A hivatalosan alig néhány napja kinevezett Dick Costolo első nyilvános szereplésén rögtön bebizonyította, hogy komoly szándékai vannak a Twitter pénzteremtő képességének fejlesztésére.
Csiripáradat ■ A felhasználói szám és a napi üzenetek tekintetében egyre nagyobb növekedést felmutató mikroblog-szolgáltató új vezére már egy évvel ezelőtt is főként azzal a feladattal kezdte pályafutását a cégnél, hogy megteremtse azokat a lehetőségeket, amiből pénzt képes keresni az egyre nagyobb működési költségekkel operáló vállalat.
Ennek első és legkomolyabb lépcsője magának a hirdetési lehetőségnek a megjelenése volt idén tavasszal. A kereséseknél feltűnő promócióra azonban egyelőre csak néhány tucat óriásvállalat volt vevő. Gyanítható, hogy a nemrég bevezetett új opció is elsősorban őket érintheti: a népszerű témák listáján feltűnő hirdetést ugyanis napi 100 ezer dollárért kínálják.
A Twitter a napokban jelentette be azt is, hogy a javaslati listán szintén lesz lehetőség fizetett módon megjelenni. Itt a felhasználók olyan esetekben találkozhatnak fizetett céges megjelenéssel, ha az érdeklődési körük a Twitter algoritmusa szerint valamilyen szintű átfedést mutat a reklámozó vállalat tartalmával.
Twitter-hirdetés: a Virgin ki tudja fizetni
Helyi érdekű hirdetés ■ Costolo az Advertising Week éves rendezvényén szerepelt először a nyilvánosság előtt mint a Twitter vezetője, és világossá tette, hogy nem csupán az óriásvállalatok számára szeretnének lehetőségeket adni. Előrehaladott fázisban van egy kifejezetten helyi kisvállalkozások számára készített önkiszolgáló megoldás fejlesztése.
Ennek lényege, hogy a már említett algoritmust kiterjesztenék helyi szintre, aminek segítségével a kisvállalkozások célzott formában (és lényegesen kisebb költséggel) tudnák elérni közönségüket. Bár magáról a rendszerről sokkal több információ nem szivárgott ki, gyanítható, hogy felépítése és működési modellje hasonlatos lesz a Google vagy éppen a Facebook által már működtetett rendszernek.
Bekerülni a nagyok közé ■ Az utóbbi két cég azért is érdemes név szerint is felemlegetni, mert a Twitter jelenleg körülbelül ott tart, mint a Facebook 2-3 évvel ezelőtt, vagy éppen a keresőóriás a 90-es évek első felében. Ha Costolo és munkatársai ügyesen végzik feladatukat, a mikroblog-szolgáltató követni fogja ezeket az óriásokat a milliárdos árbevétel elérésében is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak