűleg szeretnék. A hamarosan megnyíló 11 Main elnevezésű oldal azonban nem akar az olcsó kínai termékek sztereotípiájára ráerősíteni, helyette pont az ellenkező irányból próbál fogást találni az amerikai pénztárcákon.

Válogatott beszállítói kör

Az Egyesült Államok közönségére célzó új áruházba nem tölthet fel boldog-boldogtalan akármilyen árucikkeket, az üzemeltető ugyanis előzetes kiválasztás után ad csak lehetőséget erre. A cél az, hogy különleges, akár máshol egyáltalán nem elérhető termékeket kínáljanak. A tervezett áruskála sem parttalan: elsősorban divatcikkek, lakberendezési eszközök, ékszerek, órák, gyermekruhák, művészeti alkotások és játékok szerepelhetnek a palettán.

A kiadott sajtóközleményben az Alibaba többször is hangsúlyozza, hogy milyen fontos a készítők, beszállító üzletek szerepe. A hivatalos vízió szerint a webáruházzal a kisvállalkozásoknak kíván segítő kezet nyújtani a kínai mamut, és velük együtt fejlődve bővíteni az elérhető termékek körét.

Egy kis PR senkinek sem árt

A szépen hangzó célokkal nyilvánvalóan azt is szeretné elérni az Alibaba, hogy az amerikai vásárlók fejében ismert, és ami még fontosabb, elismert márkaként szerepeljen. Ez különösen fontos a mostani időszakban, hiszen folyik a tőzsdére lépés előkészítése. Ha a szakértői várakozások beigazolódnak, ez lehet az USA történetének egyik legnagyobb szabású tőzsdei nyitánya.

Hogy milyen nagyságrendű piaci szereplőről van szó, arról szemléletes adatokkal szolgálnak a tavalyi forgalmi adatok. Míg az eBay és az Amazon összesen nem tudott 200 milliárd dollár értékben forgalmazni, addig az Alibaba különböző online felületein megközelítőleg 250 milliárd dollárnyi termék cserélt gazdát 2013-ban. És ha ez még nem lenne ellég, az Alibaba profitrátája 40 százalékos, míg az amerikai vetélytársak valahol 15 százalék körül teljesítenek.

Közösség & HR

CIO Hungary: generációk csatája a digitalizációért

Vagy inkább a digitalizáció harcáról van szó a generációkért? Beszámolónk harmadik része a tizenötödik CIO Hungary konferencia első napjáról, ahol ezúttal az emberi tényezőre koncentráltunk.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.