Sajtótájékoztatón ismertette az e-útdíjjal kapcsolatos helyzetet Vályi-Nagy Vilmos, az NFM államtitkára. Szerinte van remény arra, hogy határidőre elkészüljön az útdíjfizetési rendszer.
Ma délután váratlanul sajtótájékoztatót tartott Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kormányzati informatikáért felelős államtitkára, hogy ismertesse az elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítése körül kialakult helyzetet.

Mint korábban megírtuk, tegnap lejárt az a törvényes határidő, ami alatt az e-útdíj kiépítésére kiírt közbeszerzési pályázat tavaly december 15-én kihirdetett győztesének, a Getronics Kft.-nek, valamint a kiíró Állami Autópálya Kezelőnek alá kellett volna írnia a projekt lebonyolítására a szerződést. Vályi-Nagy ismét megerősítette lapunknak tett korábbi nyilatkozatát: a Getronics Kft. korábban nem kérte a szerződéskötés elhalasztását, ugyanis arra a kihirdetéstől számítva 30 nap állt rendelkezésre.

Hétfőn változott a helyzet Az államtitkár elmondta, január 14-én azonban változott a helyzet. A Getronics Kft. azzal a kéréssel fordult a kiíróhoz, hogy a szerződés aláírását 30 nappal halasszák el, és ezt a halasztást a kiíró meg is adta. Vályi-Nagy újságírói kérdésre azt is hozzátette, hogy a Getronicsnak nem indokolta a döntését, de nincs is indoklási kötelezettséges. A halasztási kérelem azonban nem érinti a kiírásban szereplő feltételek módosulását. Tehát az e-útdíjfizetési rendszer üzembe állásának határideje továbbra is ez év július 1-je.

Az államtitkár hozzátette: egyelőre az NFM még mindig úgy ítéli meg, hogy a rendszer a halasztás ellenére kiépíthető az előírt határidőre. Amennyiben a nyertes a 30 nap elteltével mégis visszalépne, és ezáltal a tender meghiúsulna, úgy természetesen kártérítési kötelezettség terhelné a Getronicsot. A kártérítés mértékéről azonban az államtitkár nem tudott nyilatkozni.

Nem volt más érvényes ajánlat Vályi-Nagy Vilmos azokra a feltételezésekre is reagált, melyek szerint a Getronics esetleges visszalépése esetén a szintén pályázó T-Systems Magyarország kapná meg a projektet. Az államtitkár szerint azonban erre nincs lehetőség. A kiíró ugyanis nem hirdetett második helyezettet, mivel a kormányhatározatban megszabott költségkeretbe csupán a Getronics ajánlata fért bele. Ennek a költségkeretnek a túllépése pedig kizáró ok egy közbeszerzési eljárásban – tette hozzá.

Amennyiben tehát a projekt bármilyen okból meghiúsulna, a kormánynak kell döntenie a további teendőkről, arról, hogy milyen módon kívánja a helyzet rendezni. Egyelőre azonban nincs olyan kormányzati szándék, amely eltérne az eredeti kormányhatározatban foglaltaktól.

Az államtitkár hangsúlyozta azt is: egyes sajtóhíresztelések ellenére maga az eljárás mindvégig nyílt volt, és műszaki szempontból technológiailag semleges. Jól mutatja ezt Vályi-Nagy szerint az is, hogy magával a közbeszerzési eljárással kapcsolatban nem érkezett törvényességi kifogás.
A T-Systems Magyarország az alábbi észrevételt hozta nyilvánosságra az e-útdíj tender újabb fejleményeivel kapcsolatban. A cég véleménye szerint a december 15-i eredményhirdetést követően a nyertesnek a T-Systems előzetes vitarendezési kérelme miatt a szerződéskötésre vonatkozó 30 napos jogvesztő határideje  január 14-én járt le. 
A T-Systems Magyarország Zrt. vizsgálja az ezt két nappal követő államtitkári bejelentés tartalmát, amely szerint az ÁAK Zrt. elfogadta a Getronics Magyarország Kft. január 14-én benyújtott, indokolás nélküli halasztási kérelmét, további egy hónappal kitolva a határidőt. A szerdai bejelentés szerint a megvalósítás véghatárideje továbbra is az eredetileg kitűzött 2013. július 1-je. A bejelentés nem tért ki a szerződés műszaki tartalmára és pénzügyi vonatkozásaira, amelyeket a közbeszerzési eljárásra vonatkozó szabályok szerint szintén azonos tartalommal köteles a nyertes ajánlattevő teljesíteni.
A T-Systems Magyarország Zrt. szerint a halasztó döntéssel az elektronikus útdíj megvalósítása a megrendelő által elvárt határidőre és tartalommal a jelenlegi kondíciók mellett még kérdésesebbé vált.

 


A határidő lejárt – idén már bukik az e-útdíj?
Bajosan lesz határidőre e-útdíj

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.