A hagyományos asztali telefonokat felhő alapú rendszerrel kiváltó egyedi fejlesztésű, IP-alapú távközlési megoldást mutatott be ma sajtótájékoztató keretében az Invitel, amit a hazai kis- és középvállalatoknak kínál.
Az internet alapú (IP) telefonálás már több mint egy évtizede jelent meg Magyarországon, de főleg az utóbbi években tapasztalható dinamikusabb növekedés ezen a területen. Az igazi áttörést a virtualizáció hozta meg, ennek lényege, hogy a vállalkozásoknak nem kell saját IP-alközpontokba beruházni, hanem a szolgáltatás egy kézből, havidíjas konstrukcióban vehető igénybe.
Az Invitel erre a piacra egy teljes egészében hazai fejlesztésű megoldással lépett be – jelentették be a távközlési szolgáltató mai budapesti sajtótájékoztatóján. A szolgáltató az IP Centert elsősorban a hazai telephelyekkel rendelkező vállalatoknak ajánlja, akár van már ott kiépített, de éppen cserére érett alközpont, akár még nincs. Utóbbi esetben a szükséges telepítési és üzemeltetési feladatokat is a szolgáltató vállalja magára a havidíj fejében.
Beruházás nélkül ■ Ma már teljesen megszokott, hogy valaki otthonról is rálát a munkahelyi számítógépére, vagy a céges informatikai rendszerre. Az IP Centernél – asztali számítógéppel vagy notebookkal – távolról is elérhető az irodai telefon, és a cég munkatársai annak díjszabásaival telefonálhatnak. A további funkciók révén beállítható a hangüzenet, a hívásátirányítás, létrehozhatók híváscsoportok. Emellett fogadható és küldhető e-fax is. A fejlesztés egyelőre az asztali telefonos megoldást támogatja, de tervbe van véve a későbbiekben a mobil eszközökre kiterjesztés is.
Az összekapcsolt telephelyek ingyenesen beszélhetnek egymással és az internetről is elérhető a kezelőszoftver, amellyel rövid időn belül kialakíthatók az új alkalmazottaknak a munkaállomások. A megoldás telepítéséhez csak egy egyszerű helyi internet kapcsolat kell, ami akár mobilinternet is lehet. A rendszer már lényegében május óta működik, eddig 80 hazai ügyfélnél vezették be ezer mellékállomásra. Az év végére 130 üzleti előfizetővel és mintegy 2000-2500 mellékkel számolnak. Azoknak a cégeknek, amelyek tervezik ilyen megoldás bevezetését a végleges döntés előtt az Invitel kipróbálási időt is biztosít – válaszolta a Bitport kérdésére
Diószegi Ágnes, vállalati marketing vezető.
Az IP Center egyik első felhasználója az építészeti szoftverek fejlesztésével foglalkozó Graphisoft csoport. A magyarországi központban közel 250-en használják az IP-alapú szolgáltatást - mondta el
Sárdy Tibor a vállalat informatikai igazgatója.
Az 1200 főt foglalkoztató budaörsi székhelyű Invitel Magyarország a teljes vállalati portfoliójában 20 ezer ügyfelet szolgál ki, tavalyi bevétele 51 milliárd forint volt. Részesedése a hazai üzleti infokommunikációs piacon 34 százalékos, a nagyvállalatok körében eléri a 42 százalékot.