Egyre nagyobb a káosz az idei költségvetésben is jelentős összeggel szereplő elektronikus útdíjrendszer bevezetése körül. A Népszabadság információi szerint a győztes Getronics mögül kihátrált a norvég alvállalkozó, ami lehetetlenné teheti a szerződéskötést.
Miután az előzetes tervekkel ellentétben az év első munkanapján nem írták alá a felek a szerződést a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítéséről, ma újabb probléma bukkant fel az egyre jobban húzódó ügyben. A Népszabadság értesülései szerint a tavaly kiírt tenderen messze a legolcsóbb ajánlatot tevő Getronics Magyarország mögül kihátrál egyik kulcsfontosságú partnere. A lap úgy tudja, a norvég székhelyű Q-Free ASA levelet írt a pályázatot meghirdető Állami Autópálya Kezelőnek, miszerint a továbbiakban nem vesz részt a magyarországi beruházás megvalósításában.

Magukra maradnak?  Ha az értesülés helytálló, az felettébb kellemetlen helyzetet teremt. A norvég alvállalkozó ugyanis a projektben legalább 10 százalékos mértékben közreműködött volna, ez pedig pontosan elég ahhoz, hogy a közbeszerzési törvényben rögzítettek miatt a Getronicsnak elvi lehetősége se legyen egy esetleges "beugrót" találnia. A másik problémát a referencia elvesztése jelenti, ami nélkül a nyertesnek kihírdetett Getronics pályázata eleve érvénytelen lett volna.

Látszólag tehát egyértelmű a helyzet, ám a gazdasági és politikai érdekek miatt nem tudni, végül is hogy folytatódik a történet. Az idei költségvetésben ugyanis már egy jelentős tételt, mintegy 75 milliárd forintos bevételt remélt az állam az eredetileg tervezett július 1-i beüzemelési határidővel kalkulálva. A fentiek fényében azonban mind az összeg, mind az indulás időpontja egyre képlékenyebbé válik.

Az ügyben megpróbáltuk megkeresni a a Nemzeti Fejlesztés Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkárát is. Vályi-Nagy Vilmos titkárságán azonban csak a jövő hétre ígértek tájékoztatást a kérdéssel kapcsolatban.

Vályi-Nagy: nem kért halasztást a Getronics
Problémák az e-útdíj körül
A Getronics a befutó az útdíjtenderen

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.