Megkapta a forgalmazási engedélyt a Laurel egyik online kasszája a MKEH-től. Kezdődhet a gyártás.
Április végén mutatta be a Laurel Számítástechnikai Kft. a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszerével online összekapcsolható pénztárgépeit.
A cég vezetői akkor úgy vélték, ha a hatóságok határidőn belül elbírálják és kiadják a forgalmazási engedélyeket aaz akkor bemutatott két kasszatípusra, legkorábban júniusban meg is kezdhetik ezeknek az eszközöknek a gyártását.
Újabb egy hónap csúszás ■ Végül a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) a várakozásokhoz képest egy hónappal később, a napokban adta ki a szükséges engedélyt, egyelőre csak az egyik kasszatípusra. Az A001-es sorszám alatt forgalmazási engedélyt kapott „kiskassza” azoknak a kiskereskedőknek készült, akik nem feltétlenül igényelnek cikkelemes forgalmi adatokat, és nincs szükségük arra, hogy összetett rendszerekhez, összetett alkalmazásokhoz csatlakozzanak. Tehát nem alkalmazhatók ugyan minden kereskedelmi egységben, de ezek a pénztárgépek jelentik a jelenleg üzemelő pénztárgépek mindegy négyötödét – hangsúlyozza a cég közleménye.
A Laurel online kasszája: a kezelésében nincs újdonság
Az engedélyezett pénztárgép Adóügyi Ellenőrző Egységét (AEE) a SagemCom fejlesztette a Laurel Kft.-vel együttműködve. Maga kiskassza pedig egy lengyel gyártó fejlesztése – mondta
Bessenyei István, a Laurel tulajdonos-ügyvezetője.
Továbbra is szűk a határidő ■ A cég közleménye szerint hamarosan megkezdik a gépek tömeges gyártását és értékesítését. A sorozatgyártás felfuttatásához azonban idő kell. A kereskedőknek összességében kevés idejük maradt.
Bár többszöri módosítás után augusztus 31-éig kell lecserélniük régi pénztárgépeiket, a beszerzéssel gondok lehetnek. A Laurel közleménye finoman utal is arra, hogy nem biztos, hogy mindenki határidőre hozzá tud jutni az új kasszához, ezért azt javasolják a kereskedőknek, hogy minél előbb adják le a megrendeléseiket.
Jó hír ugyanakkor, hogy az új gépek kezelése nem fog gondot okozni a kereskedőknek, a lényeges újdonság ugyanis az újdonság az AEE – azt viszont nem is kell mélyebben ismernie sem az kezelőknek, sem az üzemeltetőknek. A forgalmazók szakemberei a helyszínen telepítik az új pénztárgépeket, és elvégzik az elméleti és gyakorlati oktatást. Az esetleges problémák kezelésére 24 órás ügyfélszolgálatot is üzemeltetnek.