Sok vállalkozásnak komoly fejtörést jelent, hogy cselekvésre vegye rá a honlapjára látogató felhasználókat. Nekik gyűjtöttünk össze néhány tippet, amelyek mentén elkezdhetik a kísérletezést.
A cselekvésre való felszólítás (angolul call to action) arra ösztönzi a weboldalak látogatóit, hogy részt vegyenek a honlapon indított kezdeményezésekben: kitöltsenek egy kérdőívet, feliratkozzanak egy hírlevélre, kihasználjanak egy akciót, vagy egész egyszerűen megvásároljanak egy terméket. Nyilvánvaló, hogy a konverzió – vagyis az oldal tulajdonosának értéket teremtő esemény – gyakrabban következik be, ha a cselekvésre való felszólítást a megfelelő elemek támogatják a honlapon.

A call to action elemek kialakítása tulajdonképpen egyszerű feladat, elég, ha megfelelnek néhány feltételnek. A felhívás legyen:
rövid, egyszerű, könnyen érthető
azonnali cselekvésre és kattintásra ösztönzi a látogatót
feltűnő helyen szerepel, és az összes vonatkozó oldalon megjelenik

Fontos, hogy a felhasználókat ne állítsák túl sok választás elé. Zavaró lehet, ha egyszerre kínálják fel nekik a továbbkattintás, a letöltés és mondjuk a vásárlás lehetőségét – ilyenkor sokan elbizonytalanodnak, és elhagyják az oldalt. A Small Business Trends szakértője szerint az egyes akciókat mindig a megfelelő helyen célszerű kiemelni: a vásárlás lehetőségét a termékek oldalain, a letöltést a címlapon, a továbbkattintást pedig a hírfolyamban vagy a Twitter-csatornán. Példa egy véleményes megoldásra:



forrás: swishzone.com

A felhívás megfogalmazásán túl figyelmet érdemel a call to action oldalelem (jellemzően gomb) kialakítása. A figyelem felkeltésének számtalan módja létezik: ilyen lehet a megszokottól eltérő forma, a kontrasztos színek vagy a vastag, jól olvasható betűk. Nem árt, ha az oldalelem hasonlít egy valódi gombra, amit az ember ösztönösen is meg akar nyomni.



forrás: resumebaking.com

Esetenként a kevésbé esztétikus call to action elemek lehetnek a leghatékonyabbak – egy üzleti vállalkozás nem mindig helyezheti az külső megjelenést az eladás és a konverzió fölé. A felszólítást viszont kulcsinformációkkal, a hitelességet növelő referenciákkal, vagy akár humorral is támogatni lehet (lásd lejjebb), amíg nem megy a letisztult megjelenés rovására.



forrás: hwsw.hu

A felhasználó számára nyilvánvalóvá kell tenni, hogy miért van szüksége a megfelelő cselekvés végrehajtására: fel kell vetni a problémát, amire rögtön ott a megoldás is. Még jobb, ha valamilyen akció vagy extra szolgáltatás, esetleg ajándék is bejön a képbe. Amennyiben azt az érzést is sikerül kialakítani, hogy sürgős dologról, egyszeri lehetőségről van szó, az oldal látogatóját még könnyebb cselekvésre ösztökélni.



forrás: skype.com

Jó, ha call to action elemeket a központi elhelyezés mellett üres felületek is elválasztják más tartalmaktól, hogy a többi elem által generált "zaj" ne nyomja el őket. Akármilyen látványos a színekkel való kiemelés, a méret még többet számít, a cselekvésre való felszólításnak pedig feltűnés nélkül kell uralnia a weboldalt.



forrás: mozilla.com

Mennyire hatékony? A call to action elemek alkalmazásának hatékonyságát csak indirekt módszerekkel lehet felmérni: érdemes folyamatosan figyelni az oldal forgalmát és az egyes akciók eredményeit. Erre a legalkalmasabbak az ingyenes analitikai eszközök (például Google Analytics), illetve a személyes publikálási rendszerekhez kapcsolódó lehetőségek.

Tipp: 5 ingyenes online feladatkezelő
Okostelefonos appok: ezt kínálják a hazai szolgáltatók

A cselekvésre felszólító elem a használhatóság mellett vizuálisan is meghatározza, jó esetben összetartja az egész weblapot. A lényeg az állandó kísérletezés, hiszen következtetéseket csak a különböző visszajelzések alapján lehet levonni. A kísérletezés azonban a tapasztalat szerint bőségesen megtérül, így a call to action elemek megfelelő kialakítása minden vállalkozásnak megéri a ráfordított időt.

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.