A Magyar Nemzet értesülései szerint ismét csúszik az e-útdíj aláírása – immár azonban a projektet elnyerő Gentronics miatt. Ám egy mai közleménye szerint a T-Systems sem küzd tovább az igazáért – és a projektért.
A Magyar Nemzet több, egymástól független piaci forrásból is úgy értesült, hogy a tenderen győztes Getronics Magyarország Kft. a szerződéskötés elhalasztását kérte január közepéig. A szerződéskötést eredetileg december 27-re ütemezték, akkor azonban a T-Systems előzetes vitarendezési kérelmet nyújtott be, ami miatt a szerződéskötés időpontját el kellett halasztani.

A kormányközelinek mondott napilap értesülései szerint a mostani halasztás maga a győztes cég kérte. Ez azt jelentheti, hogy az e-útdíj bevezetése csúszhat, hiszen szakértők már a pályat kiírásakor felhívták a figyelmet: világcsúcs lenne az ennyire rövid határidejű bevezetés.

Ezzel a halasztással kétségessé vált, hogy az eredetileg tervezett július 1-i határidő sikerül beüzemelni a rendszert, melytől fél év alatt 75 milliárd költségvetési bevételt remélt az állam.

A T-Sytems kételyei A fejlemények függvényében különösen érdekes a T-Systems egy mára időzített közleménye. Mint emlékezetes, a pályázaton alulmaradt T-Systems még decemberben iratbetekintést kezdeményezett a győztes pályázatba. Akkor ezt az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (AÁK) elutasította, mivel a pályázaton alulmaradt cég szerinte olyan tartalmi részbe kívánt betekintést nyerni, melyet a Getronics üzleti titoknak minősített. Az AÁK állítása szerint egyébként valamennyi induló – így a Getronicshoz hasonlóan a T-Systems is – ugyanazt a tartalmi részt nyilvánította üzleti titoknak az ajánlatában. Ez vélhetően a rendszer pontos műszaki tartalma volt.

A cég mai közleménye leszögezi: az ajánlatkérő ÁAK a Getronics Magyarország Kft. nyertes ajánlata mellett egyedül a T-Systems Magyarország Zrt. ajánlatát tartotta érvényesnek.

„A T-Systems Magyarország álláspontja szerint kérdéses lehet a Getronics Magyarország Kft. által adott ajánlati ár mellett, a megrendelő által elvárt határidőre és műszaki tartalommal az elektronikus útdíj rendszer kiépítését megvalósítani. Ezért a T-Systems Magyarország Zrt. az eredményhirdetést követően iratbetekintést kezdeményezett annak érdekében, hogy meggyőződjön a nyertes ajánlat kiírásnak megfelelő, elégséges műszaki tartalmáról” – fogalmaz a közlemény.

Az iratbetekintés során azonban cég munkatársai nem nyertek betekintést a nyertes ajánlat azon részébe, amelyet a Getronics Magyarország és az ÁAK üzleti titokként kezelt, és amely elsősorban az e-útdíj rendszer műszaki tartalmára vonatkozik. A T-Systems emiatt kérte az előzetes vitarendezést, amelyet azonban az AÁK elutasított.

Békében elengedik? A T-Systems ennek ellenére végül úgy döntött, hogy nem fordul a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. Indoklásuk elég érdekes egy profitorientált vállalkozástól: nem kívánják akadályozni az elektronikus útdíj rendszer 2013. július 1-i határidőre való megvalósulását, „amelynek betartására a kormány kiemelt prioritásként tekint, mert a rendszer működésével jelentős mértékben járul majd hozzá a 2013-as és a következő évek központi költségvetésének bevételi oldalához.”

Miközben a cég sok sikert kíván a projekthez a rész vevők feleknek, ismét hangsúlyozza, hogy „rendelkezik az e-útdíj kiépítéséhez szükséges kompetenciákkal, az alkalmazható technológiával és az ajánlatkérő által megkövetelt referenciákkal is, így az általa ajánlott technológiai megoldás szállítását továbbra is vállalni tudja, amennyiben a körülmények szükségessé tennék azt.”

A Getronics a befutó az e-útdíj tenderen
Nyolcan pályáznak az e-útdíj projektre

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.