Az Uber után itt egy másik cég, ami hamarosan meghódíthatja a világot. De amíg az Uber a taxitársaságok közvetlen konkurenseként jelent meg a piacon, a Shyp, amely a csomagküldést teszi kényelmessé, épp hogy a csomagküldők partnereként lép fel – egyelőre.
Egyéni felhasználóknak és cégeknek
Az eBay-hoz hasonló aukciós oldalak óriási piacot generáltak a végfelhasználók közti kereskedésnek. Egyre többen adnak és vesznek ezeken a felületeken, és így egyre többen ütköznek abba a problémába, hogy az eladott tárgyakat le is kell szállítani: csomagolni, feladni és így tovább. A magyar Lakatos Dávid alapította Sold – amit tavaly ősszel a Dropbox már fel is vásárolt – például szintén erre a piacra épült rá, és segített az árkalkulációban, a csomagolásban és az adminisztrációban.
A San Franciscóban tavaly ősszel elindított Shyp a szállítás folyamatát egyszerűsíti le a végletekig egy alkalmazással. A termék csomagolásától a leszállításig mindent vállal olyan áron, hogy versenyképes legyen a nagy futárcégekkel úgy, hogy közben a Shyp is többek között a UPS-szel és a FedEx-szel szállíttatja el a csomagokat, de mindig kiválasztja az ügyfél igényeinek megfelelő, optimális szállítót. A vállalkozás nyeresége két forrásból származik: egyrészt felszámol némi felárat a költségeiért (csomag felvétele, csomagolás, feladás stb.), másrészt kedvezményeket kap a futárcégektől, hiszen naponta több száz vagy több ezer csomagot is kézbesít rajtuk keresztül.
A felhasználónak ehhez mindössze le kell töltenie egy iOS-es alkalmazást egy legalább iOS 6-ot futtató mobilra, le kell fényképeznie az app segítségével a küldendő cuccot, és 20 percen belül érkezik a szállító, aki a megadott infók alapján mindent elintéz. A csomagra köthető biztosítás, és az útja nyomon is követhető a célállomásig.
Újabb 10 millióból irány New York
Bár sokan kételkedtek annak idején abban, hogy a modell gazdaságilag is sikeres lehet, most már nagy a bizalom, így most 10 millió dollárt kapott a SherpaVentures kockázati befektetőtől, hogy megnyithassa New York-i irodáját. A Shyp ugyanis az elindulása óta eltelt mintegy tíz hónap alatt kb. 15 ezer csomagot szállított le, és meghússzorozta az ügyfeleinek számát.
Az árazás szofisztikált: az egyéni, alkalmi felhasználók a csomagküldés rendszerességétől függően kapnak kedvezményeket, a vállalati ügyfelekkel pedig egyedi megállapodást kötnek.
Egy alkalmi ügyfél egy iPadet New York-ba 16 dollárért tud elküldeni – már ha nem számít a szállítási idő, de ha a leggyorsabb módot választja, akkor 73 dollárt kell fizetnie. Ugyanezek a szállítási módok Londonba vagy Tokióba 45, illetve 163 dollárba kerülnek. Aki legalább 20 csomagot ad fel havonta, ingyen kapja a szolgáltatást, és 5 százalék kedvezményt kap a futárcég árából, aki pedig legalább 200 csomagot küld, 10 százalék kedvezménnyel számolhat, és persze szintén ingyenesen kapja a Shyp szolgáltatását.
Ha a cég dinamikus növekedése marad – tervek vannak új helyszínekre, új platformra, új kényelmi szolgáltatásra – valószínűleg hamarosan mindenhol megjelennek, ahol a nagy nemzetközi csomagküldő cégek jelen vannak.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak