Közeleg a nagy visszatérés, de vajon tarolhatnak-e újra a finnek?

Egy nemrég alapított vállalkozás, a szintén finn HDM Global licenceli a Nokia márkanév (okos)telefonos használatát. A Foxconn által gyártani tervezett kommunikációs eszközök legnagyobb ereje ebben rejlik: az egyik szebb napokat is megélt márka neve még mindig sok ember fülében cseng ismerősen.

A Nokia kínai vezetője még augusztusban számolt be arról, hogy először 3-4 készülék jelenik meg, az elsőt még karácsony előtt be fogják jelenteni. A kiszivárgott információk szerint az egyik, D1C típusjelzést kapott eszköz középkategóriás hardveres paraméterekkel bír: 3 GB RAM, 1,4 GHz-es frekvencián ketyegő nyolcmagos Qualcomm Snapdragon 430 processzor és Android Nougat 7 jellemzi. (Fenti képünk csupán illusztráció.)

Esélylatolgatás

Nagyon egyszerű oka van annak, hogy miért nem jelenhetett meg korábban Nokia telefon. A Microsoft 2013-ban vásárolta meg a márkanév használatának jogát, a licenc pedig 2016 végén jár le. Mivel Redmond már lemondott a Nokia márka használatáról – inkább a Lumia nevet tolta előtérbe, mielőtt bukóba került mobil üzletága -, ezért nem volt kétséges, hogy nem fognak a finn márkanévhez ragaszkodni.

A Nokia több telefont adott el, mint bárki más a piacon – 1998 és 2011 között. Európában és világszinten is a Samsung érte be először a skandináv vállalat mobiltelefon-értékesítési volumenét – az öreg kontinensen 2011 elején, globálisan 2012 első negyedévében. És noha a fejlett világból éppen kikopóban van a márkanév, bizonyos piacokon még mindig jól tartja magát. Például a mobilkommunikációs robbanás előtt álló Indiában, ami segíthet a márka magára találásában.

Ennek tudatában azonban kérdéses, hogy Európában és Amerikában van-e még létjogosultsága a Nokia készülékeknek. Noha nem ez lenne az első nagy visszatérés a techvilágban – gondoljunk például csak az Apple éléről kigolyózott Steve Jobs-ra, aki gyakorlatilag a sírból hozta vissza az általa alapított vállalatot -, mégis, sokat kell(ene) dolgozni azon, hogy ismét elfogadottá váljon a márka a fejlett piacokon.

Mindehhez hozzájön az elképesztően éles versenyhelyzet az okostelefonpiacon; a csúcsszereplők olyan szinten dominálják a piacot, hogy az új belépők gyakorlatilag csak árban tudnak versenyezni, tudásban és designban nem nagyon lehet jobbat nyújtani. A költségek azonban már annyira le vannak faragva, hogy például a csomagolás minimalizálásával sem lehet számottevő költségelőnyre szert tenni, inkább alapelvárás az ezen a téren – is - történő spórolás.

Egyáltalán nem meglepő, hogy még az olyan, viszonylag nagy szereplőnek számító cégek – LG, Sony, HTC – esetében is komoly küzdelem az okostelefonos részleg nyereségesen tartása. Nem is megy mindenkinek, az Apple és a Samsung dominanciája miatt.

Mobilitás

115 milliót kaptak, hogy gyorsabban nyomtathassanak fémalkatrészeket

A legfontosabb kockázati tőkealapok és ipari befektetők adták össze a pénzt a Desktop Metalnak. A cég már több mint 1 milliárdot ér.
 
Hirdetés

DunakanyarGO, a szenvedélyből épített üzlet

Három barát közös szenvedélyéből született HelloBiznisz platformon a DunakanyarGO turisztikai portál.

Egy felmérés szerint a német cégek alig több mint harmada gondolkodik elsődlegesen nyilvános felhőszolgáltatásban. Pedig látják, hogy az érné meg a legjobban.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.