Ha a munkatársak nem tűnnek a leghatékonyabbnak, mostanában mindenki azonnal a közösségi oldalakat, vagy épp a mobil alkalmazásokat hibáztatja. Pedig arra is figyelmet kellene fordítani, saját vállalati rendszereink bonyolultsága vagy épp gyenge hatásfoka hány percet, vagy akár órát vesz el a kollégák napjaiból.
Egy újabb olyan felmérésből született infografika, amely a kollégák munkaidő alatti hatékonyságával foglalkozik. Ez azonban kissé másfelől közelíti meg a problémát: mielőtt tehát az egyszeri informatikai vezető úgy dönt, hogy letiltja a Facebookot, reggel nyolckor begyűjti az Angry Birdst futtató okostelefonokat és térfigyelő kamerákat szereltet fel a munkaasztalok fölé, gondolkodjon el a cég saját rendszerén. Vajon minden folyamat, alkalmazás és szolgáltatás úgy működik, hogy azok kezelése nem vesz el értékes perceket a munkából?
Sok kicsi agyra megy ■ A VoIP-kommunikációval foglalkozó Fonality kutatásából származó adatok leginkább a kommunikáció mostani gyakorlataiból származó időveszteséget érzékeltetik szemléletesen. A manapság egyre több helyről elérhető egységes kommunikációs megoldások ellenére még mindig sokan kénytelenek elveszni a sokféle csatorna útvesztőjében. "Hol is beszéltem meg azt a találkozót? E-mailben, telefonon, sms-ben vagy egy közösségi oldalon? Milyen módszerrel küldtem át azt a dokumentumot? Csatolmányként, megosztott meghajtón, vagy szimplán felhívtam a kollégát, hol keresgéljen?"
Az ehhez hasonló problémák megoldásával akár évente heteket spórolhatunk meg az elvesztegetésre ítélt időből, és az idő ez esetben valóban pénz. Aztán, ha minden kommunikációs problémát megoldottunk, és még mindig gyengén teljesítenek a kollégák... nos, akkor lehet leszoktatni őket a Facebookról.