A nemrég kinevezett új Twitter-főnök nem pihen. Első nyilvános megjelenésére már újabb hirdetési forma is körvonalazódott. A jelenleg elérhető és a közeljövőben induló változatos marketingeszközöktől a mikroblog-szolgáltató komoly pénzeket remél. A partneri körből a helyi érdekeltségű kisvállalkozásokat sem akarják kihagyni.

A hivatalosan alig néhány napja kinevezett Dick Costolo első nyilvános szereplésén rögtön bebizonyította, hogy komoly szándékai vannak a Twitter pénzteremtő képességének fejlesztésére.

Csiripáradat A felhasználói szám és a napi üzenetek tekintetében egyre nagyobb növekedést felmutató mikroblog-szolgáltató új vezére már egy évvel ezelőtt is főként azzal a feladattal kezdte pályafutását a cégnél, hogy megteremtse azokat a lehetőségeket, amiből pénzt képes keresni az egyre nagyobb működési költségekkel operáló vállalat.

Ennek első és legkomolyabb lépcsője magának a hirdetési lehetőségnek a megjelenése volt idén tavasszal. A kereséseknél feltűnő promócióra azonban egyelőre csak néhány tucat óriásvállalat volt vevő. Gyanítható, hogy a nemrég bevezetett új opció is elsősorban őket érintheti: a népszerű témák listáján feltűnő hirdetést ugyanis napi 100 ezer dollárért kínálják.

A Twitter a napokban jelentette be azt is, hogy a javaslati listán szintén lesz lehetőség fizetett módon megjelenni. Itt a felhasználók olyan esetekben találkozhatnak fizetett céges megjelenéssel, ha az érdeklődési körük a Twitter algoritmusa szerint valamilyen szintű átfedést mutat a reklámozó vállalat tartalmával.


Twitter-hirdetés: a Virgin ki tudja fizetni

Helyi érdekű hirdetés Costolo az Advertising Week éves rendezvényén szerepelt először a nyilvánosság előtt mint a Twitter vezetője, és világossá tette, hogy nem csupán az óriásvállalatok számára szeretnének lehetőségeket adni. Előrehaladott fázisban van egy kifejezetten helyi kisvállalkozások számára készített önkiszolgáló megoldás fejlesztése.

Ennek lényege, hogy a már említett algoritmust kiterjesztenék helyi szintre, aminek segítségével a kisvállalkozások célzott formában (és lényegesen kisebb költséggel) tudnák elérni közönségüket. Bár magáról a rendszerről sokkal több információ nem szivárgott ki, gyanítható, hogy felépítése és működési modellje hasonlatos lesz a Google vagy éppen a Facebook által már működtetett rendszernek.

Bekerülni a nagyok közé Az utóbbi két cég azért is érdemes név szerint is felemlegetni, mert a Twitter jelenleg körülbelül ott tart, mint a Facebook 2-3 évvel ezelőtt, vagy éppen a keresőóriás a 90-es évek első felében. Ha Costolo és munkatársai ügyesen végzik feladatukat, a mikroblog-szolgáltató követni fogja ezeket az óriásokat a milliárdos árbevétel elérésében is.

Vészfékezésre kényszerülhet a Microsoft az MI-adatközponti fejlesztésekben

A társaság meghatározó hajtóerőt képvisel az adatközpontok globális terjeszkedésében, ezért legújabb lépései figyelmeztetésként szolgálhatnak a mesterségesintelligencia-iparág egészére nézve.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.