A Microsoft végre talált egy új, saját irányt a felvásárlása óta gyakorlatilag változatlan módon üzemelő Skype számára. A kommunikációs szoftverre épülve egy közösségi szolgáltatást indított főképp kis- és középvállalatok számára.
A Skype neve eddig főként az IP-telefonálás, valamint a SkypeOut szolgáltatás révén az esetenként megfizethetőbb IP-ről hagyományos irányba kezdeményezett beszélgetések révén szerepelt a köztudatban. Mióta a Microsoft tavaly októberben 8,5 milliárd dollárért felvásárolta a vállalatot, nem eszközölt jelentős változásokat a rendszer működésében. Egészen mostanáig. Most ugyanis a régóta jól ismert
Messenger szolgáltatást elkezdte a Skype felületébe integrálni.
A vállalkozások számára azonban komolyabb újdonságot jelenthet egy teljesen új szolgáltatás, amely szintén a Skype technológiájára épül, de jóval szélesebb körű funkcionalitást kínál.
Digitális kikáltó ■ Az új weboldal
Skype in the Workspace (SITW) névre hallgat, és egy fél éves béta időszakot követően vált élessé a napokban. A tesztidőszak alatt már 500 kis- és középvállalat csatlakozott a rendszerhez, amely a tőlük gyűjtött eddigi tapasztalatok szerint főként az ügyfél- és partnerkeresést, a cég promócióját és kommunikációját könnyítheti meg.
Egy vállalkozás a skype-os vagy linkedines belépési adataival csatlakozhat a SITW-közösséghez, majd a saját magáról szóló információk megadása után nekikezdhet meghívókat küldözgetni olyan potenciális ügyfeleinek és partnereinek, akiknek Skype hang- vagy videókonferenciákon keresztül promotálhatja termékeit, ajánlhatja szolgáltatásait.
Globális üzleti kávéház ■ A Skype termékmenedzsere,
Ural Cebeci szerint az új platform úgy képzelhető el, mint egyfajta globális üzleti kávéház vagy közösségi munkakörnyezet. A különféle cégek egymástól függewtlenül végzik munkájukat, viszont értesíteni tudják egymást a többieket érdeklő videós vagy telefonos konferenciákról. Így akár egy kisvállalat meghívhatja csatlakozott ügyfeleit új termékeinek videós bemutatására, megspórolva számukra egy hosszabb utazást az újdonságok kézbevételére és helyszíni vizsgálatára. Ugyancsak megtartható így egy befektetőknek szóló pénzügyi beszámoló, szolgáltatásokhoz kapcsolódó oktatások lehet szervezni, vagy akár helpdesk feladatokat is el lehet látni.
Az új munkakörnyezet egyfajta alap infrastruktúrát kínál, amely nem feltétlenül csak Microsoft megoldásokkal kapcsolható össze, az üzeneteket kezelheti például a cégek saját levelezőszolgáltatása. Belső pénzmozgásra sincs lehetőség, tehát olyasmitől sem kell tartaniuk az összekapcsolódó cégeknek, hogy egyikük fizetős videós oktatásra hívja meg a másikat.