Uniós forrásból egységes kártyarendszert vezetne be 2013-ig a kormány a közigazgatási szolgáltatások igénybe vételére és a jogosultságok igazolására – az erről szóló határozatot a december 27-i Magyar Közlönyben tették közzé.
Január közepéig kell felállnia annak a közigazgatási és igazságügyi, a nemzeti fejlesztési és a belügyminiszter által felügyelt bizottságnak amely kidolgozza az államigazgatási és egyéb közfeladatot ellátó szervek jogosultságot igazoló és szolgáltatások igénybevételére jogosító kártyák előállításának, kibocsátásának, felhasználásának, elfogadásának és nyilvántartásának egységes szabályozását, továbbá műszaki és biztonsági feltételeit –az erről szóló kormányhatározatot a Magyar Közlöny december 27-i számában tették közzé.
A grémiumnak május végéig kell kidolgoznia a Nemzeti Egységes Kártyarendszer működési modelljét, április végéig pedig a projektet az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2011–2013. évi akciótervében is nevesítik. A kormány emellett felhívta a felelős minisztereket a Nemzeti Egységes Kártyarendszer megvalósításával érintett hatályos szabályozási környezet felülvizsgálatára, és ezt követően a célok eléréséhez szükséges jogalkotási javaslatok benyújtására, így többek között az adatvédelemről, a Nemzeti Egységes Kártyarendszer csatlakozási, kilépési, működési feltételeiről, valamint a működtetéssel és fenntartásával kapcsolatos feladatok meghatározásáról és a végrehajtásért felelős személy kijelöléséről is április végéig kell dönteniük.