Egyre nagyobb a káosz az idei költségvetésben is jelentős összeggel szereplő elektronikus útdíjrendszer bevezetése körül. A Népszabadság információi szerint a győztes Getronics mögül kihátrált a norvég alvállalkozó, ami lehetetlenné teheti a szerződéskötést.
Miután az előzetes tervekkel ellentétben
az év első munkanapján nem írták alá a felek a szerződést a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítéséről, ma újabb probléma bukkant fel az egyre jobban húzódó ügyben. A
Népszabadság értesülései szerint a tavaly kiírt tenderen messze a legolcsóbb ajánlatot tevő Getronics Magyarország mögül kihátrál egyik kulcsfontosságú partnere. A lap úgy tudja, a norvég székhelyű Q-Free ASA levelet írt a pályázatot meghirdető Állami Autópálya Kezelőnek, miszerint a továbbiakban nem vesz részt a magyarországi beruházás megvalósításában.
Magukra maradnak? ■ Ha az értesülés helytálló, az felettébb kellemetlen helyzetet teremt. A norvég alvállalkozó ugyanis a projektben legalább 10 százalékos mértékben közreműködött volna, ez pedig pontosan elég ahhoz, hogy a közbeszerzési törvényben rögzítettek miatt a Getronicsnak elvi lehetősége se legyen egy esetleges "beugrót" találnia. A másik problémát a referencia elvesztése jelenti, ami nélkül a nyertesnek kihírdetett Getronics pályázata eleve érvénytelen lett volna.
Látszólag tehát egyértelmű a helyzet, ám a gazdasági és politikai érdekek miatt nem tudni, végül is hogy folytatódik a történet. Az idei költségvetésben ugyanis már egy jelentős tételt, mintegy 75 milliárd forintos bevételt remélt az állam az eredetileg tervezett július 1-i beüzemelési határidővel kalkulálva. A fentiek fényében azonban mind az összeg, mind az indulás időpontja egyre képlékenyebbé válik.
Az ügyben megpróbáltuk megkeresni a a Nemzeti Fejlesztés Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkárát is.
Vályi-Nagy Vilmos titkárságán azonban csak a jövő hétre ígértek tájékoztatást a kérdéssel kapcsolatban.