A Brave browser megvédi a netezőket a tolakodó, agresszív reklámoktól.
Hirdetés
 

A böngészőkben megjelenő reklámokkal kapcsolatban így az elején azt a vaskos közhelyt lehet elsütni, hogy senki sem szereti őket, de nagy szükség van rájuk. Van, aki elfogadja, hogy bannerektől hemzsegő oldalon kell navigálnia, van, aki beépülő appokkal blokkolja őket és akad olyan is szerencsére, aki megpróbál ezzel az egésszel tenni valamit.

Elég bátrak hozzá

Ilyen például Brendan Eich, aki a Mozilla ex CEO-jaként, és még korábban a JavaScript nyelv kifejlesztése miatt is ismerős lehet az olvasóknak. Eich a Mozillától való 2014-es távozása óta szerencsére nem távolodott el az iparágtól és egy olyan asztali gépen, illetve mobilokon is futó böngészőn dolgozik, ami végre rendbe tenné ezt a területet és valószínűleg mindenki jól járna vele.

A szakember és 10 fős csapata ezen a héten adta ki a Brave böngészőt, ami Windows, OSX alapú gépekkel, illetve a főbb mobilos rendszerekkel (Android, iOS) is kompatibilis. A szoftver célja, hogy megvédjen bennünket az idegesítő, tolakodó, nem releváns reklámoktól, illetve blokkoljon minden olyan scriptet, vagy trackert, ami lassíthatja a netezést, vagy plusz adatokat szerezne meg tőlünk. Ezzel együtt pedig jelentősen gyorsítsa az oldalak betöltési idejét.

A Brave böngésző abból indul ki, hogy a szoftver egy közvetítőként kizárólag azokat az információkat továbbítja hirdetők, illetve kiszolgálók felé, ami a megfelelő reklámok célzásához szükséges. Eich cége azt ígéri, hogy a felhasználó netes előéletét még ők sem látják, egy teljesen zárt rendszerben ér célba az információ és garantáltan nem kapcsolnak mellé egyéb adatot rólunk.

A browser jelenleg még az 1.0-ás állapotot sem érte el, így egyelőre nem fogad hirdetéseket. Az oldalak látogatása közben azonban minden ott lévő hirdetést blokkol, így azok helyén csak fehér foltok láthatók. Ahhoz, hogy az üzleti modell beindulhasson, Eich szerint még folytatni kell a felhasználók toborzását, akik addig legalább abból profitálhatnak, hogy a Brave böngésző mennyivel gyorsabb a többieknél.

10 millió és tovább

Ez persze a reklámok nélkül annyira nem meglepő, de a Brave Software azon dolgozik, hogy a böngészőbe sokkal „könnyebb”, egységes szempontrendszer alapján elkészített reklámok kerüljenek. Így érhetnék el azt, hogy az okostelefonokon 2-4-szeres sebességgel töltődjenek be az oldalak, a számítógépeken pedig ugyanez a mostani átlaghoz képest 1,4-szer gyorsabban történjen meg.

A startup előtt kettő, a vállalkozás sorsát is érintő kihívás tornyosul. Egyrészt rá kell venniük a felhasználókat arra, hogy egy olyan, teljesen ismeretlen böngészőt válasszanak, amely csak minimális információt továbbít róluk a hirdetők felé. Másrészt az üzleti partnereket igyekeznek meggyőzni arról, hogy érdemes egy olyan böngészővel foglalkozni, amelyben a felhasználók a rendezett viszonyok miatt nem fogják tömegesen blokkolni a hirdetéseket.

Végül a Chromium alapjaira építkező Brave másik ígérete abban áll, hogy ha a felhasználók száma eléri a 10 milliót, akkor maguk a netezők is visszakapnának egy szerény juttatást a fejlesztőktől. Ez egy kreditrendszerbe kerülne be, amit a felhasználók ezúttal teljesen támogatott formában akár egyes hirdetések eltüntetésére is felhasználhatnának.

Piaci hírek

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.