A kisvállalkozásokat segítő programot indított a Budapest Bank, a Google Magyarország és a HonlapABC. A Neten a Cégem kezdeményezés minden hazai vállalkozáshoz el szeretné juttatni az online jelenléttel kapcsolatos információkat és az ehhez segítséget nyújtó, ingyenesen kipróbálható eszközöket.
Magyarországon jelenleg a mikro- és kisvállalkozásoknak kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal, sőt, az interneten eddig jelen nem lévők 63 százaléka még soha nem is gondolkodott el vállalkozásának virtuális megjelenítésén. Nem sokkal jelentősebb a már honlappal rendelkezők online aktivitása sem, hiszen ezen cégek majdnem fele egyáltalán nem hirdeti tevékenységét, 11 százalékuk pedig csak offline reklámozási megoldásokat választ - derül ki az Ipsos kutatásából, amelyet a Google Magyarország megbízásából készített.

Az online jelenléttel kapcsolatos főbb ellenérvek között szerepel, hogy a vállalkozásnak nincs rá pénze, nem jár számára gazdasági előnnyel vagy nincs idő a honlap fenntartására. Ugyanakkor a megkérdezett cégek 55 százaléka válaszolt úgy, hogy ha ingyenesen lehetne, létrehozna honlapot a saját cégének.

Nem boszorkányság Heal Edina, a Google Magyarország vezetője szerint bár a lakosság 62 százaléka internetezik, a cégek jelentős része még nem követte őket a világhálóra. Így például amíg az étterem szóra a keresőben havi 450 ezer alkalommal keresnek rá, kevés olyan hely van, amelyik keresőhirdetéssel szeretné magára felhívni a figyelmet.

A Google által kezdeményezett Neten a Cégem ezen a helyzeten akar változtatni: a programban részt vevő cégek saját portfoliójukból olyan kezdőcsomagot állítottak össze, mely épp a fent említett problémák kezelésében jelent segítséget, és amit meghatározott időszakon át díjmentesen próbálhatnak ki a vállalkozások. Többek között honlap készítéssel, online hirdetési és banki megoldásokkal támogatják a programban résztvevőket, melyet erőteljes edukációs kampány is kiegészít.

A tájékoztatón Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkára is méltatta a kezdeményezést, amelynek céljai szerinte egybeesnek a kormányéval, miszerint ösztönözni kívánják a munkahelyteremtést, és javítanák a kis- és közepes vállalkozások versenyképességét. A nagyvállalatok összefogása révén a kkv-k saját tevékenységüket népszerűsíthetik - tette hozzá.


Jelenlét és figyelemfelkeltés A HonlapABC által biztosított honlapkészítő eszköz segítségével létrehozható weboldal teljes tartalmi feltöltését követően a vállalkozó egy 15 ezer forint értékű Google AdWords kupon segítségével elkezdheti népszerűsíteni weboldalát. A Google reményei szerint a kampány révén a kisvállalkozások az eddiginél nagyobb arányban veszik igénybe a kuponokat, amelyet egyébként eddig is rendszeresen kínáltak a hazai kkv-k számára - tudtuk meg Kindli Ernától, a Google Magyarország marketing menedzserétől.

A honlapkészítő eszköz által az érdeklődők fél éven keresztül ingyenesen kipróbálhatják az interneten keresztül elérhető piacokban rejlő lehetőségeket és kész weboldalukhoz fél évre egy ingyenes domain nevet és tárhelyet is kaphatnak. A hat hónapos ingyenes időszakot követően évi 19900 forintért juthatnak hozzá a szolgáltatáshoz a vállalkozások - mondta el kérdésünkre Koleszár Péter, a HonlapABC-t üzemeltető miskolci Oleander Informatikai Kft. ügyvezetője.

Vállalat és egyetem fogott össze a piacképes tudásért
Hazai tippek az élvezetes tanórákért
Videotorium: videómegosztás magyar módra

A Budapest Bank a kisvállalkozások online jelenlétének erősítése mellett lehetőséget lát abban is, hogy a webre kerülő új ügyfelek számára népszerűsítheti az online bankolás előnyeit. A bank az együttműködés keretében pénzügyi tanácsokkal és kedvezményes számlacsomag-ajánlattal járul hozzá a vállalkozások eredményes működéséhez. A pénzügyi tranzakcióikat pedig többek között a havidíjmentes internetbank-szolgáltatás, az első évben a havi számlacsomagdíj elengedése, illetve két éven keresztül az adóhatóság felé történő elektronikus átutalások díjmentessége biztosítja. A csomag egyes elemeit a jelentkezők külön is igényelhetik.

A program alapítói több állomásos, vidéki és fővárosi körutat szerveznek, ahol a helyi kisvállalkozásoknak személyesen fognak szakmai segítséget és tájékoztatást nyújtani. A tájékoztatón bemutatták az egyik első olyan honlapot is, amelyet a program keretében állított össze és népszerűsített a budapesti Kristálymasszázs elnevezésű vállalkozás.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.