Egyelőre persze csak az USA-ból, de a néhány hónapja indult San Francisco-i cég már erőteljesen terjeszkedik. Ősszel New Yorkban nyit új irodát.

Az Uber után itt egy másik cég, ami hamarosan meghódíthatja a világot. De amíg az Uber a taxitársaságok közvetlen konkurenseként jelent meg a piacon, a Shyp, amely a csomagküldést teszi kényelmessé, épp hogy a csomagküldők partnereként lép fel – egyelőre.

Egyéni felhasználóknak és cégeknek

Az eBay-hoz hasonló aukciós oldalak óriási piacot generáltak a végfelhasználók közti kereskedésnek. Egyre többen adnak és vesznek ezeken a felületeken, és így egyre többen ütköznek abba a problémába, hogy az eladott tárgyakat le is kell szállítani: csomagolni, feladni és így tovább. A magyar Lakatos Dávid alapította Sold – amit tavaly ősszel a Dropbox már fel is vásárolt – például szintén erre a piacra épült rá, és segített az árkalkulációban, a csomagolásban és az adminisztrációban.

A San Franciscóban tavaly ősszel elindított Shyp a szállítás folyamatát egyszerűsíti le a végletekig egy alkalmazással. A termék csomagolásától a leszállításig mindent vállal olyan áron, hogy versenyképes legyen a nagy futárcégekkel úgy, hogy közben a Shyp is többek között a UPS-szel és a FedEx-szel szállíttatja el a csomagokat, de mindig kiválasztja az ügyfél igényeinek megfelelő, optimális szállítót. A vállalkozás nyeresége két forrásból származik: egyrészt felszámol némi felárat a költségeiért (csomag felvétele, csomagolás, feladás stb.), másrészt kedvezményeket kap a futárcégektől, hiszen naponta több száz vagy több ezer csomagot is kézbesít rajtuk keresztül.

A felhasználónak ehhez mindössze le kell töltenie egy iOS-es alkalmazást egy legalább iOS 6-ot futtató mobilra, le kell fényképeznie az app segítségével a küldendő cuccot, és 20 percen belül érkezik a szállító, aki a megadott infók alapján mindent elintéz. A csomagra köthető biztosítás, és az útja nyomon is követhető a célállomásig.

Újabb 10 millióból irány New York

Bár sokan kételkedtek annak idején abban, hogy a modell gazdaságilag is sikeres lehet, most már nagy a bizalom, így most 10 millió dollárt kapott a SherpaVentures kockázati befektetőtől, hogy megnyithassa New York-i irodáját. A Shyp ugyanis az elindulása óta eltelt mintegy tíz hónap alatt kb. 15 ezer csomagot szállított le, és meghússzorozta az ügyfeleinek számát.

Az árazás szofisztikált: az egyéni, alkalmi felhasználók a csomagküldés rendszerességétől függően kapnak kedvezményeket, a vállalati ügyfelekkel pedig egyedi megállapodást kötnek.

Egy alkalmi ügyfél egy iPadet New York-ba 16 dollárért tud elküldeni – már ha nem számít a szállítási idő, de ha a leggyorsabb módot választja, akkor 73 dollárt kell fizetnie. Ugyanezek a szállítási módok Londonba vagy Tokióba 45, illetve 163 dollárba kerülnek. Aki legalább 20 csomagot ad fel havonta, ingyen kapja a szolgáltatást, és 5 százalék kedvezményt kap a futárcég árából, aki pedig legalább 200 csomagot küld, 10 százalék kedvezménnyel számolhat, és persze szintén ingyenesen kapja a Shyp szolgáltatását.

Ha a cég dinamikus növekedése marad – tervek vannak új helyszínekre, új platformra, új kényelmi szolgáltatásra – valószínűleg hamarosan mindenhol megjelennek, ahol a nagy nemzetközi csomagküldő cégek jelen vannak.

Mobilitás

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.