Átfogó, egyszerű és biztonságos ügyfél-azonosítási rendszert alakít ki a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Az új azonosítási rendszer a távoli ügyintézés lehetőségét is megteremti.
Teljes egészében uniós forrásból, 2,1 milliárd forint beruházással valósítja meg a „Teljes körű ügyfél-azonosítás" elnevezésű projektet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ). Az új rendszer várhatóan 2014. első negyedévére készül el.
Igazodva az új trendekhez ■ A projektről kiadott közlemény szerint az új ügyfél-azonosítási rendszer célja, hogy az elektronikus ügyintézés során nagyobb szabadságfokot biztosítson az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést kevésbé terhelő megoldások alkalmazását, és figyelembe véve a piaci trendeket, új technológiákat is.
A fejlesztés egyik eredményeként rendelkezhetünk majd arról, hogy amikor kapcsolatba lépünk a közigazgatási hatóságokkal, a személyes adataink kezelésében megszorító vagy megengedő ügyintézést várunk el.
Megmarad a jelenleg működő, ügyfélkapus – felhasználónév és jelszavas – azonosítás, de lehetőség nyílik magasabb biztonsági szintű azonosítási szolgáltatások igénybevételére is, például a tanúsítványalapú azonosításra. A jövőben akár telefonon is intézhetjük ügyeinket. Rendszeres értesítést is igényelhetünk a személyes adat felhasználásról, illetve arról, hogy mikor és milyen elektronikus ügyintézést indítottunk.
Jön a kormányzati hitelesítés szolgáltatás ■ A projektért felelős konzorcium – a közlemény szerint – kialakítja a kormányzati hitelesítés szolgáltatást is. Ez a szolgáltatás lesz felelős az állam nevében eljáró személyek, szervezetek elektronikus aláírásához szükséges tanúsítványok kiadásáért, emellett feladata lesz az azonosítási és titkosítási célú tanúsítványok kiadása, valamint minősített időbélyeg szolgáltatást is nyújt.