Ha az alkalmazottak közül egyre többen szeretnék céges környezetben is használni saját okostelefonjaikat vagy tableteiket, a tiltást nehéz sokáig fenntartani. A "határnyitás" pillanatától azonban érdemes központi eszközökkel csökkenteni a kockázatokat.
Amikor a munkatársak már saját telefonjaikkal szaladgálnak a cég folyosóin, ezekről érik el munkahelyi emailjeiket, a belső hálózaton tárolt dokumentumokat és egyéb értékes adatokat, az informatikai rendszer üzemeltetőjének azonnal "védekező állásba" kell helyezkednie. Ha ugyanis ezek az eszközök a munkaidő végén kikerülnek az utcára, mindegyikük potenciális veszélyforrássá válik: elveszthetik, illetéktelen kezekbe kerülhet, de hagyományos használat esetén is előfordulhat, hogy a gyanútlan tulajdonos egy magánlevél csatolmányaként oszt meg valamilyen bizalmas céges adatot.
Uralkodj, és ne oszd meg ■ BlackBerry-flottával felszerelt vállalatok számára már egy ideje elérhető a BlackBerry Enterprise Server, illetve ennek
kisvállalatokra szabott változata, a BlackBerry Management Center. Szintén léteznek fejlesztések iOS alapú eszközök és androidos készülékek menedzsmentjére is. A Fujitsu legújabb megoldása egyszerre két mobil operációs rendszert is lefed, így iPhone-ok, iPadek, valamint Android alapú okostelefonok és tabletek vállalati biztonsága egyszerre válik lehetségessé.
A Mobile Browser Connection Service két részből áll össze: a munkatársak a FENICS II Universal Connect szolgáltatással csatlakozhatnak a belső céges hálózatra, a készülékeiken pedig a hagyományos böngészők helyett a FENICS böngészőalkalmazást futtathatják. a nagyvállalati felhasználók úgy tudják elérni a webhelyeket, alkalmazásokat, web e-mailt, groupware-eket, címtárakat és más erőforrásokat, hogy közben nem maradnak adatok és naplók a mobil eszközön. Így nem kell aggódniuk az információszivárgás miatt és biztonságosan böngészhetik és frissíthetik az adatokat. Kiegészítő szolgáltatásként a Fujitsu mobiltartalom-átalakító szolgáltatást (Mobile Content Conversion Service) is kínál, amely átalakítja a PC-re szánt webhely-tartalmat a mobil eszközökön is megjeleníthető formátumra.
Kettős védelem ■ A FENICS II Universal Connect erős hitelesítési funkcióval rendelkezik: támogatja például a mobil eszközök azonosítószámának regisztrálását és a kizárólag jogosult felhasználók általi bejelentkezést. A normál mobil böngészőkkel ellentétben több olyan jellemzőt is kínál, amely megakadályozza üzleti adatok visszamaradását a mobil eszközön (például az automatikus gyorsítótár-tartalom törlés, vagy a másolás-beillesztés funkciók korlátozása révén).
Az Andorid és iOS felhasználóknak fejlesztett speciális FENICS böngészőalkalmazást elindítva a felhasználó egyszerűen csatlakozhat a vállalati intranethez. A bejelentkezés előre meghatározott azonosító segítségével történik, ami megkönnyíti a működést. A FENICS böngésző ingyen letölthető az Android Marketről és az App Store kínálatából egyaránt.
A szolgáltatás igénybevételéhez a FENICS Universal Connect Basic Service előfizetés és havidíjas FENICS ID is szükséges.