Az elektronikus naplóval ellátott kasszát használó kereskedőknek augusztus 10-én kell beküldeniük az első naplófájlokat a NAV-hoz.
A Nemzetgazdasági Minisztérium
rendelete értelmében új kötelezettség terheli azokat a kereskedőket, akik elektronikus naplóval ellátott kasszát használnak. Bár pénztárgépeiket csak az év végig kell lecserélniük, de július 1-től havonta egyszer össze kell gyűjteniük a pénztárgép forgalmát tartalmazó elektronikus naplófájlokat, és az az Ügyfélkapun keresztül el kell juttatni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV). A rendelet értelmében az első beküldés határidő augusztus 10-e.
Beküldést automatizáló segédeszköz ■ Az NMG rendelete meglehetősen bonyolult eljárást ír elő erre, amely időigényes és a végrehajtáshoz speciális számítástechnikai ismeretek is szükségesek, például egy adatcsomag felső határa 30 MB , ugyanis nem enged több adatot betölteni az ügyfélkapu rendszerébe a NAV. Mivel minden pénztárgépről külön kell adatot szolgáltatni, ez akár óriási többletteher is lehet egyes kereskedelmi egységekben.
A Laurel – elsősorban saját ügyfeleiknek – kifejlesztettek egy szoftvert, amely ezt az adatközlési folyamatot automatizálja. Az alkalmazás összegyűjti a rendeletben megjelölt elektronikus naplóállományokat, rendszerezi, átalakítja a kért CSV, majd ZIP formátumban tömöríti. Az elektronikus napló adatai alapján kitölti a beküldéshez szükséges kísérőlapot, sőt a kereskedő megadhatja ügyfélkapu-hozzáférését, és akkor automatikusan el is küldi minden hónapban.
A fejlesztő cég közleménye szerint a szoftver iránt nagy az érdeklődés, a Laurel kasszáit használók közül szinte minden partner igényli. A program azonban nemcsak a cégcsoport által forgalmazott gépeken futtatható – hívta fel a figyelmet a közlemény.