Az Apple-t hagyományosan a konzumer piacon működő gyártóként szokás elkönyvelni. Úgy tűnik azonban, hogy a vállalat szerint eljött az ideje a további terjeszkedésnek, amihez a kis- és közepes vállalkozások meghódítása jelentené az első lépést.
Bár az Apple hosszú ideje rendelkezik saját szervermegoldásokkal és kiszolgáló szoftvekkel, sőt a piaci réseket is sikeresen célozta meg például a média vagy a dizájner szakma esetében, eddig mégsem igazán rukkolt elő a vállalkozásoknak szóló, széleskörű megoldás-portfólióval. Most úgy látszik, hogy az Apple lépni készül ebben a tekintetben, ami a különféle online lapok figyelmét is felkeltette.

Komolyra veszik | A The Wall Street Journal például arról számol be, hogy az Apple weblapja szerint a cég mérnököket keres egy sor amerikai kereskedelmi egységébe, akik a KKV ügyfelek rendszereit segítenének kiépíteni, erősítve a Mac Pro- vagy az Xserve-vonalat. Anélkül, hogy állást foglalnánk a kérdésben, az Apple kísérletei eddig felemás eredményt hoztak ezen a területen, a céget pedig gyakran éri kritika a vállalati szintű ügyféltámogatást illetően. Az új munkatársak sokat javíthatnak azon a technikai felkészültségen, amire mondjuk egy üzleti célú számítógépes hálózat kiépítéséhez van szükség.

A menedzselt szolgáltatásokkal foglalkozó MSPvendor arról ír, hogy az Apple egy ideje kapcsolatot keres a vállalkozásokkal. Termékeinek megvásárlását követően felveszi velük a kapcsolatot, hogy egyéb készülékeket, üzleti szolgáltatásokat és képzést ajánljon nekik – hangsúlyozva, hogy semmiképpen sem egy "monokulturális" iroda kialakítását szorgalmazza. A WSJ forrásai szerint az Apple kezdetben a kisebb, helyben működő vállalkozásokat célozza meg több száz kereskedelmi egységén keresztül. Ezekben már kivétel nélkül megtalálható a vállalati ügyfélkapcsolatokért felelős munkatárs, és megkezdődött a dedikált kereskedők felvétele is – állítólag van olyan Apple-bolt, amelynek időarányosan megkétszereződtek a bevételei a program elindítása óta.

Élet a Starbucks után | Minderre kézenfekvő magyarázat lenne, ha az Apple szerint most érkezett volna el az ideje, hogy kilépjen a piaci réseket betöltő gyártó szerepéből: így vagy úgy, de mára minden vállalkozásnál található egy-két Mac, és az iPhone sikerét meglovagolva a drágább hardvereket és szolgáltatásokat is könnyebb lehet értékesíteni. (Érdemes megnézni valamelyik kávézóban, hogy a laptopon dolgozó vendégek előtt hány gépen világít az alma.) Ezzel együtt valószínű, hogy ennek éppen az ellenkezőjéről van szó: az Apple a KKV-piacon is "niche termékekben" akar utazni, felismerve, hogy a szóban forgó a piaci rések egyre szélesednek ezen a területen.

A kis- és közepes vállalkozások egyedül Észak-Amerikában több mint 300 milliárd dollárt költenek majd az idén informatikai beszerzésekre, és a piac mérete jövőre megközelítheti a 330 milliárd dollárt is. A Thomson Reuters becslése szerint az Apple idei bevételei óriási éves emelkedés után is 62 milliárd dollárt tesznek majd ki, jól látszik tehát, hogy a cég KKV-piaci pozíciói jelentősen befolyásolhatják az eredményeket. Az elemzők egyetértenek benne, hogy az Apple nagyon is tisztában van a vállalati piac jelentőségével, még ha nem is veri nagy dobra, milyen lépéseket tervez – az Apple hivatalosan nem kommentálta egyik értesülést sem.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.