Teljes egészében uniós forrásból finanszírozzák azt az EKOP projektet, melynek eredményeként legkésőbb 2014 végére korszerűbbé válik a KEKKH informatikai infrastruktúrája.
Olyan infrastrukturális bővítéseket lehet végrehajtani az Európai Unió által finanszírozott „A KEKKH informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” elnevezésű EKOP (Elektronikus Közigazgatás Operatív Program) projekt keretében, amire eddig nem nagyon volt forrás – mondta el ma sajtótájékoztatón
Vetési Iván, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) elnöke.
A fejlesztés keretében megvalósuló hardver- és szoftverbeszerzéseknek az a célja, hogy közvetetten növeljék a közigazgatási munka hatékonyságát. Vetési elmondta, bár a projekt 2014. december 31-én zárul, a fejlesztéseket korábban le szeretnék zárni.
Adatszolgáltatás gyorsabban ■ Mint azt
Arató Dávid, a KEKKH informatikai elnökhelyettese, elmondta, a hivatal az elektronikus nyilvántartásokból nagy tömegű adatszolgáltatást teljesít a közigazgatási szervek, az önkormányzatok, az üzleti szféra és az állampolgárok részére. A mostani fejlesztések célja az, hogy a KEKKH számítógépes szolgáltató, valamint hálózati kapacitását (számítási kapacitás, tárhely, sávszélesség) fejlesszék a gyorsabb és hatékonyabb ügyfélkiszolgáláshoz.
A fejlesztésektől egyrészt biztonságosabb és megbízhatóbb működést, másrészt a funkcionális és szakfeladatok ellátásának gyorsulását várják. Az ügykezelői ráfordítás is csökken, hiszen a KEKKH informatikai infrastruktúrafejlesztés gyorsabb munkavégzést tesz lehetővé, és bővülhet online csatornákat intézhető ügyek száma is.
Konkrét tervek vannak ■ Arató Dávid a projekt néhány fontosabb elemét is elmondta. Korszerűsítik a KEKKH mentési és archiválási rendszerét, a hivatal Róna utcai és Balázs Béla utcai telephelye közötti kapcsolat sávszélességét 1 Gbpsról 10 Gbps-ra növelik. Az új hálózati infrastruktúra már biztosítani fogja a csatlakozást a Nemzeti Távközlési Gerinchálózathoz. Arató szerint a KEKKH infrastruktúrája rendkívül heterogán, és ezt nem is tudják megszüntetni, ám a meglévő rendszerek egy része esetében terveznek olyan lépéseket, melyekkel professzionálisabb módon, nagyobb üzembiztonsággal lesz képes ellátni feladatát a hivatal.
A sajtótájékoztatón Vetési Iván arról is beszámolt, hogy bővültek a Webes ügysegéd szolgáltatásai. Egyrészt már a 2013. január 1. után kiállított, de elvesztett, megrongálódott vagy ellopott útlevelekkel kapcsolatos ügyeket is intézhetjük online (beleértve a fizetést is), másrészt három hónapja díjmentes nyomon követhető az általunk igényelt okmányok útja.