A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján tette közzé a Synergon, hogy hosszú távú, stratégiai együttműködési megállapodást kötött a gyártófüggetlen China International Telecommunication Construction Corporationnel.
A
nehézségekből éppen csak kilábaló Synergon Nyrt. hosszú távú startégia megállapodást kötött a China International Telecommunication Construction Corporationnel (CITCC), melynek része az is, hogy a kínai cég mellett alvállalkozóként a Synergon Integrator Kft. és részt vesz az e-útdíj tenderen.
Az október 10-ei határidőre a gyártófüggetlen CITCC fővállalkozóként a Synergon Integrator Kft.-vel és az I-Cell Kft.-vel közösen adta be jelentkezését az „Elektronikus útdíj rendszer (UD) teljes körű implementációja” tenderre. A projektben siker esetén a Synergon Integrator Kft.-nek 10 százalékot meghaladó lesz részvétele, míg az I-Cellé 10 százalék alatt marad.
Határon túlnyúló tervek ■ Az Synergon és a CITCC együttműködése azonban nem korlátozódik az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) által kiírt tenderre. Az elmúlt napokban a két cég közötti tárgyalások eredményeként „a két fél stratégiai együttműködési megállapodást kötött, melynek keretében Magyarország mellett Bulgáriában, Ukrajnában, Horvátországban és Oroszországban dedikált területeken, többek között a közösségi közlekedési megoldások, azon belül is részben az útdíj rendszer tervezett adaptációjában közösen vesznek részt” – áll a közleményben.
A megállapodás kifejezetten arra irányult, hogy a közös erőforrások kihasználása mellett a projektekben a lehető legnagyobb magyar hozzáadott értéket tudják biztosítani, illetve a külföldi projektekben érvényesülhessen a magyar szakemberek szakértelme.
A CITCC az egyik legjelentősebb vezető gyártófüggetlen infokommunikációs tervező, kivitelező és szolgáltató vállalat, melynek tevékenysége kiterjed a tervezéstől, a kiépítésen keresztül a rendszerintegrációra és az outsourcing szolgáltatások ellátására is. A több mint 10 ezer főt foglalkoztató cég leányvállalatai révén a világ 35 országában van jelen. A Synergon közleménye idézi
Jutasi Zoltán vezérigazgatót, aki szerint a kínai partnerük referenciái meghaladják a hazai e-útdíj pályázat kritériumait.
Homok a gépezetben ■ Az eredeti tervek szerint az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (AÁK) néhány napon belül, október 19-én kéri fel kéri fel ajánlattételre a nyolc pályázó közül azokat a cégeket, melyek az október 10-én beadott dokumentációk alapján megfelelnek a kritériumoknak. Ez azonban most problémássá vált, mivel a
Népszabadság információ szerint a Campo Consulting Hungária Zrt. az útdíjtendert a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD).
A társaság beadványában vitatja, hogy az ÁAK jogszerűen járt volna el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki az elektronikus útdíjrendszer kiépítésére. A döntés a KD kezében van: ha megalapozottnak találja a Campo Consulting kifogásait, harminc, de akár hatvan nappal is késleltethetné a tendert.
Mint azt megírtuk, a tendert így is nagyon kicentizte a kiíró. Ha minden az eredeti menetrend szerint alakulna, a határidőre, azaz 2013 július 1-re működőképesen felálló rendszer bevezetése akkor is világcsúcs lenne: ilyen bonyolultságú és méretű rendszert ennyi idő alatt még sehol sem vezettek be a világon. A sikeres teljesítéshez azonban alapfeltétel, hogy december elején az AÁK megkösse a szerződést a tender nyertesével.
Mint azt a Népszabadság megállapítja, egyelőre nem tudni, jogszerű-e a Campo Consulting beadványa. A társaság ugyanis nem szerepel az ÁAK-nál regisztrált nyolc pályázó között. Ha valamely konzorciumi tagként sem szerepel az indulók között, a KD könnyedén elutasíthatja a keresetet.