A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján tette közzé a Synergon, hogy hosszú távú, stratégiai együttműködési megállapodást kötött a gyártófüggetlen China International Telecommunication Construction Corporationnel.
A nehézségekből éppen csak kilábaló Synergon Nyrt. hosszú távú startégia megállapodást kötött a China International Telecommunication Construction Corporationnel (CITCC), melynek része az is, hogy a kínai cég mellett alvállalkozóként a Synergon Integrator Kft. és részt vesz az e-útdíj tenderen.

Az október 10-ei határidőre a gyártófüggetlen CITCC fővállalkozóként a Synergon Integrator Kft.-vel és az I-Cell Kft.-vel közösen adta be jelentkezését az „Elektronikus útdíj rendszer (UD) teljes körű implementációja” tenderre. A projektben siker esetén a Synergon Integrator Kft.-nek 10 százalékot meghaladó lesz részvétele, míg az I-Cellé 10 százalék alatt marad.



Határon túlnyúló tervek Az Synergon és a CITCC együttműködése azonban nem korlátozódik az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) által kiírt tenderre. Az elmúlt napokban a két cég közötti tárgyalások eredményeként „a két fél stratégiai együttműködési megállapodást kötött, melynek keretében Magyarország mellett Bulgáriában, Ukrajnában, Horvátországban és Oroszországban dedikált területeken, többek között a közösségi közlekedési megoldások, azon belül is részben az útdíj rendszer tervezett adaptációjában közösen vesznek részt” – áll a közleményben.

A megállapodás kifejezetten arra irányult, hogy a közös erőforrások kihasználása mellett a projektekben a lehető legnagyobb magyar hozzáadott értéket tudják biztosítani, illetve a külföldi projektekben érvényesülhessen a magyar szakemberek szakértelme.

A CITCC az egyik legjelentősebb vezető gyártófüggetlen infokommunikációs tervező, kivitelező és szolgáltató vállalat, melynek tevékenysége kiterjed a tervezéstől, a kiépítésen keresztül a rendszerintegrációra és az outsourcing szolgáltatások ellátására is. A több mint 10 ezer főt foglalkoztató cég leányvállalatai révén a világ 35 országában van jelen. A Synergon közleménye idézi Jutasi Zoltán vezérigazgatót, aki szerint a kínai partnerük referenciái meghaladják a hazai e-útdíj pályázat kritériumait.

Homok a gépezetben Az eredeti tervek szerint az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (AÁK) néhány napon belül, október 19-én kéri fel kéri fel ajánlattételre a nyolc pályázó közül azokat a cégeket, melyek az október 10-én beadott dokumentációk alapján megfelelnek a kritériumoknak. Ez azonban most problémássá vált, mivel a Népszabadság információ szerint a Campo Consulting Hungária Zrt. az útdíjtendert a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD).

A társaság beadványában vitatja, hogy az ÁAK jogszerűen járt volna el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki az elektronikus útdíjrendszer kiépítésére. A döntés a KD kezében van: ha megalapozottnak találja a Campo Consulting kifogásait, harminc, de akár hatvan nappal is késleltethetné a tendert.

Mint azt megírtuk, a tendert így is nagyon kicentizte a kiíró. Ha minden az eredeti menetrend szerint alakulna, a határidőre, azaz 2013 július 1-re működőképesen felálló rendszer bevezetése akkor is világcsúcs lenne: ilyen bonyolultságú és méretű rendszert ennyi idő alatt még sehol sem vezettek be a világon. A sikeres teljesítéshez azonban alapfeltétel, hogy december elején az AÁK megkösse a szerződést a tender nyertesével.

Mint azt a Népszabadság megállapítja, egyelőre nem tudni, jogszerű-e a Campo Consulting beadványa. A társaság ugyanis nem szerepel az ÁAK-nál regisztrált nyolc pályázó között. Ha valamely konzorciumi tagként sem szerepel az indulók között, a KD könnyedén elutasíthatja a keresetet.

Nyolcan pályáznak az e-útdíj projektre
A Kapschnak és a T-Systemsnek nincs baja az útdíjtenderrel

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.