Előzetes vitarendezési kérelemmel fordult az Állami Autópálya Kezelőhöz több lehetséges szállító, hogy a kiíró 30 nappal hosszabbítsa meg a részvételi jelentkezés határidejét. A Kapsch lapunknak nyilatkozva közölte, nekik nincs gondjuk a kiírással, és készülnek a holnapi jelentkezésre.
A NOL információi szerint három lehetséges pályázó azonos szövegű levélben fordult az elektronikus útdíj tenderét kiíró ÁAK Zrt.-hez, melyben a részvételi jelentkezés beadási határidejének, 30 nappal való meghosszabbítását kérte. Az eredeti határidő október 10-e lenne. Mivel az ÁAK a kérelmet elutasította, a pályázók – amennyiben a határidőt továbbra is problémásnak érzik – a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordulhatnak.

Mint azzal többször is foglalkoztunk, szeptember 25-én végre kiírták a tendert. Az útdíj bevezetéséről szóló kormányhatározat szerint az új rendszerben kizárólag a tehergépkocsik fizetnek a megtett távolsággal arányos díjat az autópályákon, autóutakon és egyes főútszakaszokon, összesen 6318 kilométeren. A 3,5 tonna feletti járművek számára az M0 körgyűrű és az azon belüli gyorsforgalmi szakaszok, valamint az M31 kivételével a teljes gyorsforgalmi hálózat díjköteles lesz. A személygépkocsik és autóbuszok a jelenleg is működő e-matricás rendszerben maradnak.

A 42 milliárdos projektre nagy az érdeklődés, mint azt korábban megírtuk a T-Systems – amely német referenciával is rendelkezik –, valamint az osztrák  EFKON Group az elsők között jelezte, hogy részt kíván venni a tenderen. A kiíráskor a 2013. júliusi határidőt sokan szorosnak, de nem teljesíthetetlennek ítélték.

Egy hetet sem adtak a 42 milliárdos e-útdíj-tenderre
Nagy a tolongás a magyarországi e-útdíj projektért

A NOL cikke azonban arra hívja fel a figyelmet, hogy az ÁAK a három cégnek adott elutasító válaszával paradox módon megnehezítette a tender megvalósulását, miközben épp arra hivatkozik, hogy az ajánlattételi szakasz további kitolása veszélyeztetné a projektet. Az „UD-rendszer-bevezetés lehetősége csak akkor biztosítható, ha legkésőbb 2012. december elején nyertes ajánlattevővel a szerződéskötés megtörténik” – idézi ezzel kapcsolatban a kiírás szövegét a NOL.

Akiknek nincs kifogásuk A vitával kapcsolatban a Bitport megkereste a tender iránt már évek óta érdeklődést mutató cégeket. Egyikük az osztrák Kapsch csoport, melynek kommunikációs tanácsadója, Fényi Tibor elmondta, hogy nekik nincs kifogásuk a jelentkezési határidővel kapcsolatban, és ha maradnak az e hét szerdára kiírt feltételek, a cég mindenképpen jelentkezni kíván a tenderre. A kommunikációs tanácsadó hozzátette: nagy erőkkel dolgoznak a pályázat előállításán, és véleményük szerint a pályázónak nem a tenderek véleményezése a dolga.
A T-Systems Magyarországtól az alábbi választ kaptuk: " A T-Systems mindent megtesz, hogy teljes körű, korrekt ajánlatot tegyen a közbeszerzési eljárás ajánlati fázisában illetve a tárgyalások lezárása után. Továbbá abban érdekelt, hogy a közbeszerzés sikeresen és eredményesen lebonyolítódjon. A T-Systems Magyarország a megjelölt határidőre leadja indulásra való jelentkezését az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.