A facebookos News Feed állapota a magán és üzleti felhasználók számára egyaránt rendkívül fontos. Az üzenőfalon megjelenő hírek, bejegyzések, fotók tömkelege nem egyszer átláthatatlan, kusza és hiába küzdünk ellene, mégis olyan tartalmak kerülnek oda, amelyek egyáltalán nem vágnak egybe az ízlésünkel, sőt, az ismerőseink ízlésével sem. A helyzet megoldásán a Facebook szakemberei is folyamatosan dolgoznak, aminek eredményeképp több bejegyzés típusra kihalás vár.
Előre egy tartalmasabb tartalomért
A közösségi oldal szakemberei közzétették azokat a poszt típusokat, amelyeket innentől kezdve szűrni fog a rendszer és ez a közlemény arra is tökéletesen alkalmas, hogy képesek legyünk kategorizálni azokat a bejegyzéseket, amelyektől az átlag Facebook felhasználó és a FB oldalakat üzemeltető alkalmazott haja is égnek áll.
Az első a Like gyűjtő, vagy lájk vadász bejegyzések kategóriája (Like-baiting), amikor a posztoló kifejezetten arra kéri a felhasználókat, hogy kommenteljék, osszák meg és persze lájkolják a közölt képet, videót, amivel az adott poszt sokkal nagyobb figyelmet kap, mint amire egyébként érdemes lenne. A Facebook vezetősége a tervezett változtatások bevezetése előtt több kutatást is végzett a felhasználók körében, amelyek során arra voltak kíváncsiak, hogy van-e különbség a lájkvadász posztok és a normális módon megjelenő bejegyzések megítélése között. Az eredmények azt mutatják, hogy a kierőszakolt megosztással terjedő sztorikat 15 százalékkal tartják kevésbé relevánsnak, mint a többi bejegyzést.
A lájkvadászat tipikus eszközei
A Facebook közleménye arra hívja fel a figyelmet, hogy hosszú távon ezek a posztok rombolják a felhasználói élményt és szépen lassan eltűnnek azok a tartalmak, amelyek a közösségi oldal lényegét képezik. A fejlesztések következtében az oldal ki tudja szűrni ezeket a tartalmakat és a felhasználóknak nem kell azzal foglalkozniuk, hogy naponta kigyomlálják az üzenőfalról őket. A Facebook azt ígéri, hogy a tervezett változtatások nem befolyásolják az Oldalak által közzétett bejegyzéseket, tekintettel arra, hogy az ő céljuk eleve a kommunikáció, interakció gerjesztése a közzétett tartalmak segítségével.
Tisztább, szárazabb, spam mentesebb üzenőfal
A következő tartalom csoport a gyakran megosztott és vég nélkül körbejáró képek, videók, megosztások kategóriája. Azzal valószínűleg az összes olvasónk egyetért, hogy amikor egy népszerű videó a huszadik alkalommal jelenik meg az üzenőfalon, az rendkívül fárasztó, és ez az eredmény jött ki a Facebook felmérésében is. A jövőben tehát arra készülhetünk, hogy az „Anthony Hopkins reakciója az 50 évvel ezelőtt írt, de azóta egyszer sem hallott valcer” típusú, vírusként terjedő és újra meg újra felbukkanó videók a jövőben nem keserítik meg az életünket. A tesztek eredménye azt mutatja, hogy a változtatások miatt a felhasználók 10 százalékkal kevesebb, Oldalaktól származó tartalmat látnak.
A harmadik, a Facebook által megnyitott front a spam jellegű megosztások ellen irányul. A fejlesztők azt próbálják megakadályozni, hogy az ígéretes fotóval, videóval kecsegtető, de majd egy reklámokkal ellátott, és érdektelen oldalra vezető osztok eltűnjenek az üzenőfalról. A Facebook folyamatosan vezeti be a változtatásokat, de azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a jól csengő százalékok a News Feedben megjelenő tartalom minőségét mindez hogyan befolyásolja, illetve az is a jövő zenéje, hogy a termékeket, szolgáltatásokat promotáló, de a lájkvadászattól eddig tartózkodó Oldalakat valójában hogyan érintik a változtatások.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak