A fővárosunk produkálja a legdinamikusabb növekedést az egész régióban.

Tavaly novemberben indult útjára Budapesten a világ legismertebb és egyben leghírhedtebb startupja, és most tartott a cég elsőként hivatalos sajtótájékoztatót. Az eseményen találkozhattunk az Uber helyi vezetőjével, szigorúan konkrétumok nélkül megtudtuk, hogy jól fejlődik a szolgáltatás, valamint kiderült, hogy a helyi iroda a mai napig general managert keres.

Bíztató rajt

Az indulás utáni napokban, hetekben kizárólag a szájhagyományból lehetett következtetni arra, hogy mennyire keltette fel az emberek érdeklődését, hogy Uber sofőrök lehetnek. Az első beszámolók szerint sokáig kellett várni az autóra, ami indulás után gyakran eltévedt és úgy általában az egész dolog akadozva működött.

Azóta eltelt több mint négy hónap és Rob Khazzam, az Uber régióért felelős vezetője egy prezentációban tárta elénk, hogy a budapestiek rendkívül jól fogadták az autó megosztó szolgáltatást. A kezdetektől fogva 13-szorosára nőtt a sofőrök száma, az alkalmazást több tízezer alkalommal töltötték le, az autósok pedig több tízezer utat tettek meg a városban. A sofőrök pontos számát nem tudtuk meg, mivel ez nem publikus információ, így a növekedés mértéke is nehezen értelmezhető, mivel azt sem ismert, hogy a kezdetekben mennyien döntöttek az „uberség” mellett.

Minél sötétebb a szín, ott annál több Uber utast vettek fel a sofőrök

Khazzam szerint nem is az a fontos, hogy mennyi sofőr ül az autókban, hanem az, hogy mennyi ideig kell várnia az utasnak, mire talál egy autót. A mérések szerint átlagosan 4,6 perc ez az idő, ami a rögtönzött kutatásunk alapján rendkívül ritka, mivel az összes, eddig Ubert használó szerint inkább 10 perce felé közelít a várakozási idő – ami persze sok egyébtől is függhet. Ahogy várható volt, a budapesti utasok elsősorban a belső kerületekből kérnek kocsit maguknak, de a kiadott térképek arról tanúskodnak, hogy a külső területeken is kifejezetten nagy volt az aktivitás.

Az igény megvolt rá

Kíváncsiak voltunk, hogy vajon mi miatt lett ennyire népszerű az Uber Budapesten, amire azt a választ kaptuk, hogy egyfajta vákuumba érkezett meg a szolgáltatást tavaly novemberben. A hatóságilag szabályozott taxi árak, a közösségi közlekedés viszonyai miatt van egy jelentős réteg, amely keresi az olcsó mozgási lehetőséget a városban, amit meg is találtak az Ubernél.

Ez a hőtérkép a budapesti Uber utak végállomásait illusztrálja

Természetesen firtattuk a számlaadással, nyugtaadással, hivatalokkal, kormánnyal való viszonyról is az Uber helyi vezetőjét, de konkrétumokra nem derült fény, csak annyit tudunk meg hogy folyamatosan tárgyalnak, egyeztetnek a megfelelő fórumokon, és minden adatot, információt átadnak, ami szükséges.

Konkrét adatok, pontos információk hiányában is az tehát az üzenet, hogy az Uber pörög, a budapestiek jól fogadták a dolgot, és hogy ez még inkább így legyen, ezen a hétvégén – utanként 3000 forintig, legfeljebb 10 esetben – ingyenesen használható a szolgáltatás.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.