Mind a négy, versenyben lévő pályázó benyújtotta határidőre végső ajánlatát - közölte a tendert kiíró ÁAK. A nyertes céggel várhatóan december második felében kötnek szerződést.

Benyújtotta végleges ajánlatát a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére az a négy pályázó, amely megfelelt a közbeszerzési eljárás részvételi feltételeinek. A nyertessel várhatóan december második felében kötik meg a szerződést - közölte az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) kedden az MTI-vel.

Négyen maradtak  Az ÁAK szeptember végén írt ki hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást az elektronikus útdíjszedési rendszer hazai kiépítésére. A társaság a jelentkező cégek, illetve konzorciumok közül november elején négyet kért fel ajánlattételre.

Az ÁAK szakemberei az elmúlt hetekben két fordulóban is tárgyaltak a pályázókkal a kiépítendő rendszerrel kapcsolatos műszaki, gazdasági és szerződéses kérdésekről. Az egyeztetések lezárultával a végleges ajánlattételi felhívást november 27-én küldte ki a társaság. A hétfőn délelőtt lejáró határidőig mind a négy induló eleget tett ennek a felkérésnek - közölte az ÁAK.

A beadott ajánlatok részletes vizsgálata folyamatban van, a döntést ezek végső értékelése és összegzése után hozzák meg. A nyertes ajánlattevőt várhatóan december közepén hozzák nyilvánosságra. A szerződéskötés december második felében esedékes, ezzel a tervek szerint továbbra is tartható az elektronikus útdíjszedési rendszer 2013. július 1-jei indulási időpontja - olvasható a közleményben.

Nagy a szórás  A Magyar Nemzet keddi számában azt közölte: a legolcsóbb összeget a Getronics ajánlotta 34,8 milliárd forinttal, a következő a Synergonnal stratégiai együttműködést kötő China International Corporation, amely 47,3 milliárd forintért vállalja a rendszer kiépítését. Ezután a T-Systems következik 53,4 milliárddal, míg a legmagasabb összegű ajánlat a Kapsché 68,1 milliárd forintért.

Az MTI megkeresésére az ÁAK azt közölte: a közbeszerzési törvény rendelkezései alapján ajánlatkérőként az ÁAK nem adhat tájékoztatást az indulókról és az általuk beadott ajánlatok részleteiről, így a lap értesüléseit sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudják.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.