Főként a kis- és középvállalatokra céloz az infrastruktúra-szolgáltatói piac egyik hazai újonca, a WireCorner: a cég egyelőre a legtöbb esetben "evangelizálni" kényszerül, ám már előremutató sikertörténetekkel is büszkélkedhet.
Az első megvalósult, egy ideje futó projektek után a szaksajtónak is bemutatkozott a 2010-ben alapított WireCorner, amely a BCSS Kft.-ből külön céggé kiszervezett üzletágként kezdte meg működését. Bár itthon már jó páran  próbálkoznak felhőszolgáltatások értékesítésével, a főként nagyvadakra célzó csúcsversenyzők mellett a cég inkább a 15-300 munkaállomással rendelkező cégek körében terjeszkedne.

Felhőlegó Pintér Pál műszaki igazgató szerint a WireCorner módszerének egyik előnye, hogy a szerverhosztingnál az energiabefektetés és költségek terén is kedvezőbb, tervezhetőbb felhőszolgáltatási modellt kínálják, körülhatárolt csomagok formájában.


A szakember szerint a szerverhoszting esetében sok munka és felelősség hárul az ügyfél szakembereire, hiszen a távoli szerverre a vevőnek kell beszereznie az operációs rendszert, a használni kívánt szoftvereket és sok esetben a biztonsági megoldásokat is. Ezek összeállítása időt és energiát igényel, ráadásul a költségek is máshogy jelentkeznek. Ilyenkor ugyanis konkrét szoftverlicenceket kell vásárolni, amelyek egy egyszeri nagy befektetést feltételeznek. Nem is beszélve arról a folyamatos karbantartási, felügyeleti munkáról, amelyet ez esetben szintén az ügyfél végez a távoli szerver szoftveroldalával kapcsolatban.

A felhőszolgáltatási modell ezzel szemben gyakorlatilag nem befektetést, hanem csupán egy folyamatos szolgáltatási díjat jelent, aminek fejében ráadásul az ügyfél kulcsrakész megoldást kap, nincs szükség semmilyen erőfeszítésére a szoftverkörnyezet, a rendszerbeállítások vagy a biztonsági konfigurálás terén.

Tájékozatlan ügyfelek A WireCorner adatközpontjai jelenleg összesen 15 ezer felhasználó kiszolgálását teszik lehetővé, a főként Fujitsu és NetApp hardvereivel, valamint Microsoft Hyper-V és VMware segítségével működtetett rendszert egyelőre öt ügyfél 300 felhasználója éri el. A vállalat tervei szerint már az idei év végére tíz szerződött ügyfél 1000 felhasználója dolgozik majd a kínált cloud csomagokkal.

A cég tapasztalatai szerint Magyarországon még döcögősen halad a felhő alapú rendszerek elfogadása, illetve sok esetben megismerése is. Kereskedőik egyelőre egyfajta evangelizátor-szerepre is kényszerülnek, hiszen még mindig sok helyen az "én gépem, az én szerverem" szemlélet uralkodik, itt nehéz átállítani a gondolkodásmódot a költséghatékonyságot és könnyű üzemeltetést biztosító cloud irányába.

Vannak azonban már sikertörténetek, amelyek biztonyíthatják a módszer életképességét: vállalati ügyfelek mellett ráadásul már a közigazgatási szektorból is "belekóstoltak" az újfajta megközelítésbe. A péceli önkormányzat például körülbelül 60 dolgozójának munkakörnyezetét helyezte át a felhőbe: a birtoklási és megtérülési költségek részletes kikalkulálása után egyértelművé vált számukra, hogy az elöregedő géppark és szoftverállomány teljes lecserélése helyett a szűkös költségvetésből is könnyen aktualizálható a rendszerük a cloud segítségével.

Jövőre megszülethet az európai cloud-stratégia
Virtuális munkatársak: terjed a távmunka [infografika]
A szoftverszolgáltatók megerősödtek a válság alatt

Teljes rendszer napok alatt A rendszerek lecserélésének és üzembe állításának időbeli hosszúsága szintén fontos érv a felhőszolgáltatások mellett. Gintli Sándor kereskedelmi igazgató szerint a tapasztalatok szerint egy hardveres-szoftveres rendszerátállás akár hónapokat is elvehet egy vállalat életéből, és ezáltal persze az időarányos bevételkiesés is látványos lehet. Ehhez képest felhőben akár pár nap alatt felállhat egy teljesen új rendszer.

Az ügyfelek ráadásul a skálázhatóság előnyeit is több oldalról élvezhetik. Egyrészt mindig csak azért fizetnek, amit használnak is, ami már csak azért sem elhanyagolható szempont, mivel hagyományos hardveres és szoftveres környezetet használó kisvállalatok az IDC felmérése szerint mindössze átlagosan szerverkapacitásuk 8 százalékát használják ki.

Másrészt a valós kihasználtságra tervezett csomagok futtatás közben bármikor bővíthetőek vagy zsugoríthatóak, szintén az épp aktuális kihasználtság függvényében, ezért attól sem kell tartani, hogy egy bevezetett konstrukció akár hónapokra vagy évekre meghatározza az elérhető kapacitást.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.